روش جدید پژوهشگران می‌تواند شکر کم کالری را با روشی مقرون به صرفه تولید کند

پژوهشگران روش جدیدی کشف کرده‌اند که می‌تواند شکرهای کم کالری مانند آلولوز را با هزینه ای مقرون به صرفه تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدید محققان برای تولید شکر کم کالری از قبیل آلولوز بسیار به صرفه و اقتصادی است. این قند طبیعی نادر که از آن می‌توان به […]

پژوهشگران روش جدیدی کشف کرده‌اند که می‌تواند شکرهای کم کالری مانند آلولوز را با هزینه ای مقرون به صرفه تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدید محققان برای تولید شکر کم کالری از قبیل آلولوز بسیار به صرفه و اقتصادی است. این قند طبیعی نادر که از آن می‌توان به عنوان شکر استفاده کرد به دلیل هزینه بالای تولید زیاد امکان جایگزینی به جای ساکارز را نداشته است. اما روش جدید کشف شده می‌تواند تولید مقرون به صرفه و ارزان قیمت آن را ایجاد کند.

این نوع قند که قند بدون چربی دی پسیکوز نیز نام دارد طعم بافت و عملکرد مشابه با ساکاروز داشته می‌تواند برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف شکر هستند بسیار مناسب باشد.

طبق گزارش منتشر شده توسط نیچر، محققان برای ایجاد این روش از فعال کردن فرایندی طبیعی در یک میکروارگانیسم موفق شدند محصول جدید را با بازدهی و خلوص بالا تولید کنند. با استفاده از این روش علاوه بر تولید مقرون به صرفه امکان دسترسی به این محصول نیز افزایش می‌یابد.

طعم و شیرینی آلولوز تا ۷۰ درصد مشابه ساکاروز بوده اما پس از ورود به بدن حداقل میزان قند را تولید خواهد کرد. افزودن آن به محصولات غذایی می‌تواند باعث کاهش کالری دریافتی مصرف کنندگان شود. تمایل افراد به دریافت طعم شیرینی نیز با استفاده از این محصول برطرف خواهد شد. به گفته محققان اثر آلولوز روی سطح گلوکز و انسولین خون بسیار نامحسوس بوده و می‌تواند یک جایگزین عالی برای شکر محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال