گجت پوشیدنی ذهن خوان متا یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شده است

مدیرعامل متا اعلام کرد گجت پوشیدنی ذهن خوان این شرکت که در حال توسعه قرار دارد به واقعیت نزدیک شده و احتمالاً طی چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا در پادکست مربوط به هوش مصنوعی در مورد گجت پوشیدنی ذهن خان […]

مدیرعامل متا اعلام کرد گجت پوشیدنی ذهن خوان این شرکت که در حال توسعه قرار دارد به واقعیت نزدیک شده و احتمالاً طی چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا در پادکست مربوط به هوش مصنوعی در مورد گجت پوشیدنی ذهن خان این شرکت صحبت کرده و گفته است طی چند سال آینده شاهد عرضه این دستگاه به بازار خواهیم بود. طبق گفته متا دستگاه مورد نظر قادر است سیگنال‌های مغزی کاربران را تفسیر کرده و در موارد مختلفی کاربرد داشته باشد.

زاکربرگ اخیراً در یک برنامه پادکست شرکت کرده و در این برنامه خاطرنشان کرد رابط عصبی  EMG  که در این شرکت در مرحله توسعه قرار دارد می‌تواند سیگنال‌های ارسالی از مغز به دست کاربر را شناسایی و برای کاربردهای مختلف استفاده کند. به گفته وی محصول مورد نظر احتمالاً در چند سال آینده وارد بازار خواهد شد.

ذاکربرگ در پاسخ به سوالات مربوط به این برنامه در مورد قدرت دستگاه ذهن خوان متا نیز توضیحاتی ارائه کرده است. وی می‌گوید این گجت می‌تواند در آینده با استفاده از هوش مصنوعی سیستم عصبی مغز کاربران را شناخته نسبت به روش‌های مبتنی بر استفاده از دوربین کارایی بیشتری دارد. با استفاده از این گجت پوشیدنی می‌توان تنها با فکر کردن به اینکه چگونه می‌خواهند دست خود را تکان دهند کامپیوتر را کنترل و یا تایپ کنند. با پیشرفت‌های هوش مصنوعی در آینده توسعه این گجت پوشیدنی همراه با دستاوردهای خوبی همراه خواهد بود.

پیش از این متا در کنفرانس Meta Connect 2022 به این فناوری اشاره کرده مفهوم  EMG  را که همان رابط عصبی الکترومیوگرافی است توضیح داده بود. کاربران برای استفاده از این گجت پوشیدنی ذهن خوان باید آن را روی مچ دست ببندند و کاربردهای مختلفی را از آن دریافت کنند. زمان عرضه دقیق این گجت پوشیدنی و ویژگی‌های آن مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال