محققان می گویند مقاومت باکتری تب حصبه نسبت به آنتی بیوتیک ها گسترش یافته است

طبق تحقیقات اخیر انجام شده طی سه دهه گذشته باکتری سالمونلا آنتریکا سرووار تیفی یا  S. Typhiکه باعث ایجاد تیفوئید یا تب حصبه میشود به آنتی بیوتیک های خوراکی مقاوم شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که تنها راه درمان تیفوئید یا تب حصبه استفاده از آنتی بیوتیک است. […]

طبق تحقیقات اخیر انجام شده طی سه دهه گذشته باکتری سالمونلا آنتریکا سرووار تیفی یا  S. Typhiکه باعث ایجاد تیفوئید یا تب حصبه میشود به آنتی بیوتیک های خوراکی مقاوم شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که تنها راه درمان تیفوئید یا تب حصبه استفاده از آنتی بیوتیک است. اما به نظر می رسد باکتری ایجاد کننده این بیماری طی سه دهه گذشته نسبت به آنتی بیوتیک  های خوراکی مقاوم شده است. تحقیقات اخیر با تعیین توالی ژنوم ۳۴۸۹ سویه مختلف این باکتری نشان دهنده افزایش مقاومت دارویی سویه XDR Typhi بوده است.

 علاوه بر مقاوم بودن در برابر آنتی بیوتیک هایی مانند آمپی‌سیلین، کلرامفنیکل و تری متوپریم/سولفامتوکسازول، این سویه حتی در برابر نوع جدید آنتی بیوتیک ها مانند سفالوسپورین و فلوروکینولون نیز غیر قابل نفوذ شده است. پیش از این سویه های این بیماری در قسمت جنوب شرقی آسیا و شرق و جنوب آفریقا حضور داشته است. اما اکنون ابرمیکروبهای این بیماری در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا نیز یافت می شوند.

 با وجودی که تب حصبه به صورت نادر در کشورهای توسعه یافته دیده می شود. اما هنوز می تواند به عنوان یک تهدید قدیمی خطرناک باشد. به طوری که برخی گونه های آن در سطح جهانی در حال گسترش هستند. حتی سویه‌های S. Typhi و XDR Typhi در مقابل آزیترومایسین نیز مقاوم بوده و در آینده میتواند نیاز به واکسن را برای جلوگیری از گسترش در کشورهای مختلف ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال