جانداران دریایی با استفاده از قایق‌های خودران محافظت خواهند شد

پژوهشگران قصد دارند با قایق‌های خودران و بدون سرنشین از جانوران دریایی در برابر فناوری‌های مورد استفاده در ساحل از جمله مزارع بادی محافظت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسان می‌گویند با وجود محبوبیت انرژی بادی دریایی صداهای تولید شده توسط آنها می تواند در برقراری ارتباط بین پستانداران دریایی اختلال […]

پژوهشگران قصد دارند با قایق‌های خودران و بدون سرنشین از جانوران دریایی در برابر فناوری‌های مورد استفاده در ساحل از جمله مزارع بادی محافظت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسان می‌گویند با وجود محبوبیت انرژی بادی دریایی صداهای تولید شده توسط آنها می تواند در برقراری ارتباط بین پستانداران دریایی اختلال ایجاد کند.

یک شرکت تولید کننده قایق‌های خودران با نام USV قصد دارد طی همکاری با شرکت دیگر که در زمینه نظارت بر گونه‌های حفاظت شده فعالیت می‌کند، حیات وحش دریایی را مکان‌یابی و طبقه بندی کرده و بدین ترتیب با ترکیبی از فناوری‌ها از قبیل وسایل نقلیه خودران و یادگیری ماشینی تحقیقاتی را روی آنها انجام دهد. در حال حاضر دو قایق این شرکت در سواحل ماساچوست رها شده اند تا بتوانند روی نهنگ های اقیانوس اطلس و دیگر پستانداران دریایی نظارت داشته باشند.

در این قایق ها از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی استفاده شده است. همچنین از انرژی باد نیز برای حرکت استفاده میشود. این موضوع باعث میشود تا آنها بتوانند در دراز مدت به عملکرد خود ادامه دهند. همچنین این قایق ها می توانند برای وظایف دیگر مانند پیش بینی آب و هوا، نظارت بر اقیانوس و اکو سیستم دریایی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. پس از دریافت داده‌ها از قایق‌های خودران توسط مسئولین پردازش شده و میتوان از آنها برای شناسایی گونه‌ها استفاده کرد. اگرچه استفاده از نیروگاه‌های بادی دریایی می‌تواند استفاده از سوخت‌های فسیلی در تولید برق را کاهش دهد اما نباید اثرات منفی آنها روی پستانداران را فراموش کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال