محققان در حال تحقیق و توسعه جاده‌هایی هستند که بتوانند خودروهای الکتریکی را شارژ کنند

یکی از مشکلات اصلی که واقعا در مورد خودروهای الکتریکی و در کنار قیمت بالای آنها وجود دارد، نبود تعداد کافی پایگاه‌های شارژ این خودروها است. بسیاری از رانندگان در مورد میزان مصرف برق خودروی خود و اینکه ممکن است در مسیرهای طولانی‌تر در جاده بمانند، نگران هستند. در سال‌های اخیر نیز خودروسازان تمام تلاش […]

یکی از مشکلات اصلی که واقعا در مورد خودروهای الکتریکی و در کنار قیمت بالای آنها وجود دارد، نبود تعداد کافی پایگاه‌های شارژ این خودروها است. بسیاری از رانندگان در مورد میزان مصرف برق خودروی خود و اینکه ممکن است در مسیرهای طولانی‌تر در جاده بمانند، نگران هستند.

در سال‌های اخیر نیز خودروسازان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا مسافتی که خودروهای الکتریکی قادر به پیمودن هستند را افزایش دهند، اما به نظر می‌رسد که نبود پایگاه‌ها و ایستگاه‌هایی برای شارژ این خودروها، می‌تواند مشکل اصلی باشد. خبری که به تازگی محققان دانشگاه Clemson در مورد سیستم شارژ بدون سیم خود منتشر کرده‌اند همان چیزی است که تمامی دارندگان خودروهای الکتریکی را خوشحال کند.

البته باید اشاره کنیم که پیشتر محققان این دانشگاه، طرحی را در مورد ایستگاه‌های شارژ بدون سیم خودروها ارائه کرده‌اند و حالا، نسخه‌ی کوچک‌تر از این طرح در قالب تئوری اینکه خودروهای الکتریکی هنگام حرکت و در خود جاده شارژ شوند نیز توسط دانشمندان ارائه شده است. اما چیزی که شاید بتواند تئوری محققان این دانشگاه را در مقایسه با سایر تئوری‌هایی که پیشتر ارائه شده است، متمایز کند، میزان برق انتقالی است که طبق برآوردها، می‌تواند تا 250 کیلووات باشد.

دانشگاه Clemson اولین مزکری نیست که چنین طرحی را ارائه کرده و پیشتر نیز شرکت ولوو، طرحی با این مضمون را آزمایش کرد. اوایل سال جاری نیز دولت انگلستان، آزمایش سیستم شارژ بدون سیم را برای خودروهای الکتریکی آغاز نمود. به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی و همکاری شرکت‌های مختلف، می‌توانیم در آینده شاهد تعریف یک استاندارد در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال