[کنفرانس اپل] معرفی گوشی آیفون 6 اس پلاس اپل (به همراه تصاویر رسمی)

دیشب، کمپانی بزرگ اپل در بزرگترین مراسم سالانه خود در سال 2015 و در شهر سان‌فرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی به عمل آورد. در حقیقت این کمپانی در طی این مراسم باشکوه در کنار معرفی تبلت‌های جدید خود به همراه قلم جدید “اپل پِنسل” و چیپ‌های جدید A9 و A9X، از دو گوشی جدید […]

دیشب، کمپانی بزرگ اپل در بزرگترین مراسم سالانه خود در سال 2015 و در شهر سان‌فرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی به عمل آورد. در حقیقت این کمپانی در طی این مراسم باشکوه در کنار معرفی تبلت‌های جدید خود به همراه قلم جدید “اپل پِنسل” و چیپ‌های جدید A9 و A9X، از دو گوشی جدید پرده برداری کرد. همانطور که می‌دانید، بر طبق رسمی نانوشته، این شرکت هر دو سال به معرفی یک سری از گوشی‌های جدید خود با ظاهری کاملا اقدام  کرده و در واقعا در میان این دو سال، در مراسمی سالانه تنها به تغییر سخت افزاری گوشی می‌پردازد. این قانون در مراسم امسال نیز پابرجا بوده و ظاهر این دو گوشی تقریبا هیچ تغییری به خود ندیده‌اند اما از نظر محتوایی، کمی دچار تغییر شده و نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یافته‌اند.

علاوه بر آن طبق قانونی نانوشته، گوشی‌های جدیدی که از ظاهری مشابه با نسل پیشین خود بهره‌مند هستند، در انتهای نام آنها تنها یک حرف S اضافه می‌شود تا از نظر ظاهری با نسل‌های پیشین اشتباه گرفته نشود. بنابراین با توجه به گوشی‌های نسل پیشین، ای دو گوشی جدید با نام‌های آیفون6 اس و آیفون6 اس پلاس شناخته خواهند شد. در بخش‌های قبلی به طور کاملا با گوشی جدید آیفون 6 اس اپل آشنایی پیدا کردیم. کماکان در این بخش با گوشی جدید آیفون6 اس پلاس اپل آشنا شده و از جزئیات سخت افزاری آن با خبر می‌شویم. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

طراحی 
side-designهمان طور که مشاهده می‌کنید، گوشی آیفون 6 اس پلاس اپل، ظاهر گوشی نسل پیشین خود را حفظ کرده است و مسلما این موضوع، مورد ناامید کننده‌ای به نظر نمی‌رسد. این گوشی دارای بدنه‌ای با ضخامت کم (7.3 میلی متر) بوده و البته جالب است بدانید که در این نسل، گوشی جدید به میزان نسبتا زیادی، وزن اضافه کرده است. در واقع سنگینی گوشی آیفون 6 پلاس برابر 172 گرم بود، اما هم اینک این گوشی دارای وزنی معادل 192 گرم است.

بدنه این گوشی همچنان نیز تماما از فلز ساخته شده است و البته جالب است بدانید که به دلیل مسائل بوجود آمده پیرامون خم شدن بدنه گوشی در نسل‌های پیشین، اپل اقدام به ساخت بدنه این گوشی از مواد باکیفیت‌تر همانند آلومینیوم سری 7000 کرده است. اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم، باید گفت که این آلیاژ پیشتر در صنعت هوا و فضا به کار می‌رفت. امیدواریم کمپانی اپل با در اختیار گرفتن این مواد باکیفیت‌تر بتواند از خم شدن گوشی‌های خود جلوگیری کند.

علاوه بر آن، امسال کمپانی اپل بیشتر به کاربران خود اهمیت داده و در کنار نسخه‌های نقره‌ای، خاکستری و طلائی، انتخاب چهارمی هم برای خریداران این گوشی قرار داده است و آن هم نسخه رُز گُلد (Rose Gold) از این گوشی می‌باشد. مطمئنا با دیدن ظاهر و رنگ و لعاب نسخه جدید، عاشق آن خواهید شد.

همانند سری قبل، در بخش تحتانی صفحه نمایش گوشی، کلید هوم دستگاه واقع شده است و طبق معمول همیشگی، حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت اپل (Touch ID) نیز در زیر آن قرار گرفته است. لازم به ذکر که طبق ادعای کمپانی اپل، کماکان این حسگر نسبت به نسل پیشین خود پیشرفته‌هایی را به خود دیده‌اند و در مقایسه با نسل قبلی، دو برابر سریع‌تر می‌باشند.

نمایشگر

سال پیش، گوشی آیفون 6 اس پلاس با یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با دقت تصویر 1080 در 1920 پیکسل مورد رونمایی قرار گرفت. چگالی تصویر ثبت شده برای آن نمایشگر معادل 401 پیکسل در هر اینچ بود. اما جالب است بدانید که امسال نیز این بخش از نمایشگر، تغییری نکرده است و در حقیقت، ابعاد آن 5.5 بوده و رزولوشن آن نیز برابر  1080 در 1920 پیکسل است. همچنین چگالی تصویر نیز بر روی همان عدد 401 پیکسل در هر اینچ باقی مانده است. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید گفت که تا به اینجای کار به هیچ وجه متعجب‌زده نشدیم. اما موضوع مهم این است که بدانید، نمایشگر این گوشی کاملا مشابه به نسل پیشین خود نبوده و در واقع تفاوت‌هایی میان این دو دیده می‌شود. در حقیقت کمپانی اپل در این سری از فناوری جدیدی با نام “3D Touch” کمک گرفته است. اگر بخواهیم به طور خلاصه‌وار، این تکنولوژی جدید را توضیح دهیم، باید گفت که با استفاده از این فناوری جدید، نمایشگر گوشی قابلیت  احساس فشار لمس کاربر را خواهد داشت. در واقع نمایشگر می‌داند که کاربر با چه قدرتی در حال لمس کردن صفحه نمایش گوشی است. مسلما این فناوری و ویژگی‌های آن، مسیر را برای راه اندازی بسیاری از جسجرهای لمسی باز خواهد کرد.

همچنین در زمینه لایه‌های محافظتی نمایشگر، این صفحه نمایش از دو لایه شیشه  Ion-X که پیشتر در نمایشگر ساعت هوشمند اپل بکار رفته بود، استفاده می‌کند. در حقیقت این لایه شیشه‌ای، یک لایه محافظ تقویت شده به حساب می‌آید که البته گفته شده است که از پایداری بسیار مناسبی برخوردار خواهد بود. صادقانه بگوییم، کمپانی اپل در این زمینه مدعیست که از سخت‌ترین لایه محافظتی در حوزه نمایشگرها در این بخش استفاده کرده است.

displayنسخه نهم از سیستم عامل iOS به همراه فناوری3D Touch

دیشب اعلام شد که گوشی آیفون 6 اس پلاس به طور پیشفرض از سیستم عامل iOS 9 پشتیبانی خواهد کرد. یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های انجام شده بر روی این نسخه مربوط به بخش دستیار صوتی “Siri” آن می‌شود. در حقیقت در نسخه نهم این سیستم عامل، دستیار صوتی سیری بسیار باهوش‌تر شده و دارای فعالیت و وظایف بیشتری نسبت به سری پیشین است. در واقع این قابلیت نرم افزاری بسته و زمان، تاریخ و یا مکان قرارگیریتان، فعالیت خاصی را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مثال اگر در هنگام صبح در حال قدم زدن در پیاده‌رو هستید، سیری به شما پیشنهاد شروع موزیک را می‌دهد و یا اگر در همان حال به شعبه‌ای از بانکی خاص نزدیک بشوید، سیری پیشنهاد اجرای اپلیکیشن‌های مربوط به بانکداری را خواهد داد. در مورد موضوعات مالی حرف به میان آوردیم. پس بهتر است اعلام کنید که این نسل به خوبی از قابلیت “Apple Pay” به منظور پرداخت‌های مالی برخوردار است. همچنین در این گوشی، برنامه بهبود یافته از سری برنامه‌های Notes وجود دارد و در این نسل، ویژگی‌های بیشتری در آن دیده می‌شود. علاوه بر آن توسط برنامه Maps اپل، به انتقال اطلاعات ترافیکی در زمینه نقل و انتقال عمومی اقدام خواهد شد. همچنین در این نسخه، بهینه سازی‌هایی به منظور کاهش حجم سیستم عامل نصب شده بر روی حافظه گوشی انجام شده است (به دلیل اینکه گوشی‌های تولید شده توسط این کمپانی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند).

علاوه بر این موارد، گوشی آیفون 6 اس پلاس به دلیل در اختیار داشتن تکنولوژی تاچ سه بعدی اپل (یا همان فورس تاچ)، کماکان از جسجرهای لمسی بسیار زیادی پشتیبانی کرده و از این نظر بسیار جالب به نظر می‌رسد. این جسجرها یا فرمان‌های لمسی، Peek و Pop نام دارند و بسیاری از اپلیکیشن‌های پیشفرض گوشی‌های اپل از آنها پشتیبانی خواهند کرد. برای مثال هنگامی که در برنامه ایمیل این گوشی قرار داشته باشید، هر گاه عمل Peek (نیم فشار بر روی سطح نمایشگر) را بر روی یکی از ایمیل‌های جدید خود انجام دهید، محتویات آن بصورت خلاصه‌وار در بخش کوچکی به نمایش در خواهد آمد. اما با انجام عمل Pop (فشار کامل بر روی نمایشگر) بر روی آن، به مسیر خواندن کامل آن ایمیل منتقل خواهید شد. همچنین در هنگام عکاسی نیز این مورد یاری دهنده خواهد بود و در هنگام گرفتن یک عکس و با انجام عمل Peek، می‌توانید تصویر ثبت شده قبلی را به شکلی فوری به نمایش در آورید.

ios-9بخش سخت افزاری

CPU-sideمسلما گوشی آیفون 6 اس پلاس بدون برخورداری از بروزرسانی‌های سخت افزاری و در اختیار داشتن یک تراشه سریع‌تر، گوشی جدیدی برای طرفداران و خریداران محصولات اپل به حساب نمی‌آمد. پس بهتر است این موضوع را نیز به گوشتان برسانیم که گوشی هوشمند آیفون6 اس پلاس از چیپ بسیار قدرتمند و جدید A9 اپل برخوردار است. این تراشه یا همان “سیستم روی چیپ”، از نوع 64 بیتی بوده و به منظور بهبود بخشی در بخش‌های عملکرد پردازشی و مصرف انرژی، از معماری جدیدی در بخش ترانزیستوری آن استفاده شده است. در مورد آمار و ارقام مربوط به  آن نیز باید گفت که در مقایسه با چیپ A8، تراشه A9 در بخش CPU خود، 70 درصد سریع‌تر شده است و در بخش پردازش گرافیکی نیز، به میزان بالاتر از 90 درصد، پیشرفت عملکردی در آن دیده می‌شود.

اما جالب است بدانید که هم اکنون در این سری، کمک‌پردازنده M9 با تراشه A9 ترکیب شده است و در واقع در کنار بخش‌های شتاب‌سنج، قطب‌نما، فشار‌سنج و ژیروسکوپ آن قرار گرفته است. همان طور که می‌دانید، چیپ M9 در بخش سلامتی و قابلیت‌های مربوط به آن فعالیت داشته و می‌تواند با دقت بسیار زیادی فعالیت‌های جسمانی کاربر (همانند تعداد گام‌هایی که بر می‌دارد، مسافتی که طی می‌کند و یا میزان ارتفاعی که سطح زمین بلند می‌شود) را دنبال کند. همچنین ویژگی جدید بخش M9 این تراشه، دستیار صوتی سیری را قادر می‌سازد تا در هر وقت روز در حالت آماده به کار بوده و در واقع کاربر تنها با گفتن عبارت “هِی سیری” می‌تواند به فرمان‌های صوتی خود را به انجام برساند.

در مقوله حافظه داخلی گوشی، در بخش حداکثر حافظه داخلی، هیچ تغییر در آن دیده نمی‌شود و در واقع کاربران می‌توانند در صورت تمایل هر یک از نسخه‌های 16، 64 و یا 128 گیگابایتی آن را خریداری کنند. البته احتمالا همان طور که می‌دانید، این سری از گوشی‌های شرکت اپل نیز همانند سری‌های قبل از کارت حافظه جانبی در هر شکل و صورتی پشتیبانی نخواهند کرد.

performance

دوربین

در نهایت به بخش دوربین این گوشی رسیدیم. کمپانی اپل بالاخره تصمیم گرفت دقت تصویر حسگر دوربین اصلی خود را 4 مگاپیکسل بالاتر برده و آن را به 12 مگاپیکسل برساند. کماکان گوشی آیفون 6 اس پلاس داری دوربین 12 مگاپیکسلی iSight اپل بوده و در کنار آن از فلاش‌های LED با نام True Tone بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، نسبت به نسل پیشین، میزان دقت حسگر این دوربین، 50 درصد افزایش یافت است که البته این موضوع به معنای افزایش میزان جزئیات ثبت شده تصویر تلقی خواهد شد.

اما همان طور که امروزه همه ما می‌دانیم، میزان دقت حسگر دوربین، همه حرف را در کیفیت تصویر خروجی یک دوربین نزده و مقوله‌های دیگری نیز در آن نقش دارند. پس بهتر است بدانید که دوربین این گوشی نسبت به نسل پیشین خود در بخش سیستم فوکوس خودکار با افزایش 50 درصدی در بخش نقاط فوکوس تشخیص فاز (Phase Detection) روبه‌رو شده است. همچنین بر اساس شواهد موجود، تلاش‌های بسیار زیادی به منظور کاهش نویز تصویر و اختلالات مربوط به آن انجام گرفته است. همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر در این سری نیز فعالیت داشته و کماکان در این نسل، این فناوری در هر دو بخش عکاسی و فیلمبرداری قابل استفاده خواهد بود. در مورد حالت فیلمبرداری  دوربین این گوشی حرف به میان آوردیم. پس بهتر است بگوییم که این گوشی از هم اینک قابلیت ضبط فیلم با دقت 4K را خواهد داشت.

در بخش دوربین سلفی این گوشی نیز کمپانی اپل بروزرسانی‌های مناسبی انجام داده است و کماکان دوربین سلفی گوشی آیفون 6 اس پلاس به یک حسگر 5 مگاپیکسلی به منظور ثبت تصاویر دقیق و شارپ‌ با جزئیات بیشتر مجهز گشته است. همچنین خبر‌ها و شایعات مربوط به فلاش LED جانبی دوربین سلفی نیز تا حدی صحت داشته و در واقع در هنگام عکاسی سلفی، به منظور روشن‌تر شدن تصاویر چهره افراد، نمایشگر گوشی در حالتی به نام Retina Flash mode، به طور کامل با رنگ سفید، روشن خواهد شد و برای لحظاتی به منظور ثبت تصویر باکیفیت‌تر دست به کار خواهد شد و نوری اضافه‌‌تر را به چهره کاربر خواهد تاباند.

camera-wide

قیمت و تاریخ عرضه گوشی

برای کسانی که مشتاق به خریداری هر چه سریع‌تر این گوشی هستند باید گفت که نسخه 16 گیگابایتی گوشی آیفون 6 اس پلاس در حالت قرار داد 2 ساله با اپراتور، 299 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی آن نیز قیمت‌هایی برابر 399 و 499 دلار را برای خریداران خود به همراه خواهند داشت. همچنین اگر قصد خریداری قسطی این سری از گوشی‌ها را داشته باشید، در طی 24 ماه، هر ماه 31 دلار را می‌بایست بپردازید. البته جالب است بدانید که حالت سومی نیز  وجود داشته که با نام iPhone Upgrade Program شناخته می‌شود و در این حالت، گوشی آیفون 6 اس پلاس در حالت unlock شده و با برخورداری از سیستم +AppleCare (سامانه پشتیبانی و گارانتی اپل) را می‌بایست با پرداخت ماهانه 32 دلار در طی 24 ماه اقساط خریداری کرد. همچنین برای گوشی 4.7 اینچی آیفون 6 اس، این میزان به 27 دلار می‌رسد. جالب است بدانید که در این سیستم، کاربر می‌تواند سالانه از جدیدترین گوشی آیفون اپل برخوردار باشد. طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی آیفون 6 اس پلاس در تاریخ 25 ماه سپتامبر (سوم مهر ماه) به بازارهای فروش عرضه خواهد شد و کاربران می‌تواند در تاریخ 12 ماه سپتامبر (21 شهریور ماه) این محصول را پیش خرید نمایند.

با این تفاسیر به نظر شما آیا فبلت 5.5 اینچی جدید اپل می‌تواند از سد رقبای بسیار سر سختی همچون گلکسی اس6 و گلکسی نوت5 سامسونگ، جی4 ال‌جی یا اکسپریا زد5 سونی بر آید؟!

در بخش زیر شاهد نمایش تعدادی از تصاویر رسمی گوشی آیفون 6 اس پلاس اپل هستیم:

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال