محققان با کمک پرینتر سه بعدی مواد بیولوژیکی تصفیه کننده آب تولید کردند

تاکنون فناوری‌ها و روش‌های مختلفی برای پاکسازی حذف آلاینده‌ها از آب به کار گرفته شده است. این روش‌ها شامل فیلتراسیون ، نانو مواد و تصفیه آب به صورت شیمیایی بود. روش جدید محققان به کارگیری پرینتر سه بعدی و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای حذف آلاینده‌ها است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

تاکنون فناوری‌ها و روش‌های مختلفی برای پاکسازی حذف آلاینده‌ها از آب به کار گرفته شده است. این روش‌ها شامل فیلتراسیون ، نانو مواد و تصفیه آب به صورت شیمیایی بود. روش جدید محققان به کارگیری پرینتر سه بعدی و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست برای حذف آلاینده‌ها است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از چاپگر سه بعدی توانستند ماده جدیدی با نام مواد بیولوژیکی مهندسی شده تولید کنند. در این ماده از نوعی پلیمر از جنس جلبک دریایی استفاده شده است. محققان برای ساخت ماده خود این پلیمر را با باکتری‌های دستکاری شده ترکیب کردند. جان پوکورسکی، استاد مهندسی نانو رهبر ارشد این تحقیق می‌گوید: در اینجا یک روش نوآورانه به کار گرفته شده و آن ترکیب نوعی پلیمر با یک سیستم بیولوژیکی و تولید یک ماده زنده است. این ماده قادر است فراتر از یک ماده مصنوعی معمولی عمل کرده و به محرک‌ها پاسخ دهد.

همچنین در ساخت این ماده جدید از آلژینات برای ساخت مواد زنده استفاده شد. این ماده همان پلیمر تهیه شده از جلبک دریایی است. در نهایت از چاپگر سه بعدی برای تولید ماده نهایی و ایجاد نوعی ژل استفاده شد.

محققان برای تولید این نوع ژل از ساختارهای مختلفی استفاده کردند. در نهایت ساختار شبکه مانند توانست برای بقای سیانو باکتری‌ها یک هندسه کارآمد باشد. همچنین با استفاده از این نوع طراحی می‌توان دسترسی باکتری‌ها به مواد مغذی گاز و نور را نیز تسهیل کرد. به گفته محققان باکتری دستکاری شده ژنتیکی می‌تواند علاوه بر تصفیه آب یک نوع آنزیم ضد آلودگی با نام لاکاز را نیز تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال