13 ترفند مخفی مسنجر ‎فیس‎بوک

اپلیکیشن مسنجر فیس‎بوک قابلیت‎های مخفی زیادی دارد که برای تبدیل به یک کاربر حرفه‎ای شدن شما باید از وجود آن‎ها خبر داشته باشید. ما برای شما 13 ترفند مخفی در رابطه با مسنجر فیس‎بوک را آماده‎ کرده‎ایم که در زیر می‎توانید با آن‎ها آشنا شوید. تاکسی بگیرید البته این قابلیت بیشتر برای کاربران آمریکایی کاربرد […]

اپلیکیشن مسنجر فیس‎بوک قابلیت‎های مخفی زیادی دارد که برای تبدیل به یک کاربر حرفه‎ای شدن شما باید از وجود آن‎ها خبر داشته باشید. ما برای شما 13 ترفند مخفی در رابطه با مسنجر فیس‎بوک را آماده‎ کرده‎ایم که در زیر می‎توانید با آن‎ها آشنا شوید.

  • تاکسی بگیرید

البته این قابلیت بیشتر برای کاربران آمریکایی کاربرد دارد، به این نحو که این دوستان می‎توانند با استفاده از آهسته ضربه زدن بر روی آیکون ماشین که در منوی گفتگو دیده می‎شود از شرکت‎های Uber یا Lyft سفارش تاکسی دهند. اگر دوست دارید یکی از دوستانتان به دنبال شما آید، بر روی آیکون Location کلیک کنید و سپس می‎توانید نقشه‎ای را که بر روی آن موقعیت خود را مشخص ‎کرده‎اید برای دوستتان بفرستید.

  • چت‎بات مخصوص به خودتان را درست کنید

شاید خودتان بدانید که می‎توانید با یک چت‎بات فیس‎بوک صحبت کنید، ولی شما هم‎چنین می‎توانید به نوعی چت‎بات مخصوص به خود را ایجاد کنید. اگر در فیس‎بوک دارای یک صفحه هستید به تنظیمات پیج خود بروید و Messaging را انتخاب کنید. سپس، در پایین گزینه‎ی Response Assistant را پیدا و بر روی گزینه‎ی ارسال پاسخ‎های فوری (Send Instant Replies) برای هر فردی که به صفحه‎ی شما پیام ارسال می‎کند، کلیک کنید. در این بخش شما می‎توانید تعیین کنید که چت‎بات شما زمانی که افراد مختلف برای شما پیام ارسال می‎کنند چه پاسخی دهد، این ارسال پیام می‎تواند از طریق مسنجر فیس‎بوک یا وب‎سایت فیس‎بوک باشد.

  • آهنگ به اشتراک‎ بگذارید

گاهی اوقات کلمات نمی‎توانند احساس شما را بیان کنند، بنابراین در این‎طور مواقع یک آهنگ ارسال کنید. زمانی که در حال گفتگو هستید، بر روی دکمه‎ی …. در گوشه‎ی بالای سمت راست منو کلیک و اپلیکیشن اسپاتیفی را دانلود و با استفاده از مشخصات خود در فیس‎بوک لاگین کنید. سپس مجددا بر روی دکمه‎ی … در گفتگوی مذکور و گزینه‎ی اسپاتیفی آهسته ضربه بزنید. به دنبال آهنگی که می‎خواهید به اشتراک‎ بگذارید بگردید، روی آن آهسته ضربه بزنید و دکمه‎ی ارسال را فشار دهید.

آهنگ به اشتراک‎ بگذارید

  • یک میانبر ایجاد کنید

شما می‎توانید برای گفتگو با بهترین دوست خود یک میانبر ایجاد کنید. در منوی اصلی اپلیکیشن بر روی تصویر دوست خود انگشتتان را نگه دارید. منویی ظاهر خواهد شد. از منوی مربوطه گزینه‎ی ایجاد میانبر را انتخاب کنید. آیکونی به صفحه‎ی home دستگاه شما اضافه خواهد شد تا بتوانید بدون حتی باز کردن مسنجر با دوست خود گفتگو کنید.

  • بارانی از قلب، بادکنک یا گلوله‎های برف ارسال کنید

زمانی که ایموجی یک قلب را در اپلیکیشن مسنجر فیس‌‎بوک برای iOS ارسال می‎کنید بارانی از قلب شروع خواهد شد. اگر یک گلوله‎ی برف ارسال کنید بارش برف بر روی صفحه‎ی نشان داده خواهد شد. ارسال ایموجی بادکنک نیز باعث ریزش بادکنک‎های زیادی خواهد شد. متاسفانه این قابلیت بر روی نسخه‎ی اندرویدی مسنجر فیس‎بوک دیده نمی‎شود.

  • یک ویدئوی کوتاه ایجاد کنید

به جای ارسال یک تصویر، ویدئو ارسال کنید. فقط کافی است که دکمه‎ی شاتر دوربین را پایین نگه داشته و گوشی از هر چیزی که دوربین خود را به آن طرف گرفته‎اید فیلم می‎گیرد. زمانی که فیلم‎برداری تمام شد، دکمه‎ی شاتر را رها و بر روی دکمه‎ی ارسال آهسته ضربه بزنید. ویدئوها می‎توانند حداکثر 15 ثانیه‎ای باشند.

یک ویدئوی کوتاه ایجاد کنید

  • دکمه‎ی لایک خود را تغییر دهید

اگر از شکل همیشگی لایک کردن خوشتان نمی‎آید می‎توانید دکمه‎ی لایک را به هر نحوی که دوست دارید تغییر دهید. وارد یک گفتگو شوید و بر روی دایره‎ای که داخل آن علامت “i” دیده می‎شود، آهسته ضربه زده، سپس بر روی گزینه‎ی ایموجی آهسته ضربه بزنید. منویی با ایموجی‎های متنوع ظاهر خواهد شد که شما می‎توانید از آن‎ها استفاده کنید. شما می‎توانید در هر جلسه چت این ایموجی را تغییر دهید، بنابراین دکمه‎ی لایک برای هر فردی که با او چت می‎کنید می‎تواند متفاوت باشد.

با کلیک کردن بر روی همان دایره، شما هم‎چنین می‎توانید به گزینه‎های دیگری نیز دسترسی داشته باشید نظیر تغییر اسم رفیق خود در چت یا یک استفاده از یک لقب خنده‎دار.

  • ایموجی مورد نظر خود را بزرگ کنید

از هر ایموجی که استفاده کنید، می‎توانید به شخص مورد نظری که پیام می‎دهید نشان دهد که احساس شما خیلی بیشتر از حد بیان شده است. در اپلیکیشن مسنجر فیس‎بوک، انگشت خود را بر روی یک ایموجی نگه دارید و ایموجی مورد نظر بزرگ خواهد شد. زمانی که به اندازه‎ای که می‎خواهید برسد، انگشت خود را بردارید تا ایموجی ارسال شود.

ایموجی مورد نظر خود را بزرگ کنید

  • یک بازی مخفی فوتبال بازی کنید

به منظور پیدا کردن یک بازی فوتبال مخفی در مسنجر فیس‎بوک کافی است که ایموجی توپ فوتبال را برای یک دوست ارسال کنید، بر روی ایموجی ارسال شده آهسته ضربه بزنید و شروع به بازی کردن کنید. هدف این بازی جلوگیری از افتادن توپ به پایین صفحه‎ی نمایش است. برای برنده بودن باید به ضربه زدن بر روی توپ ادامه دهید. این بازی بسیار سخت‎تر از چیزی است که به نظر می‎‎رسد.

  • یک بازی بکستبال مخفی نیز به چشم می‎خورد

شما می‎توانید به همین طریق به کشف یک بازی بکستبال مخفی بپردازید. برای این منظور یک ایموجی بسکتبال برای دوست خود ارسال و برای ایموجی ارسال شده ضربه بزنید. اگر در انجام بازی پوکمون گو وارد هستید، در این بازی مخصوص مسنجر فیس‎بوک نیز عملکرد خوبی خواهید داشت. تمام کاری که باید انجام دید انداختن توپ بسکتبال داخل سبد است. شمارشگر تعداد دفعاتی که پشت سر هم توپ را داخل سبد انداخته‎اید حساب می‎کند.

یک بازی بکستبال مخفی نیز به چشم می‎خورد

  • شطرنج بازی کنید

شطرنج بازی کنید

شما می‎توانید در مسنجر فیس‎بوک شطرنج نیز بازی کنید. به منظور انجام این بازی عبارت @fbchess play را تایپ و متن را ارسال کنید. یک بازی شطرنج ظاهر خواهد شد که می‎توانید با دوست خود بازی کنید. نیاز به کمک دارید؟ تایپ کردن عبارت @fbchess help به آنالیز بازی خواهد پرداخت.

  • کد مسنجر خود را به اشتراک بگذارید

مسنجر فیس‎بوک شما دارای کد QR مخصوصی است که می‎توانید با سایرین به اشتراک‎ بگذارید. به اشتراک گذاری این کد باعث اضافه شدن شما به لیست مخاطب تماس آن‎ها خواهد شد. اگر بتوانید کد آن‎ها را اسکن کنید، آن‎ها به لیست مخاطب شما نیز اضافه خواهند شد.

بر روی آیکون پروفایل در گوشه‎ی بالا سمت راست صفحه‎ی اصلی مسنجر کلیک کنید. سپس بر روی عکس خود آهسته ضربه بزنید. این اپلیکیشن امکان اسکن کردن کد فرد دیگری یا به اشتراک‎گذاری کد خودتان را ارائه خواهد داد. به منظور اسکن کردن کد سایرین، بر روی گزینه‎ی Scan Code آهسته ضربه بزنید و دوربین گوشی خود را بر روی گوشی شخص دیگر بگیرید تا کد مسنجر آن‎ها شناسایی شود. آن‎ها در حین انجام این کار از سوی شما به اشتراک‎گذاشتن این کد خواهند پرداخت.

  • تصاویر را خودکار ذخیره کنید

اگر می‎خواهید هر زمانی که فردی برای شما یک تصویر ارسال می‎کند، تصویر مورد نظر در بخش گالری دستگاه شما به صورت خودکار ذخیره شود، امکان انجام آن را دارید. بر روی آیکون پروفایل در گوشه‎ی بالا سمت راست صفحه‎ی اصلی مسنجر در این اپلیکیشن کلیک کنید. بر روی گزینه‎ی Photos & Media آهسته ضربه بزنید. سوئیچ کنار ذخیره سازی تصاویر را در حالت فعال قرار دهید تا تمامی تصاویری ارسالی به شما از طریق مسنجر فیس‎بوک در گالری دستگاه شما به صورت خودکار ذخیره شوند.

 

 

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال