نتایج تست باتری گوشی Xperia X Compact سونی

همان‎طور که اطلاع دارید شرکت سونی اخیرا از گوشی Xperia X Compact خود رونمایی کرده است، دستگاهی که یقینا طرفداران گوشی‎های جمع و جور را حسابی راضی نگه خواهد داشت. وب‎سایت gsmarena حالا باتری این گوشی را به محک گذاشته و نتایج تست‎های خود را منتشر کرده است. در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که […]

همان‎طور که اطلاع دارید شرکت سونی اخیرا از گوشی Xperia X Compact خود رونمایی کرده است، دستگاهی که یقینا طرفداران گوشی‎های جمع و جور را حسابی راضی نگه خواهد داشت. وب‎سایت gsmarena حالا باتری این گوشی را به محک گذاشته و نتایج تست‎های خود را منتشر کرده است.

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که گوشی Xperia X Compact دارای باتری با ظرفیت 2700 میلی‎آمپر ساعت است تا از نظر گنجایش با باتری گوشی Z5 Compact یکسان باشد. از طرف دیگر گوشی اکسپریا ایکس دارای باتری اندکی کوچک‎تر با گنجایش 2620 میلی‎آمپر ساعت و اکسپریا XA باتری حتی کوچکتر 2300 میلی‎آمپر ساعتی را دارد.

در تست‎های اختصاصی این وب‎سایت گوشی X Compact سونی امتیاز کلی خوبی به دست آورد، البته اگر دوام در بحث مکالمه را در نظر نگیریم. با این وجود، داشتن یک امتیاز 14:14 ساعتی در رابطه با مکالمه بر روی بستر اینترنتی 3G با ادعای سونی برای این گوشی برابری می‎کند، یعنی توانایی این گوشی در دنیای واقعی و آزمایشگاه ظاهرا یکی است.

نتایج تست باتری گوشی Xperia X Compact سونی

تست بعدی در رابطه با اعمالی است که با روشن بودن صفحه‎نمایش صورت می‎گیرد و عملکرد باتری گوشی Xperia X Compact در این بخش بهتر است. قابلیت گردش در وب با اتصال به شبکه‎ی وای‎فای آمار خوب 11:30 ساعتی را دارد که به نسبت Z5 Compact به سادگی با یک ضریب خطا در حدود 9 دقیقه بیشتر دوام می‎آورد. البته باید اشاره داشت به نسبت آمار Xperia X یعنی 9:34، به میزان 2 ساعت هم‎چنان بیشتر است، بنابراین در نگاه اول به راحتی می‎توان نتیجه گرفت که نمایشگر کوچکتر و با دقت کمتر این گوشی در این بخش به راحتی باعث برتری این گوشی در مقایسه با اکسپریا ایکس شده است.

نتایج تست باتری گوشی Xperia X Compact سونی

تست آخر مربوط به قابلیت پخش ویدئو است که در این‎جا عملکرد گوشی X Compact سونی عملا با مدل معمولی اکسپریا ایکس یکی است. Xperia Z5 Compact در حین پخش ویدئوها توانست 3 ساعت بیشتر دوام بیاورد. البته باید اشاره داشت محکی که از Xperia Z5 Compact زده شده است قبل از تنظیم میزان روشنایی صفحه‎نمایش به میزان استاندارد در نظر گرفته شده در این‎جا یعنی 200 نیت بوده است، و به جای آن حداکثر میزان روشنایی آن در سطح 50 درصد یعنی 106 نیت تنظیم شده است و در نتیجه نمی‎توان این دو گوشی را به طور مستقیم در این بخش خاص با هم مقایسه کرد.

نتایج تست باتری گوشی Xperia X Compact سونی

امتیازهای به دست آمده در بالا (به علاوه‎ی کاسته شدن میزان شارژ باتری در حالت انتظار) باعث می‎شود دوام باتری این گوشی 73 ساعت باشد.

نتایج تست باتری گوشی Xperia X Compact سونی

گوشی Xperia X Compact هم‎چنین دارای قابلیت‎های مختلف برای صرفه‎جویی در مصرف باتری است. فناوری شارژ شرکت Qnovo دیده می‎شود که طراحی آن به منظور حفظ عمر باتری به مدت طولانی است، به همراه قابلیت شارژ هوشمند Battery Care و هم‎چنین قابلیت‎های اختصاصی سونی در بحث صرفه‎جویی در عمر باتری یعنی حالت‎های Stamina.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال