محققان با استفاده از باکتری کامپوزیت مشابه استخوان تولید کردند

محققان از باکتری به عنوان جوهر چاپ سه بعدی استفاده کردند. این روش ماده مرکبی مشابه استخوان تولید کرد که می تواند در موارد متعدد به کار رود. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه لوزان از جوهر ساخته شده از باکتری برای چاپ سه بعدی استفاده کردند. این باکتری ها از […]

محققان از باکتری به عنوان جوهر چاپ سه بعدی استفاده کردند. این روش ماده مرکبی مشابه استخوان تولید کرد که می تواند در موارد متعدد به کار رود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه لوزان از جوهر ساخته شده از باکتری برای چاپ سه بعدی استفاده کردند. این باکتری ها از نوع باکتری های تولید کننده کربنات کلسیم هستند. ماده مرکب بدست آمده دارای استحکام بالا و وزن سبک، با محیط زیست نیز سازگار است.

ساخت مواد مرکب زیستی در آزمایشگاه بسیار دشوار است. بعنوان مثال استخوان و صدف علاوه بر استحکام، سبک و متخلخل هستند. به همین دلیل محققان برای ساخت موادی مشابه از راه حل طبیعی استفاده کردند.

جوهر باکتریایی با قرار دادن باکتری باسیلوس پاستوری در مجاورت اوره ایجاد میشود. در این روش فرآیند معدنی سازی باعث تولید کربنات کلسیم میشود. با کمک این روش امکان چاپ هر شکلی وجود دارد. البته پس از آن نیاز این تا با استفاده از فرایند کانی سازی مراحل پخت پست سر گذاشته شود که چندین روز طول میکشد.

استر امستاد، رییس آزمایشگاه نرم در این دانشگاه در مورد این روش می گوید: از هر ماده ای نمی توان برای چاپ سه بعدی استفاده کرد. زیرا جوهر استفاده شده باید مایع باشد. جوهر چاپ باید به قدری مایع باشد تا بتوان. از نازل چاپ خارج شود.همچنین پس از چاپ بدون تغییر سفت شود.این باکتری ها در این روش فرآیند معدنی شدن را طی می کنند که به تدریج باعث سفت شدن آنها می‌شود. در پایان کار نیز برای اطمینان از عدم وجود باکتری در محصول آن را با اتانول شستشو می دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال