پیشگیری از بروز اختلال شناختی در بیماران مبتلا به سرطان مغز امکان پذیر شد

اخیرا دانشگاه روچستر آمریکا تحقیقات گسترده ای را در زمینه یافتن علت ایجاد اختلال شناختی بیماران سرطان مغز انجام داده است. اکثر این افراد طی روند درمان با اشعه دچار این ضایعه مغزی دائمی می شوند. محققان نحوه بروز این آسیب را شناسایی و به روش جلوگیری از آن دست یافتند. به گزارش سرویس اخبار علمی […]

اخیرا دانشگاه روچستر آمریکا تحقیقات گسترده ای را در زمینه یافتن علت ایجاد اختلال شناختی بیماران سرطان مغز انجام داده است. اکثر این افراد طی روند درمان با اشعه دچار این ضایعه مغزی دائمی می شوند. محققان نحوه بروز این آسیب را شناسایی و به روش جلوگیری از آن دست یافتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، جزئیات پژوهش حاضر که در مجله Scientific Reports منتشر شده حاکی از نقش نوعی سلول ایمنی در ایجاد اختلال شناختی بیمارانی است که مرحله پرتودرمانی را برای از بین بردن تومور مغزی پشت سر گذاشته اند. مغز ویژگی بازسازی خود را دارد و در حالت عادی سلولهای ایمنی وظیفه حفاظت از سیناپسها را بعهده دارند. تشعشعات فعالیت  میکروگلیا که نوعی سلول ایمنی در مغز می باشد را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانیکه میکروگلیاها بیش از حد فعال شوند ساقه دندریتی نابالغی را که سیناپس ها را به نورونها متصل می کند را از بین می برند.  بعلاوه گیرنده هایی موسوم به CR3  مشاهده شده اند که در این فرآیند نقش کلیدی دارند. شناسایی ساز و کار آسیب مغزی بیماران در اثر پرتودرمانی از اهمیت به سزایی برخوردار است . دانشمندان امیدوارند با مسدودکردن گیرنده CR3 از عوارض دائمی پرتودرمانی در بیمارن سرطانی جلوگیری کنند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال