بازگشت طوفانی کپسول فضایی واردا توسط دوربین آن به ثبت رسید

کپسول ۹۰ سانتی متری واردا در هنگام بازگشت به زمین کل روند فرود مجدد به زمین را از طریق دوربین درون کپسول به ثبت رسانده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای کوچک وینباگو که به صنایع فضای واردا تعلق دارد توانست در تاریخ ۲۱ فوریه یک فرود موفقیت آمیز را در […]

کپسول ۹۰ سانتی متری واردا در هنگام بازگشت به زمین کل روند فرود مجدد به زمین را از طریق دوربین درون کپسول به ثبت رسانده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای کوچک وینباگو که به صنایع فضای واردا تعلق دارد توانست در تاریخ ۲۱ فوریه یک فرود موفقیت آمیز را در محدوده آزمایشی و آموزشی یوتا داشته باشد. درون این کپسول ۹۰ سانتی متری یک دوربین قرار داشت که توانست به صورت خیره کننده تصاویر مربوط به لحظه ورود مجدد به زمین را ثبت کند.

این ویدیوی ۵ دقیقه‌ای که از طریق دوربین داخل کپسول به ثبت رسیده است با نشان دادن یک جفت کفش که برای جمع آوری چتر نجات و بازیابی کپسول نزدیک می‌شود به پایان می‌رسد. در این ویدیو علاوه بر تصاویر، صدا نیز وجود دارد به طوری که می‌توان صدای ورود مجدد کپسول به زمین و فرود آن را به نوعی صدای جذاب در نظر گرفت.

همچنین یک فیلم ۲۷ دقیقه‌ای ویرایش نشده از زمان جدایی تا فرود دوباره توسط دوربین ثبت شده است. شرکت واردا در شبکه اجتماعی ایکس در هنگام انتشار این ویدیو اعلام کرد این یک ویدیوی خام از کپسول واردا در زمان شکافتن جو است که با سرعت ۲۵ ماخ حرکت می‌کند و اکنون می‌توانید آن را مشاهده کنید.

بخشی از فضاپیمای فوتون شرکت راکت لب در ماموریت حمل و نقل اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد. واردا برای آزمایش فناوری‌های ساخت داخل فضا از این فضاپیما استفاده کرده است. ویل بروی مدیرعامل واردا در مصاحبه‌ای در مورد این آزمایش می‌گوید: هدف ما در فضا تولید مواد دارویی است محیط بدون گرانش اجازه ساخت داروها را با فرایند شیمیایی و فرمولاسیون جدید به ما می‌دهد.

وینباگو به مدت ۸ ماه در قسمت بالای فضاپیمای فوتون قرار داشت و قدرت و نیروی محرکه کپسول فراهم می‌شد. این کپسول را می‌توان اولین کار تیمی بین راکت لب و واردا در نظر گرفت. تصاویر و داده های به دست آمده در این ماموریت نیز توسط واردا به ناسا و نیروی هوایی تحت قرارداد با این آژانس ارسال خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال