آیا پلی استیشن 4 می‌تواند تبدیل به پر‌ فروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

پلی استیشن 4 هنگام عرضه توانست سر وصدای زیادی راه بیندازد. در همان زمان پلی استیشن 4 رکورد رویایی پلی استیشن 2 را هنگام عرضه شکست اما هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که سونی بتواند موفقیت آن زمان را تکرار کند. به هر حال دلایل زیادی هم برای این طرز فکر می‌توان نام برد. برای […]

پلی استیشن 4 هنگام عرضه توانست سر وصدای زیادی راه بیندازد. در همان زمان پلی استیشن 4 رکورد رویایی پلی استیشن 2 را هنگام عرضه شکست اما هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که سونی بتواند موفقیت آن زمان را تکرار کند. به هر حال دلایل زیادی هم برای این طرز فکر می‌توان نام برد. برای مثال با وجود میلیون‌ها تلفن هوشمند در دنیا چه کسی نیاز به کنسول برای بازی کردن دارد؟ قضیه کمی متفاوت‌تر از چیزی است که شما فکرش را می‌کنید. سال‌های گذشته برای صنعت گیم سال‌های بسیار مهمی بوده و از همه‌ مهم‌تر پلی استیشن 4 نیز توانسته در میان گیمر‌ها جایی برای خود باز کند.

پلی استیشن 4 نه تنها توانست رکورد عرضه‌ی نسخه‌ی دوم کنسول سونی را بشکند، بلکه همچنان به موفقیت خود بعد از دو سال ادامه داده و توانسته 2 میلیون دستگاه بیشتر از پلی استیشن 2 بفروشد. آیا این بدان معناست که سونی بار دیگر حماسه آفریده و می‌تواند کنسول خود را برای بار دوم به پر فروش‌ترین کنسول تاریخ تبدیل کند؟ این‌ آمار‌ها در حالی به دست آمده که علاوه بر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و کنسول‌های دستی، سونی حریف بسیار قدرت‌مندی به نام مایکروسافت و کنسول ایکس باکس وان را نیز جلوی خود می‌بیند. مایکروسافت تلاش‌های زیادی را از جمله پایین آوردن قیمت کنسول انجام داد تا سونی به موفقیتی که هم‌اکنون دارد، نرسد اما موفق نشد.

آیا پلی استیشن 4 می‌تواند تبدیل به پر‌ فروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

در هر صورت، این احماقانه است که تصور کنیم که پلی استیشن 4 با دو سال موفقیت، سال‌های آینده را نیز با همین روال طی خواهد کرد. پلی استیشن 2 با آن عظمت خود در دو سال اول آمار خوبی را از خود ارائه نداد و این زمان بود که به کمک کنسول سونی آمد و توانست در کل 155 میلیون دستگاه را به فروش برساند. در مورد پلی استیشن 4 نیز همین مسئله صدق می‌کند و زمان است که تکلیف کنسول نسل هشتمی سونی را مشخص می‌کند. علاوه بر زمان، گیمرها نیز نقش بسیار مهمی در موفقیت این کنسول ایفا می‌کنند. گیمر‌ها دیگر مثل قبل نیستند و اجتماعی‌تر شده‌اند، وضع مالی گیمر‌ها در مناطق مختلف دنیا رو به بهبود است؛ دنیای بازی‌های کامپیوتری نیز تغییر کرده و هر روز شاهد تکنولوژی‌های جدیدی از جمله هدست واقعیت مجازی هستیم؛ از همه مهم‌تر جمعیت جهان رو به افزایش است و تعداد گیمر‌ها هم بیشتر شده است!

بحث هدست واقعیت مجازی شد و نتوانستیم از Project Morpheus سونی نامی نبریم. هدست واقعیت مجازی سونی به نام Project Morpheus که هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم نیز می‌تواند به فروش آینده‌ی این کنسول کمک بسزایی کند. این هدست رقیبان زیادی همانطور که پلی استیشن 4 رقیبان زیادی دارد، خواهد داشت. هدست واقعیت مجازی Oculus Rift یکی از رقیبان هدست سونی می‌شود ولی حدس ما این است که سونی بار دیگر می‌تواند رقیبان خود را کنار بگذارد. حتی در بدترین حالت اگر این هدست نیز به موفقیت خاصی نرسد می‌تواند باعث شود تا آمار فروش کنسول بالاتر رود چرا که بسیاری از روی حس کنجکاوی نیز که شده خواهان تجربه‌ی این هدست به همراه یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ می‌شوند.

آیا پلی استیشن 4 می‌تواند تبدیل به پر‌ فروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

بزارید یک نگاهی هم به موانع فروش این کنسول در آینده بیندازیم. گیم استریمینگ (Game Streaming) می‌تواند نیاز گیمر‌ها به سخت افزاری قدرت‌مند را کنار بزند. سونی هم از این موضوع آگاه بوده و فعلا با ارائه‌ی سرویس‌های نه چندان موفق نظیر PS NOW جواب‌گوی این مسئله بوده است. شاید در آینده‌ای نه چندان دور تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز بتوانند نیاز گیمر‌ها به کنسول را برطرف کنند ولی آیا این گجت‌ها می‌توانند گرافیک و صفحه نمایشی به بزرگی یک تلوزیون فول اچ دی را را تهیه کنند؟

آیا پلی استیشن 4 می‌تواند تبدیل به پر‌ فروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

نهایتا، پلی استیشن 4 در این دو سال و اندی که عرضه شده در اکثر مواقع توانسته یکی دیگر از کنسول‌های موفق تاریخ پلی استیشن 2 را کنار بگذارد و در همه حال از این کنسول جلو‌تر بوده. بدون شک سونی امید اصلی خود برای کسب سودهای مالی را نیز بر روی این کنسول گذاشته و خواهد گذاشت چرا که سونی در بخش‌های دیگر نظیر موبایل ضررهای زیادی را تحمل می‌کند. شاید علاوه بر تکنولوژی‌های آینده، زمان باشد که مشخص کند آیا پلی استیشن 4 می‌تواند به بهترین‌ تاریخ تبدیل شود؟ آمار فروش این کنسول تا چه زمانی به این شکل جلو می‌رود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا پلی استیشن 4 می‌تواند تبدیل به پر‌ فروش‌ترین کنسول تاریخ شود؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال