نخستین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیک سامسونگ با مصرف بهینه معرفی شد

سامسونگ در نمایشگاه Infocomm 2024 در لاس وگاس از نخستین نمایشگر جوهر الکترونیک خود رونمایی کرد که در عین کارکرد مناسب مصرف بسیار اندکی دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ اولین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیک E-Paper خود را به طور رسمی معرفی کرده است. طبق اعلان سامسونگ این نمایشگر از نوع […]

سامسونگ در نمایشگاه Infocomm 2024 در لاس وگاس از نخستین نمایشگر جوهر الکترونیک خود رونمایی کرد که در عین کارکرد مناسب مصرف بسیار اندکی دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ اولین نمایشگر رنگی جوهر الکترونیک E-Paper خود را به طور رسمی معرفی کرده است. طبق اعلان سامسونگ این نمایشگر از نوع کم مصرف بوده و می‌تواند برای مواردی از قبیل تبلیغات در مکان‌های مختلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید و حتی دفاتر مورد استفاده قرار بگیرد. اولین تلویزیون رنگی با قابلیت جوهر الکترونیک شامل یک نمایشگر دیجیتال رنگی ۳۲ اینچی است که در آن ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده شده می‌تواند ذخیره‌سازی و نمایش تبلیغات را برای کاربران انجام دهد. همچنین این نمایشگر دارای رزولوشن QHD بوده و امکان نمایش ۶۰ هزار رنگ را خواهد داشت.

این شرکت مدعی است نمایشگر EMDX امکان نمایش محتوا بدون مصرف برق را خواهد داشت. طبق استاندارد مربوط به کمیسیون بین‌المللی الکترونیکی مصرف برق IEC62301 این نمایشگر کمتر از ۰٫۰۰۵ وات بوده که در واقع می‌توان آن را صفر وات در نظر گرفت. به گفته سامسونگ زمانی نیاز به مصرف برق خواهد بود که محتوای در حال نمایش نیاز به تغییر داشته باشد.

این نمایشگر بسیار کم مصرف دارای قابلیت‌های دیگری از قبیل وای فای، بلوتوث، ۲ پورت USB از نوع تایپ سی برای دریافت برق و انتقال فایل است. در این نمایشگر از قاب Frame Deco Bezel استفاده شده که همانند تلویزیون سامسونگ The Frame امکان تعویض آن به راحتی وجود دارد. سامسونگ قیمت نمایشگر جوهر الکترونیک خود را اعلام نکرده و قرار است این نمایشگر را همراه با برنامه اختصاصی مربوط به گوشی‌های هوشمند و مدیریت محتوا از راه دور به نام Samsung VTX عرضه کند. نمایشگر جوهر الکترونیک رنگ سامسونگ بدون باتری ۲.۹ کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن به ۱۷.۹ میلی‌متر می‌رسد.