اعلام جدید ناسا در مورد دو مأموریت جدید برای درک بهتر ساختار خورشید

ناسا اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک قرار است دو مأموریت هلیو فیزیکی جدید را برای شناسایی بهتر ساختار خورشید و همچنین کنترل سیستم آب و هوای فضایی در اطراف زمین آغاز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، ناسا تصمیم دارد تا دو ماموریت جدید را با […]

ناسا اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک قرار است دو مأموریت هلیو فیزیکی جدید را برای شناسایی بهتر ساختار خورشید و همچنین کنترل سیستم آب و هوای فضایی در اطراف زمین آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، ناسا تصمیم دارد تا دو ماموریت جدید را با هدف شناسایی بهتر طوفان‌های خورشیدی و بررسی آب و هوای فضایی انجام دهد. این دو مأموریت یکی به نام تلسکوپ طیف سنجی فرابنفش اپسیلون EUVS است و دیگری نیز کاوشگر تصویر بردار زیمان فوران الکتریکی (EZIE) خواهد بود.

ناسا پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۹ برای این دو مأموریت و آغاز مطالعات در مورد آن ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرده بود. ماموریت اول EUVS با استفاده از تلسکوپ خورشیدی و با هدف بررسی جو خورشید و امکان به وجود آمدن بادها یا طوفان های خورشیدی و مواد موثر بر میزان تابش فضا انجام خواهد گرفت. آغاز این پروژه سال ۲۰۲۶ بوده و آژانس اکتشاف و هوافضای ژاپن انجام آن را بر عهده خواهد داشت. البته ناسا در این ماموریت مشارکت هایی را در جهت تامین سخت افزارهایی مانند ردیاب‌های فرابنفش، پشتیبانی الکترونیک و اجزای طیف سنج انجام خواهد داد.

در ماموریت دوم EZIE نیز از سه ماهواره برای بررسی فوران های الکتریکی شفقی برفراز قطب های اتصال شفق قطبی و تاثیر آن بر مغناطیس کره زمین استفاده خواهد شد. در این پروژه پدیده های مربوط به شفق قطبی بررسی شده و علت سیگنال های رادیویی به وجود آمده و تداخل آن را بررسی خواهند کرد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال