هشدار دولت آمریکا نسبت به آسیب پذیری‌های موجود در گوشی‌های پیکسل

دولت آمریکا به تازگی به کارمندان خود در زمینه استفاده از گوشی‌های پیکسل به دلیل وجود آسیب پذیری در این گوشی‌ها هشدار داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس دفاع سایبری ایالات متحده آسیب پذیری جدی در گوشی‌های پیکسل را شناسایی کرده و کارمندان دولتی خود را مجبور کرده تا از […]

دولت آمریکا به تازگی به کارمندان خود در زمینه استفاده از گوشی‌های پیکسل به دلیل وجود آسیب پذیری در این گوشی‌ها هشدار داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس دفاع سایبری ایالات متحده آسیب پذیری جدی در گوشی‌های پیکسل را شناسایی کرده و کارمندان دولتی خود را مجبور کرده تا از آپدیت‌های امنیتی مناسب استفاده کنند. طبق اعلامیه این آژانس نصب آخرین به روز رسانی امنیتی می‌تواند به رفع آسیب پذیری یافت شده در گوشی‌های پیکسل کمک کند. احتمالاً این آسیب پذیری تنها به گوشی‌های مربوط به شرکت گوگل محدود نبوده و ممکن است سایر گوشی‌های اندرویدی را نیز تحت تاثیر قرار داده باشد.

البته دولت آمریکا اغلب نسبت به این آسیب پذیری ها واکنش چندانی نشان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد این مشکل امنیتی جدید بسیار جدی بوده است. ممکن است آسیب پذیری یافت شده به فریمور سیستم عامل اندروید و گوشی‌های مبتنی به آن مربوط بوده که در نهایت باعث می‌شود تا این گوشی‌ها به اهدافی برای حملات محدود و هدفمند تبدیل شوند. اگرچه این موارد برای کاربران عادی نگرانی خاصی به دنبال ندارد اما می‌تواند برای کارمندان آژانس‌های امنیتی و نهادهای دولتی یک دردسر جدی تلقی شود.

در حال حاضر یک بسته امنیتی با هدف رفع این مشکل منتشر شده و کاربران می‌توانند با نصب آن از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنند. تاکنون جزئیاتی در مورد آسیب پذیری اخیر در گوشی‌های پیکسل توسط گوگل منتشر نشده است. اما صدور هشدار از سوی دولت آمریکا نشان می‌دهد این مشکل امنیتی از شدت بالایی برخوردار است.

توسعه دهندگان سیستم عامل GrapheneOS  در این مورد گفته اند این آسیب پذیری برای تمامی گوشی های اندرویدی خطرناک بوده و در حال حاضر یک بسته امنیتی همراه با آپدیت اندروید ۱۵ برای رفع این آسیب پذیری منتشر شده است. به نظر می رسد خبری از یک بسته جداگانه برای رفع این مشکل نخواهد بود.