دانشمندان در مورد اوج انتشار کربن در سال ۲۰۲۳ هشدار دادند

دانشمندان می‌گویند میزان انتشار کربن در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان آب و هوا در تحقیقات خود اعلام کردند انتشار جهانی دی اکسید کربن سیاره‌ای حدود یک درصد افزایش داشته و احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به اوج خود می‌رسد. به گفته دانشمندان در […]

دانشمندان می‌گویند میزان انتشار کربن در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان آب و هوا در تحقیقات خود اعلام کردند انتشار جهانی دی اکسید کربن سیاره‌ای حدود یک درصد افزایش داشته و احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به اوج خود می‌رسد.

به گفته دانشمندان در صورتی که جهان بخواهد گرمایش جهانی و تاثیرات فاجعه بار آب و هوایی را کاهش دهد باید این میزان تولید کربن در این دهه به نصف کاهش پیدا کند. گلن پیترز، مدیر تحقیقات موسسه تحقیقات آب و هوایی در نروژ در مورد انتشار دی اکسید کربن در سال جاری گفته است: در حالی که باید انتشار این گاز گلخانه‌ای در سال جاری حدود ۵ درصد کاهش پیدا کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر افزایش، شاهد رسیدن مقدار آن به بالاترین حد خود هستیم.

با توجه به ارقام به دست آمده در تحقیقات اخیر مشخص می‌شود کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای رسیدن به اهداف مربوط به توافق پاریس بسیار سخت‌تر از آنچه پیش بینی شده است خواهد بود. دانشمندان در مورد این میزان انتشار کربن هشدار داده و گفته‌اند در صورتی که گرمایش فراتر از این آستانه ایجاد شود می‌تواند نقاط اوج خطرناکی را در سیستم آب و هوایی ایجاد کند.

به گفته پیترز انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش آن در هر سال دستیابی مسیرهای مربوط به برنامه پاریس را دشوارتر خواهد کرد. البته تجزیه و تحلیل نهایی مربوط به مطالعات و آمارهای دریافتی کنونی در ماه دسامبر منتشر می‌شود. در این تاریخ قرار است رهبران جهان در امارات متحده با هدف حل بحران‌های آب و هوایی با یکدیگر ملاقات کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال