معرفی دوربین فول فریم جدید کمپانی سونی؛ a7S II با قابلیت ضبط 4K تصاویر و میزان ایزو 409,600

کمپانی ژاپنی سونی به تازگی از دوربین فول فریم بدون آینه خود با نام a7S II رونمایی کرده است. در کنار قابلیت‌های حرفه‌ای و پیشرفته پیش بینی شده، این دوربین جدید توانایی بسیار زیادی در ثبت هر چه بهتر تصاویر در محیط‌های کم نور دارد. در واقع محدوده میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر 100 تا 102400 بوده […]

کمپانی ژاپنی سونی به تازگی از دوربین فول فریم بدون آینه خود با نام a7S II رونمایی کرده است. در کنار قابلیت‌های حرفه‌ای و پیشرفته پیش بینی شده، این دوربین جدید توانایی بسیار زیادی در ثبت هر چه بهتر تصاویر در محیط‌های کم نور دارد. در واقع محدوده میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر 100 تا 102400 بوده که البته این میزان در حالت‌هایی تا محدوده گسترده‌تری برابر 50تا 409600 قابل ارتقا خواهد بود.

همان طور که در خبرهای پیشین منتشر شده در وبسایت خبری تک‌نیوز مشاهده کردید، نسل پیشین این دوربین توانست در آزمایشی جالب، به شکلی بسیار تحسین برانگیز در محیط‌های تاریک به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر بپردازد.

اما با تمام این تفاسیر، دوربین جدید کمپانی سونی در داخل بدنه خود دارای یک سنسور فول فریم از نوع CMOS با دقت 12.2 مگاپیکسل بوده و البته همان طور که از رزولوشن و ابعاد این حسگر پیداست، سنسور مزبور به جهت عکاسی هر چه بهتر با کمترین نویز ممکن در محیط‌های کم نور و تاریک، بهینه سازی گشته است. در واقع همانند دوربین a7S، این دوربین نیز می‌تواند در محیط‌های این چنینی و در هنگام کمبود نور کافی، تصاویر بسیار خیره کننده‌ای را از خود بر جای بگذارد. در حقیقت دوربین a7S II جدید سونی در کنار برخورداری از سنسوری بزرگ با رزولوشن پایین (به منظور کاهش نویز تصاویر) دارای دیگر قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید این کمپانی نیز می‌باشد.

در تصویر زیر شاهد خود نمایی دوربین a7S II سونی و فیلمبرداری 4K آن در محیط کم نور با میزان حساسیت سنسور 409600 هستید:

lowlightهمچنین در بخش پشتی دوربین، یک نمایشگر 3.0 اینچی خود نمایی می‌کند. دقت این صفحه نمایش برابر 1.23 میلیون نقطه بوده و قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین را به کمک لولا‌های قرار گرفته در بخش پشتی خود دارد. همچنین دقت منظره‌یاب الکترونیکی آن نیز معادل 2.36 میلیون پیکسل است. این منظره‌یاب جدید که هم اینک از فناوری XGA OLED Tru-Finder سونی برخوردار است، قادر است در بهترین حالت به بزرگنمایی 0.78 برابری دست پیدا کرده و از این نظر در تمامی دوربین‌های ساخته شده تا به امروز، بی‌همتا است.

rear reartiltاگر به مشخصات فنی این دوربین نگاهی بیندازید، به راحتی متوجه شباهت بسیار زیاد آن با دوربین a7S سونی می‌شوید. اما مسئله‌ای که در این بخش خود را بیشتر نمایان می‌کند، مربوط به تفاوت‌ها و اختلافات این دو دوربین می‌شود. حالت فیلمبرداری، یکی از بارزترین این موارد است که در دوربین جدید a7S II، این موضوع بیشتر در نظر گرفته  شده و بهینه سازی‌های بسیار خوبی در این بخش صورت گرفته است. برای مثال دوربین a7S قادر بود تنها به همراه رکوردر 4K جانبی به ضبط این چنین تصاویری اقدام نماید. اما کماکان این مسیر ساده‌تر گشته است و دوربین a7S II سونی قادر است به صورت داخلی به ضبط تصاویر با دقت 4K بپردازد.

این ویژگی بیشتر به کار فیلمبرداران خواهد آمد و درواقع این دسته از افراد می‌توانند به کمک فرمت جانبی XAVC S ویدئوهای ضبط شده، بیشترین نرخ حجمی ممکن را در این حالت از فیلمبرداری از تصاویر و جزئیات آن بر جای بگذارند. همچنین این دوربین دارای خروجی تصویر HDMI غیر فشرده نیز می‌باشد و در حقیقت کاربر به کمک این ویژگی می‌تواند در حالت 4:2:2 Sampling و با استفاده از رکوردر اکسترنال، تصاویر 4K بسیار شفافی و باکیفیتی را از خود به یادگار بگذارد. ویژگی‌های S-Gamut3.Cine/S-Log3 و 14-stop latitude in S-Log3 gamma و همچنین نمایشگر جدید با قابلیت واقعی سازی رنگ تصاویر در حال ضبط، بهینه سازی‌های انجام شده بر روی اثر Zebra Function (ثبت دقیقتر خطوط موازی)، ضبط فیلم با دقت فول اچ‌دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه و 4 تا 5 برابر آهسته سازی آن به منظور ساخت ویدئوهای اسلوموشن از دیگر قابلیت‌های حرفه‌ای این دوربین می‌باشد.

تعداد 169 نقطه فوکوس خودکار (که دوربین a7S از 25 نقطه فوکوس خودکار بهره می‌برد)، سیستم لرزشگیر پنج محوره، رابط کاربری باز طراحی شده به منظور ایجاد فضای کاربر پسندانه‌تر، بدنه‌ای با آلیاژ منیزیوم بسیار بادوام و باکیفیت، قابلیت عکاسی پیاپی پنج فریم بر ثانیه، وای‌فای و NFC از دیگر مشخصات فنی بارز این دوربین پیشرفته به حساب می‌آید.

top side2 side1

 

در بخش زیر شاهد نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین a7S II سونی به همراه مشخصات لنز و شاخص‌های نوردهی آن هستیم:

فروش دوربین a7S II سونی از ماه اکتبر سال 2015 میلادی و با قیمت 2,999 دلار آغاز خواهد شد.

با تمامی این تفاسیر، نظر شما در مورد این دوربین چیست؟! آیا این دوربین بدون آینه کوچک قامت با به همراه داشته ویژگی‌های عکاسی و فیلمبرداری بسیار پیشرفته می‌تواند نظر کاربران، عکاسان و فیلم‌سازان را به سوی خود جلب کند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال