هزینه‌های بالای تولید آیفون ۱۵ باعث افزایش قیمت آیفون ۱۶ خواهد شد

اپل در تولید آیفون ۱۵ هزینه‌های بیشتری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ انجام داده و طبق گزارش‌های منتشر شده هیچگونه افزایش قیمتی در سری جدید آیفون‌ها ایجاد نکرده است. اما احتمالاً این جبران هزینه‌ها در سری آیفون ۱۶ انجام شده و این سری از خانواده‌های آیفون با قیمت بالاتری عرضه خواهند شد. به گزارش سرویس […]

اپل در تولید آیفون ۱۵ هزینه‌های بیشتری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ انجام داده و طبق گزارش‌های منتشر شده هیچگونه افزایش قیمتی در سری جدید آیفون‌ها ایجاد نکرده است. اما احتمالاً این جبران هزینه‌ها در سری آیفون ۱۶ انجام شده و این سری از خانواده‌های آیفون با قیمت بالاتری عرضه خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، منتشر شده هزینه تولید آیفون ۱۵ پرومکس به صورت تخمینی ۵۵۸ دلار برآورد شد که نسبت به مدل آیفون ۱۴ پرومکس در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش دارد. در این گزارش مشخص شد آیفون ۱۵ پرومکس یکی از پرهزینه‌ترین آیفون تاریخ اپل است. به طوری که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ عضو پرومکس از خانواده آیفون‌ها بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار هزینه داشته است. هزینه این قطعات در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و به رقم ۵۵۸ دلار رسید.

از طرفی دوربین تله فوتو در آیفون ۱۵ پرومکس نیز ۳۰ دلار برآورد می‌شود که حدود ۳۸۰ درصد نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است. فریم تیتانیومی نیز ۴۳ درصد قیمت بیشتر نسبت به فریم فولاد ضد زنگ داشته است. تراشه جدید آیفون ۱۵ نیز با هزینه ۱۳۰دلار ۲۷ درصد نسبت به تراشه A16 افزایش قیمت یافت. با وجود افزایش قیمت های گفته شده اپل همچنان آیفون ها را بدون افزایش قیمت می فروشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال