محققان نوعی تکنیک چاپ سه بعدی سریع با کمک فلز مایع توسعه دادند

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی نوع جدیدی از تکنیک چاپ سه بعدی را توسعه داده‌اند که بسیار سریع بوده و به کاربر اجازه می‌دهد تا در چاپ‌ها از فلز مایع استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فرایند به راحتی می‌توان زمان ساخت قطعات آلومینیومی بزرگ را تنها به چند […]

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی نوع جدیدی از تکنیک چاپ سه بعدی را توسعه داده‌اند که بسیار سریع بوده و به کاربر اجازه می‌دهد تا در چاپ‌ها از فلز مایع استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فرایند به راحتی می‌توان زمان ساخت قطعات آلومینیومی بزرگ را تنها به چند دقیقه رساند. همچنین این تکنولوژی می‌تواند برای ساخت پایه‌های صندلی لوازم مبلمان و چهارچوب‌های میز نیز استفاده شود. این در حالی است که تکنیک‌های موجود ساعت‌ها زمان برای ساخت این قطعات نیاز دارد.

تکنیک چاپ مربوط به فلز مایع یا ال ام پی از آلومینیوم مذاب در یک مسیر از پیش تعریف شده استفاده می‌کند که در آن بستری از دانه های ریز شیشه نیز استفاده میشود. در این فرایند دانه‌های ریز به سرعت دور سازه سه بعدی قرار گرفته و سخت می‌شوند. به گفته این پژوهشگران روش مورد نظر حداقل ۱۰ برابر سریع‌تر از تکنیک‌های ساخت و ساز فلزی مشابه کنونی است.

در حال حاضر تکنولوژی‌های چاپ فلزی دارای مشکلات بسیاری است که یکی از آنها آسیب پذیر بودن سازه فلزی ساخته شده با این دستگاه‌ها است. اما دستگاه دانشگاه ام آی تی می‌تواند با مذاب نگه داشتن فلز آلومینیوم در تمام طول فرایند چاپ مشکلات ناشی از ذوب دوباره فلز را از بین ببرد. در این دستگاه از یک محفظه از جنس گرافیت برای ذخیره فلز مایع استفاده شده و یک نازل سرامیکی نیز برای تزریق آن به بستر خرده شیشه استفاده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال