کاهش وزن ناخواسته همراه با ریسک ابتلا به سرطان خواهد بود

تحقیقات در پژوهش جدید اعلام کردند ریسک ابتلا به سرطان با کاهش وزن ناخواسته افزایش پیدا می کند. به گفته محققان مدیریت وزن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کاهش وزن بدون دلیل می‌تواند روی افزایش ریسک ابتلا به سرطان تاثیر داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه چاقی روی ابتلا […]

تحقیقات در پژوهش جدید اعلام کردند ریسک ابتلا به سرطان با کاهش وزن ناخواسته افزایش پیدا می کند. به گفته محققان مدیریت وزن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کاهش وزن بدون دلیل می‌تواند روی افزایش ریسک ابتلا به سرطان تاثیر داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اگرچه چاقی روی ابتلا به ۱۳ نوع سرطان موثر است اما پژوهش‌های جدید نتایج دیگری را بیان می‌کنند. طبق مطالعه اخیر افرادی که به دنبال کاهش وزن بی‌دلیل هستند ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان مواجه باشند. این احتمال در افرادی که بدون دلیل خاصی به کاهش وزن پرداختند نسبت به کسانی که وزن کم نکرده بودند بیشتر است. محققان در این پژوهش حدود ۲۸ سال داده‌های سلامتی ۱۶۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند.

در بین شرکت کنندگان آنهایی که بدون دلیل ۱۰ درصد از وزن خود را کاهش داده بودند به طور قابل توجهی با احتمال ابتلا به سرطان روبرو شدند. بیشتر موارد سرطان برای این افراد مربوط به دستگاه گوارش از قبیل معده، کبد، لوزالمعده و مجاری صفراوی است. همچنین ابتلا به سرطان‌های کولورکتال، ریه پروستات و یا سینه ارتباط کمتری با کاهش وزن دارد.

محققان بین‌المللی از جمله آمریکا و سوئد در این پژوهش همکاری داشته‌اند. در این مطالعه شرکت کنندگان به سه گروه بر مبنای کاهش وزن بر پایه برنامه و یا ارادی تقسیم شدند. گروه با درجه بالا افرادی بودند که از طریق ورزش و با رژیم غذایی به کاهش وزن پرداختند. گروه درجه متوسط کاهش وزن خود را از طریق رژیم غذایی یا ورزش کردن به دست آوردند. گروه آخر با درجه کم هیچ بهبودی از طریق فعالیت‌های ورزشی یا رژیم غذایی اعمال نکرده بودند.

در این تحقیق مشخص شد افراد گروه سوم بالاترین آمار را در افزایش خطر ابتلا به سرطان داشتند. محققان معتقدند در صورتی که کاهش وزن در افراد بدون هیچ برنامه خاصی صورت گیرد باید علت آنها بررسی شده و روی احتمال ابتلا به سرطان‌های ناحیه معده یا کبد تمرکز کرد. در مقابل کاهش وزن اصولی دارای فوایدی بوده و ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا ۱۶ درصد کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال