رونمایی از نسل جدید نمایشگرهای اولد سامسونگ همراه با کارآمدی شارژدهی در گوشی‌ها خواهد بود

سامسونگ قصد دارد پنل‌های جدید اولد از نوع فسفرسنت آبی را در سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مورد استفاده قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر نمایشگرهای فعلی گوشی‌های موبایل شامل زیر پیکسل‌های سبز و قرمز فسفرسنت هستند. اما نوع دیودهای آبی به کار گرفته شده هنوز از […]

سامسونگ قصد دارد پنل‌های جدید اولد از نوع فسفرسنت آبی را در سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر نمایشگرهای فعلی گوشی‌های موبایل شامل زیر پیکسل‌های سبز و قرمز فسفرسنت هستند. اما نوع دیودهای آبی به کار گرفته شده هنوز از جنس فلورسنت است. بنابراین از نظر فنی همچنان با پنل‌های PHOLED تفاوت دارند.

دیودهای فسفرسنت جدید سامسونگ با بازده ۱۰۰ درصدی لومینسانس باعث بهبود انرژی خواهند شد. در صورتی که ساخت این دیودها به شکلی مناسب انجام گیرد علاوه بر بهبود بازده انرژی شاهد به کارگیری آن در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که عمر دیود فسفرسنت آبی نسبت به نوع فلورسنتی آن حدود ۵۵ کمتر است.

طبق گزارش‌هایی که رسانه‌های کره‌ای زبان از جمله TheElec،  منتشر کرده‌اند طول عمر کمتر این دیودها نقطه ضعف آنها محسوب شده و سامسونگ نیز تلاش دارد با رفع این مشکل از آنها در محصولات مختلف تا سال ۲۰۲۵ استفاده کند. حاضر عمر کمتر آنها مانع از به کارگیری این فناوری در تجهیزات تجاری می‌شود.

بخش تحقیق و توسعه سامسونگ به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد تا بتواند اولین پنل‌های PHOLED را عرضه کرده و بازار سال‌های آینده را نیز به خود اختصاص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال