دستگاه جدید پوشیدنی متا بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را می‌خواند

مارک زاکربرگ اعدام کرد شرکت متا به زودی یک دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را بخواند و در عینک‌های واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل متا اعلام کرد این […]

مارک زاکربرگ اعدام کرد شرکت متا به زودی یک دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به کاشت در مغز سیگنال‌های مغزی را بخواند و در عینک‌های واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل متا اعلام کرد این شرکت در حال توسعه اولین رابطه عصبی مصرف کننده مربوط به شرکت خود است که شامل دستگاه‌های پوشیدنی غیر تهاجمی بوده که میتواند از سیگنال‌های مغزی برای کنترل سیستم‌های رایانه‌ای استفاده کند.

مارک زاکربرگ در توصیف این دستگاه گفته است نکته مهم و هیجان انگیز نسبت به آن این است که به زودی شاهد ارائه برخی از رابط‌های عصبی مصرف کننده به بازار خواهیم بود. وی توضیح داد این دستگاه‌ها بدون نیاز به کاشت در مغز و برخلاف تراشه‌های مغزی شرکت‌هایی نظیر نورالینک تنها روی مچ دست بسته می‌شوند و می‌توانند سیگنال‌های عصبی را که از طریق مغز به سمت دست ارسال می‌شوند بخوانند.

متا نخستین بار در سال ۲۰۲۱ تحقیقات آزمایشگاهی مربوط به توسعه تعامل مبتنی بر مچ دست را اعلام کرده بود. این مچ بند با کمک الکترومیوگرافی میتواند سیگنال‌های مغز در مورد حرکات دست را تفسیر کرده و آنها را به شکل دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها ترجمه کند. زاکربرگ ادامه داد با کمک این تکنولوژی می‌توان سیگنال‌ها را خواند و سپس از آن برای کنترل عینک‌های واقعیت افزوده یا دستگاه‌های محاسباتی دیگر استفاده کرد.

مدیرعامل متا پیش از این گفته بود مچ‌بند عصبی این شرکت با کمک هوش مصنوعی می‌تواند تنها در چند سال محدودیت‌های مربوط به ردیابی حرکتی مبتنی بر دوربین را برطرف کرده و در نهایت به یک محصول کاملاً مصرفی تبدیل شود. مهمترین ویژگی این فناوری ادغام هوش مصنوعی در آن است. در حال حاضر این شرکت تلاش دارد تا به هوش مصنوعی چند وجهی دست پیدا کند.این فناوری می‌تواند به پرسش‌هایی در مورد چیزهایی که در اطرافتان می‌گذرد پاسخ داده و یا ببیند چه اتفاقی می‌افتد و سپس به سوالات در رابطه با آنها پاسخ دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال