مدیر عامل کوالکام: هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند می‌تواند افت فروش آنها را کاهش دهد

مدیرعامل کوالکام در اظهار نظر جدید خود اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند روح تازه‌ای به بازار گوشی‌های هوشمند ببخشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که پردازنده جدید کوالکام هفته آینده رونمایی خواهد شد مدیرعامل این شرکت به نام کریستیانو آمون در مصاحبه جدیدی اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند با ایجاد […]

مدیرعامل کوالکام در اظهار نظر جدید خود اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند روح تازه‌ای به بازار گوشی‌های هوشمند ببخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که پردازنده جدید کوالکام هفته آینده رونمایی خواهد شد مدیرعامل این شرکت به نام کریستیانو آمون در مصاحبه جدیدی اعلام کرد هوش مصنوعی می‌تواند با ایجاد ظرفیت‌های جدید بازار گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد.

به گفته آمون کنفرانس مطبوعاتی کوالکام در ماه آینده شامل اعلام تغییرات مهم در فناوری‌های موبایلی خواهد بود. وی معتقد است تراشه‌های جدید این شرکت می‌توانند تغییرات مهمی را با هدف ارتقای گوشی‌ها ایجاد کنند.

در شرایطی آمون به بازار گوشی‌های هوشمند اشاره دارد که در یک سال گذشته فروش این گوشی‌ها با افت بسیاری همراه بوده است. طبق پیش‌بینی‌ها روند افت فروش گوشی‌های هوشمند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. از دلایل افت فروش می‌توان به بلوغ گوشی‌های هوشمند و همچنین افزایش مشکلات اقتصادی اشاره کرد. این دلایل باعث شده است تا بسیاری از کاربران از گوشی‌های خود برای مدت طولانی‌تری استفاده کنند. از طرفی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار نیز با افزایش قیمت همراه بودند. افزایش قیمت گوشی‌ها نیز دلیل دیگری برای کاهش قدرت خرید کاربران محسوب می‌شود.

در سال گذشته فروش جهانی گوشی حدود ۱۱.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافت. حدود ۱.۲۱ میلیارد دستگاه را شامل می‌شود. در حالیست که بازار موبایل هوشمند از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال