بهبود زوم دیجیتالی آیفون برای نزدیک شدن به سوژه

می‌دانیم که گوشی‌های آیفون می‌توانند عکس برداری عالی به همراه داشته باشند. اگر قصد دارید که از زوم آیفون استفاده کنید، باید از مدل‌های پرو استفاده کنید. از زمان عرضه آیفون ۷ پلاس، اپل لنز تله‌فوتو را برای دستگاه‌های گران قیمت خود ارائه می‌کند. آیفون‌های استاندارد تنها می‌توانند از زوم دیجیتالی برای نزدیک شدن به […]

می‌دانیم که گوشی‌های آیفون می‌توانند عکس برداری عالی به همراه داشته باشند. اگر قصد دارید که از زوم آیفون استفاده کنید، باید از مدل‌های پرو استفاده کنید. از زمان عرضه آیفون ۷ پلاس، اپل لنز تله‌فوتو را برای دستگاه‌های گران قیمت خود ارائه می‌کند. آیفون‌های استاندارد تنها می‌توانند از زوم دیجیتالی برای نزدیک شدن به سوژه استفاده کنند که همین منجر به کاهش کیفیت تصویر می‌شود. این همان زمانی که بالا بودن قیمت گوشی ایفون جوابگو نبوده و در هیچ حالتی نمی‌تواند با زوم عالی گوشی‌های سامسونگ رقابت داشته باشد. این در حالی است که احتمالا قیمت گوشی سامسونگ هم در کشورمان پایین‌تر خواهد بود.

اگر بخواهیم نگاهی به روند زوم در گوشی‌های کنونی اپل بیندازیم، ابتدا باید به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اشاره کنیم که زوم ۲ برابری را ارائه می‌کنند. این روند در سال آینده‌اش و با عرضه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هم تغییری نکرده و می‌توانستید از همان زوم ۲ برابری استفاده کنید. آیفون ایکس، ایکس اس مکس و آیفون ایکس اس هم به‌طور مشابه از زوم ۲ برابری استفاده می‌کردند. در نهایت آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس آخرین گوشی‌هایی بودند که زوم ۲ برابری را ارائه کردند. آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس در سال آینده‌اش مجهز به زوم ۲.۵ برابری بوده و در دو سال گذشته و سری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو شاهد زوم ۳ برابری بوده‌ایم.

کیفیت زوم با توجه به قیمت گوشی ایفون

این آیفون‌ها دارای دوربین دوم یا سومی هستند که به زوم اپتیکال اختصاصی مجهز می‌شوند. این امکان در مدل‌های پایه وجود ندارد و به‌طور مثال، وقتی که روی آیفون ۱۴ پایه زوم کنید، تنها به‌صورت دیجیتالی زوم انجام خواهد شد. تصویر برش خورده و سوژه به‌صورت کاذب نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. اما نکته مهم ماجرا اینجاست که حتی زمانی که انتخاب می‌کنید از دوربین زو در یک آیفون پرو استفاده کنید، iOS تصمیم گیری خواهد کرد که در جاهایی از زوم دیجیتالی هم استفاده کند. به‌طور مثال، اگر سیستم فکر کند که نور به اندازه کافی برای لنز تله فوتو خوب نیست، به جای آن تنها لنز اصلی را برش داده و زوم دیجیتالی را انتخاب می‌کند.

این فرایندی است که برای زوم ۲ برابری در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هم استفاده می‌شود. از آن‌جایی که سنسور به اندازه کافی بزرگ است، به‌طور کلی زوم دیجیتالی کیفیت بهتری نسبت به مدل‌های استاندارد خواهد داشت. زوم دیجیتالی لزوما همه جا تعریف بدی ندارد. از طرف اپل، ممکن است که این تعریف کمی فریبکارانه به نظر برسد، اما به هر حال همه برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. به هر حال، هیچ زومی اتفاق نمی‌افتد. در واقع، همه لنزهای دوربین آیفون در فواصل کانونی مربوطه ثابت هستند و بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانید به‌صورت مکانیکی زوم داشته باشید.

روند زوم در گوشی‌های آیفون

زوم دیجیتالی جای خودش را در دوربین گوشی‌های هوشمند گرفته است. با پیشرفت روز افزون فناوری، گوشی‌های هوشمند به اندازه کافی می‌توانند زوم دیجیتالی داشته و شکاف‌ها را پر کنند. به این ترتیب جزئیاتی به تصویر اضافه شده و تنها رکن تاثیر گذار در این زمینه سخت افزار نیست. این همان نوع پردازش دیجیتالی است که به برخی از گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد تا عکس‌های زوم عالی بگیرند. به‌طور مثال، با پرداخت قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌توانید به زوم تا ۱۰۰ برابر هم دسترسی پیدا کنید. در مقایسه باید به آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره کنیم که تا ۱۵ برابر زوم دارد.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اس ۲۳ اولترا مطمئنا در این زمینه قدرتمند عمل خواهد کرد، اما ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار می‌توانند چنین شاهکاری را ممکن کنند. نرم افزاری به نام Halide داریم که گوشی‌ های آیفون می‌توانند از آن استفاده کرده و روند زوم را بسیار بهتر کنند. اپل بهترین زوم دیجیتالی را در iOS ارائه نمی‌کند، اما بدون کمک آن‌ها می‌توانید زوم را بهبود دهید. Halide یک اپلیکیشن دوربین حرفه‌ای است که اخیرا توسط Neural Telephoto معرفی شده است. این برنامه از یادگیری ماشین برای بهبود زوم دیجیتال در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند و کاربرانی که زوم ۱ برابری دارند، می‌توانند به زوم ۲ برابری با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنند.

خرید و بررسی قیمت گوشی‌های هوشمند از طریق مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی ارائه کننده جدیدترین و بهترین مدل گوشی‌های هوشمند در برابر برتر است. علاقه‌مندان می‌توانند به آیفون ۱۴ پرو مکس، گلکسی اس ۲۳ اولترا و پرچم‌دارهای برتر شیائومی، هواوی و خیلی از برندهای دیگر دسترسی پیدا کنند. کافی است که بررسی قیمت گوشی ایفون و قیمت گوشی سامسونگ در سری‌های مختلف را انجام داده و بسته به نیاز و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. مقداد آی تی محصولات خود را با گارانتی معتبر ارائه کرده و در کمترین زمان ممکن می‌توانید درب منزل خود تحویل بگیرید. تنوع عالی محصولات سبب می‌شود که یقینا ارزش خرید بالایی را در مقداد آی تی تجربه کنید.