کرم های ضد آفتاب نیز می‌توانند موجب سرطان‌های پوستی شوند

دانشمندان می‌گویند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با ایجاد امنیت کاذب در مصرف کنندگان باعث سرطان‌های پوستی خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از ضد آفتاب‌ها باعث جلوگیری از نفوذ اشعه‌های فرابنفش روی پوست شده و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این کرم‌ها معمولاً از محدودیت‌هایی به […]

دانشمندان می‌گویند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با ایجاد امنیت کاذب در مصرف کنندگان باعث سرطان‌های پوستی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از ضد آفتاب‌ها باعث جلوگیری از نفوذ اشعه‌های فرابنفش روی پوست شده و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این کرم‌ها معمولاً از محدودیت‌هایی به نام تناقض ضد آفتاب نیز برخوردار هستند. اخیراً مطالعه جدیدی در مورد ضد آفتاب انجام شده که برخی خطرات استفاده از آنها را نشان می‌دهد.

در پژوهش انجام گرفته نرخ‌های مختلف مربوط به سرطان پوست به نام ملانوما در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. محققان در این تحقیق متوجه شدند دو استان کانادا با نرخ بالای ابتلا به این نوع سرطان از روش‌های محافظتی بیشتری در برابر آفتاب استفاده کردند. این در حالی بود که این افراد از خطرات مربوط به قرارگیری در معرض نور خورشید آگاه بوده و حتی به شاخص آن نیز پایبند بودند با این وجود با افزایش قرارگیری در معرض نور خورشید ابتلای بیشتر به سرطان پوست نیز در آنها مشاهده شده است.

در پژوهشی دیگر مشخص شد استفاده از کرم ضد آفتاب همراه با افزایش دو برابری احتمال ابتلا به سرطان پوست در بریتانیا بوده است. دکتر ایوان لیتو ینوف دانشیار گروه پزشکی دانشگاه مکگیل که در هر دو پژوهش حضور داشته در این مورد می‌گوید: این دو مطالعه تناقض ضد آفتاب را نشان می‌دهد و در آن افراد با قرارگیری در معرض سطوح بالاتری از آفتاب از کرم‌های ضد آفتاب بیشتر استفاده می‌کنند. البته این مقدار از کرم‌های ضد آفتاب به اندازه کافی نبوده اما احساس امنیت کاذب را در آنها ایجاد خواهد کرد. گفته محققان استفاده از کرم ضد آفتاب مهم بوده اما در مقابل روش‌هایی از قبیل لباس‌های محافظ یا دوری از نور خورشید کمترین تاثیر را در محافظت از پوست خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال