هوش مصنوعی در جاده‌های چین

چراغ سبز شانگهای چین برای رانندگی خودکار تسلا

شهرداری شانگهای مجوز آزمایش نرم‌افزار تمام‌خودران (FSD) تسلا را به ۱۰ دستگاه از خودروهای این شرکت اعطا کرد. این اقدام که روز جمعه توسط روزنامه شانگهای آبزرور، وابسته به دولت محلی، گزارش شد، زمینه‌ساز عرضه‌ی این فناوری در بازار چین خواهد بود. به گزارش سرویس خودرو رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انتظار می‌رود با […]

شهرداری شانگهای مجوز آزمایش نرم‌افزار تمام‌خودران (FSD) تسلا را به ۱۰ دستگاه از خودروهای این شرکت اعطا کرد. این اقدام که روز جمعه توسط روزنامه شانگهای آبزرور، وابسته به دولت محلی، گزارش شد، زمینه‌ساز عرضه‌ی این فناوری در بازار چین خواهد بود.

به گزارش سرویس خودرو رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انتظار می‌رود با عرضه‌ی موفق نرم‌افزار FSD تسلا بتواند رقابت مؤثرتری با رقبای داخلی در چین داشته باشد. همچنین، این رویداد می‌تواند منجر به تبدیل بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان به عرصه‌ی نبردی برای عرضه‌ی امکانات کمکی راننده با قیمت پایین‌تر شده و رقابت قیمتی را در این حوزه تشدید کند.

در حال حاضر، تسلا چهار سال است که نسخه‌ی محدودی از نرم‌افزار FSD را به صورت اشتراکی در چین عرضه می‌کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه آوریل سفری غیرمنتظره به پکن داشت که به گفته‌ی برخی، مذاکرات مربوط به عرضه‌ی FSD محور اصلی آن بوده است. خبرگزاریها نیز در ماه جاری گزارش داده اند که تسلا در حال آماده‌سازی برای ثبت FSD نزد مقامات چینی است تا بتواند عرضه‌ی برنامه‌ریزی‌شده‌ی آن در سال جاری را عملیاتی کند.

رسانه‌های دولتی چین در همان ماه اعلام کردند که تسلا اقدام به احداث کارخانه‌ای برای تولید باتری‌های ذخیره‌ساز انرژی مگاپک در شانگهای نموده است. این اقدام، نشانه‌ای از تعهد این شرکت به سرمایه‌گذاری در چین تلقی می‌شود. طبق گزارش روزنامه‌ های شانگهای، ناحیه‌ ای در این شهر با هدف افزایش تمرکز بر صنعت ذخیره‌سازی انرژی، اقدام به تقویت و تکمیل زنجیره پیرامون سیستم ذخیره‌سازی انرژی تسلا خواهد کرد. این روزنامه همچنین اشاره کرد که تسلا برای دستیابی به تجاری‌سازی محلی، قراردادی با شرکت شانگهای لینگ‌گنگ امضا نموده است.