مبارزه با فقر آهن در جهان با کمک گیاهان

کمبود آهن در بدن سلامت عمومی فرد را تهدید می کند ، امروزه تعداد اشخاصی که به فقر آن دچار هستند 2 میلیارد انسان در سراسر جهان برآورد می شود. به همین دلیل تولید محصولات کشاورزی با میزان بالای ذخیره آهن از اهداف پژوهشگران کالج دارتموث آمریکا عنوان شده است. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت […]

کمبود آهن در بدن سلامت عمومی فرد را تهدید می کند ، امروزه تعداد اشخاصی که به فقر آن دچار هستند 2 میلیارد انسان در سراسر جهان برآورد می شود. به همین دلیل تولید محصولات کشاورزی با میزان بالای ذخیره آهن از اهداف پژوهشگران کالج دارتموث آمریکا عنوان شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، ژنی موسوم به “URI” به هنگام کاهش میزان آهن در گیاه با سیگنال دهی خاصی مسیر ژنتیکی را فعال نموده و از این طریق جذب آهن انجام می شود. بر طبق نتایج منتشر شده حاصل این پژوهش در مجله  Proceedings of the National Academy of Sciences پروتئین URI در زمان کمبود آهن به مولکول فسفات متصل می شود و ژنهای دخیل در فرآیند جذب را فعال می کند. نقش تنظیم کننده URI درمورد 1500 ژن دیگر به غیر از مورد مذکور مشخص شده است . در این مطالعه آن بخشهایی از DNA  که پروتئین URI به آن متصل می شود و مسیر ژنتیکی مذکور را فعال می کند نیز شناسایی شد. با توجه به سمی و واکنش پذیر بودن مقادیر بالای آهن در گیاه غلظت آن به شکلی دقیق توسط این پروتئین تنظیم می شود. هدف محققان پیدا کردن گیاهانی با قابلیت ذخیره بالای این عنصر جهت رفع مشکل فقر آهن در سطح جهانی است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال