نقش شبکه‌های مجازی در انتخابات 96

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در خصوص نقش شبکه‌های اجتماعی در فرآیند انتخابات گفت: فناوری اطلاعات بهترین راه برای افزایش آگاهی مردم است. به گفته وی، با تحقق توسعه زیرساخت‌ها، رشد ۱۰ برابری پهنای باند داخل، رفع انحصار ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر تلفن همراه و دفاع از دسترسی آزاد به اطلاعات، به مرحله‌ای رسیده‌ایم […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در خصوص نقش شبکه‌های اجتماعی در فرآیند انتخابات گفت: فناوری اطلاعات بهترین راه برای افزایش آگاهی مردم است.

به گفته وی، با تحقق توسعه زیرساخت‌ها، رشد ۱۰ برابری پهنای باند داخل، رفع انحصار ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر تلفن همراه و دفاع از دسترسی آزاد به اطلاعات، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که همه مردم ایران در اقصی نقاط کشور به این فناوری و گردش اطلاعات دسترسی دارند.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر در ۲۷۰۰۰ روستای کشور اینترنت پرسرعت وجود دارد و روستاییان می‌توانند علاوه بر معرفی محصولات و بناهای تاریخی و گردشگری خود،‌ از آموزش آنلاین نیز استفاده کنند و بدین ترتیب شکاف دیجیتالی شهر و روستا کاسته شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: نقش شبکه‌های اجتماعی در فرآیند انتخابات به خوبی نشان دهنده فرصت محور بودن این فناوری است. کاهش مصرف کاغذ، سرعت اطلاع رسانی، ایجاد شفافیت و جلوگیری از انحصار رسانه‌ای، ‌همه و همه باعث شده است تا این فناوری به بهترین راه برای افزایش آگاهی مردم در انتخاب اصلح منجر شود.

وی تاکید کرد: اگرچه برخی هنوز هم فضای مجازی را صرفا تهدید می‌دانند اما با اقدامات صورت گرفته دیگر کسی نمی‌تواند این فناوری را از مردم بگیرد و توسعه آن را مختل کند.