این فسیل خزنده شبیه به اژدها قدمتی ۲۴۰ میلیون ساله دارد

یک فسیل خزنده شبیه به اژدها در چین کشف شده که در گردن آن ۳۲ مهره مجزا دیده شده است. ای فسیل گردن فوق العاده بلندی داشته و شباهت زیادی به اژدهای گردن دراز چینی دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از دانشمندان بین‌المللی در چین به همراه محققان ایالات متحده […]

یک فسیل خزنده شبیه به اژدها در چین کشف شده که در گردن آن ۳۲ مهره مجزا دیده شده است. ای فسیل گردن فوق العاده بلندی داشته و شباهت زیادی به اژدهای گردن دراز چینی دارد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از دانشمندان بین‌المللی در چین به همراه محققان ایالات متحده و اروپا موفق به کشف فسیل‌هایی با قدمت ۲۴۰ میلیون ساله متعلق به یک خزنده دریایی به نام دایناسفالو ساروس شده‌اند. با استفاده از کشف انجام شده برای نخستین بار می‌توان این حیوان عجیب و شبیه به اژدها را توصیف کرده و گردن فوق العاده بلند آن را بررسی کرد. طبق مقاله‌ای که در این مورد منتشر شده است این خزنده با گردن غیرمعمول و بسیار دراز شبیه به اژدها در اساطیر چین است.

پیش از این در سال ۲۰۰۳ یک جمجمه سه مهره اول گردن این فسیل در چین کشف شده و مورد بررسی قرار گرفته بود. تعدادی نمونه دیگر نیز در جنوب غربی جین کشف شد که در موسسه دیرینه شناسی مهره‌داران پکن مورد بررسی قرار گرفت. بررسی‌های انجام گرفته توسط محققان آنها را قادر ساخت تا طی ۱۰ سال بتوانند به طور کامل اسکلت این خزنده دریایی را توصیف کنند.

طبق گفته دیرینه شناسان فسیل‌های اضافی کشف شده به آنها امکان داده است تا برای نخستین بار گردن دراز این جاندار را به طور کامل مشاهده کنند. ظاهر این جانور شبیه مار بوده و افسانه‌های چینی را یادآوری می‌کند. همچنین ظاهر دایناسفالو ساروس بسیار خارق العاده و به عنوان یک اژدهای گردن دراز در چین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ظاهر عجیب و غریب به همراه کردن دراز این موجود منقرض شده باعث جلب توجه محققان شد. دایناسفالو ساروس در گردن خود ۳۲ مهره مجزا دارد و به طوری که آن را به یک موجود گردن دراز فوق العاده تبدیل کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال