اولین کارخانه پاکسازی آلودگی دی اکسیدکربن از آسمان در آمریکا ساخته می‌شود

دولت بایدن قصد دارد با صرف بودجه ای هنگفت ساخت کارخانه های پاکسازی آسمان از دی اکسید کربن را آغاز کند. این کارخانه ها می توانند با کاهش دی اکسید کربن وارد شده به جو به تغییرات آب و هوایی کمک کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرمایه گذاری آمریکا در ساخت […]

دولت بایدن قصد دارد با صرف بودجه ای هنگفت ساخت کارخانه های پاکسازی آسمان از دی اکسید کربن را آغاز کند. این کارخانه ها می توانند با کاهش دی اکسید کربن وارد شده به جو به تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرمایه گذاری آمریکا در ساخت کارخانه های پاکسازی آلودگی دی اکسید کربن در این کشور می تواند از میزان ورود این گاز به جو بکاهد. دولت بایدن با اختصاص مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار به این پروژه به زودی آن را آغاز خواهد کرد. طبق گزارش های منتشر شده کارخانه های اولیه در شهرهای کلبرگ، تگزاس، کلکیشو و لوئیزیانا خواهد بود. در این پروژه دو موسسه و شرکت Occidental Petroleum و Battle Memorial نیز حضور دارند.

تامین مالی این پروژه شامل ۳.۶ میلیارد دلار است که برای ساخت ۴ نیروگاه پاکسازی هوا استفاده خواهد شد. در حال حاضر برنامه ای مشابه این پروژه به صورت آزمایشی در ایسلند در حال انجام است. کارخانه ایسلند با مکش هوای بیرون و فیلتر کردن آن می تواند دی اکسید کربن موجود در هوا را به سنگ تبدیل کند. احداث چنین پروژه هایی عمدتا بسیار گران بوده و در زمان احداث کارخانه ایسلند نیز در ابتدا موسسان آن هزینه مورد انتظار را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر تن کربن پیشبینی کردند. البته ممکن است پس از سرمایه گذاری های اخیر دولت ایالات متحده هزینه احداث چنین پروژه هایی کاهش یابد. در حال حاضر ۳۰ کارخانه جذب کربن در جهان راه اندازی شده اند. اما کارخانه هایی که قرار است ایالات متحده راه اندازی کند از بزرگترین تاسیسات مشابه محسوب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال