دستورالعمل اقدامات پایه‌ای مرکز ماهر جهت پیشگیری از نشت اطلاعات سازمان‌ها

با توجه به اینکه هنوز قانونی در مورد افشای اطلاعات کاربران درایران وجود ندارد، مرکز ماهر طی اعلامیه ای از کلیه دستگاه ها خواست تا مسئولیت افشای اطلاعات کاربران خود را بپذیرند. به نظر می رسد انتشار اطلاعات بسیاری از دستگاه ها در ماه های اخیر، لزوم اجرای چنین قانونی را ضروری می داند. به […]

با توجه به اینکه هنوز قانونی در مورد افشای اطلاعات کاربران درایران وجود ندارد، مرکز ماهر طی اعلامیه ای از کلیه دستگاه ها خواست تا مسئولیت افشای اطلاعات کاربران خود را بپذیرند. به نظر می رسد انتشار اطلاعات بسیاری از دستگاه ها در ماه های اخیر، لزوم اجرای چنین قانونی را ضروری می داند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، مرکز ماهر با توجه به بند 5-1 نظام ملی مقابله با حوادث فضای مجازی طی بیانیه ای اعلام کرد: مسئولیت پیشگیری از حوادث در فضای مجازی مربوط به هر دستگاه به عهده مقام ارشد همان دستگاه خواهد بود. این مرکز با ضروری دانستن تشکیل یک مرکز مستقل دولتی و تخصصی در مقابله با حوادث فضای مجازی گفته است: این مرکز هر چند وقت موارد متعددی از این حوادث فضای مجازی را کشف و پس از بررسی علل و راستی آزمایی بصورت قانونی در اختیار مسئولان دستگاه قرار می دهد. البته بسیاری از این اتفاقات توسط کاربران گزارش شده است و این مرکز نیز از متخصصان امنیت سایبری خواسته تا بدون بررسی فنی و اطلاع رسانی به دستگاه مربوطه، این موضوع را در شبکه های اجتماعی منتشر نکنند.

این مرکز در پایان بیانیه خود دستورالعمل هایی را برای جلوگیری از نشت اطلاعات بیان کرده است. از جمله آنها می توان به عدم اتصال پایگاه داده به اینترنت، دقت در راه اندازی پایگاه و همچنین اطمینان از عدم قابلیت دسترسی، غیرفعال‌سازی قابلیت Directory Listing در سرویس دهنده های وب و همچنین دقت در وضعیت دسترسی به دایرکتوری‌های محل بارگزاری داده‌ها بیان کرد. این اقدامات کمک می کنند تا علاوه بر امنیت نسبی، برخی ضعف های رایج دیده شده توسط این مرکز کنترل شوند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال