نقد و بررسی تخصصی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس [قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

در قسمت اول بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. صفحه نمایش فون پد 7 نسخه FE375CXG تبلت فون […]

در قسمت اول بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی و کیفیت ساخت آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله به بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

صفحه نمایش فون پد 7

نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی با دقت 1280 × 800 پیکسل بوده و با توجه به حضور این دو شاخص‌، چگالی تصویر این نمایشگر به عدد 216 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. gsmaredna_001

 

همچنین در ادامه، نمایشگر IPS LCD این تبلت را در زیر عدسی‌های میکروسکوپ آزمایشگاهمان قرار دادیم و در این حالت، به منظور بررسی ماتریس صفحه نمایش این تبلت، آرایش RGB استاندارد آن مشاهده گشت.

gsmarena_00s1

 

در تست‌های انجام شده بر روی حالت روشنایی این نمایشگر، تبلت فون پد 7 ایسوس نمرات بسیار خوبی را در بخش میزان کنتراست (با توجه به سطح و کلاس تبلت) تصویر از آن خود کرد. غلظت رنگ مشکی در روشنایی 50 درصد بسیار خوب بود و این میزان تا حدی در روشنایی 100 درصد ثابت ماند. اما متاسفانه میزان غلظت رنگ سفید در حد مناسبی نبوده و از این پنل در این زمینه، انتظار بیشتری می‌رفت. میزان کنتراست تصویر نیز با وجود نمره پایین رنگ سفید، به دلیل نمره نسبتا مناسب رنگ مشکی، توانست امتیاز نسبتا خوبی را به خود اختصاص دهد.

Untitled

 

متاسفانه کنتراست بسیار خوب این نمایشگر به دلیل رفلکس و بازتاب نور نسبتا زیاد آن، خیلی خوب دیده نخواهد شد. امتیاز نسبت خوانایی این نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب به زیر 1.2 رسید و این به آن معناست که در هنگام قرار گیری گوشی در فضای باز، حتی با قرار دادن روشنایی نمایشگر بر روی میزان حداکثری خود، باز هم نمی‌توانید به خوبی جزئیات نوشته‌ها را مشاهده و بخوانید. همچنین وضع وقتی بدتر می‌شود که کاربر متوجه مستعد بودن این نمایشگر به جذب لکه و چربی دست شده و در این حالت، باز هم به میزان خوانایی آن لطمه وارد می‌کند.

میزان بالای رفلکس نور این نمایشگر حتی در فضای بسته نیز می‌تواند برای کاربر خود مشکل آفرین باشد. در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که در زیر تابش نور مصنوعی، کار کردن با این نمایشگر امکان پذیر نمی‌باشد. در حقیقت با وجود این مشکل نمی‌توان از نمایشگر این تبلت و میزان کنتراست بالای آن در هنگام استفاده در زیر تابش نور معمولی مصنوعی خانه و یا اداره استفاده کرد و این مورد در نهایت به ناامیدی کاربران به منظور خریداری و لذت بردن از این تبلت می‌انجامد.

تست دوام باتری فون پد 7

ظرفیت باطری نسخه FE375CXG از تبلت فون پد 7 برابر 3950 میلی آمپر ساعت بوده و این مقدار با ظرفیت باطری تبلت پیشین سری فون پد 7 و همچنین نسخه پیشین سری ممو پد 7 این شرکت یکسان و مشابه است.

امتیازت دوام باطری این تبلت در زمینه وبگردی بسیار عالی بود و کاربر می‌تواند با یک بار شارژ کامل دستگاه به مدت تقریبی 12 ساعت به مرورگری صفحات وب بپردازد. علاوه بر آن، این تبلت توانست در زمینه مکالمه صوتی تحت شبکه 3G، امتیاز بسیار خوب و آبرومندانه 17 ساعت را از آن خود کرده و در نهایت، در تست پخش فیلم که باعث کاهش و مصرف بیشتر انرژی باطری دستگاه می‌شود، این تبلت توانست امتیاز نزدیک به 10 ساعت را به نفع خود به ثبت برساند.

اما متاسفانه وقتی این تبلت در حالت آماده به کار به منظور پوشش دو سیم کارت در حالت 3G قرار می‌گیرید، انرژی باطری این دستگاه به سرعت کاهش می‌یابد. طوری که این تبلت با یک بار شارژ کامل خود و با قرار گیری در حالت آماده به کار، حتی یک روز هم دوام نیاورده و میزان شارژ تبلت به پایان می‌رسد. سپس با توجه به این موضوع، یکی از سیم کارت‌ها را از شیار خود بیرون کشیده و در نهایت، تبلت را با یک سیم کارت در حالت 3G و به صورت آماده به کار با میزان شارژ کامل، در گوشه‌ای قرار دادیم. در این حالت در طی زمان 2 روز و نیم، تمامی شارژ باطری تبلت خالی شد. این امتیازات با امتیاز که ایسوس قول آن را داده بود (316 ساعت امتیاز حالت آماده کار) بسیار فاصله داشته و این احتمال وجود دارد که مشکل پیش روی به دلیل عدم بهینه سازی نرم افزاری دستگاه باشد. امید داریم که در آینده نزدیک، کمپانی ایسوس نسبت به رفع این مشکل، اقدامات اساسی و مناسبی را در نظر بگیرد.

gsmarena_001

در نهایت باتری 3950 میلی آمپر ساعتی تبلت فون پد 7 ایسوس توانست با در اختیار داشتن یک سیم کارت، امتیاز کلی 37 ساعت را نصیب خود کند. این امتیاز با در نظر گرفتن ظرفیت باطری این دستگاه بسیار کم بوده و برای ما کمی نگران کننده است. اما با وجود این تفاسیر و امتیاز بدست آمده، در حالت استاندارد، تبلت مزبور قادر است با یکبار شارژ کامل و با در نظر گرفتن یک ساعت در روز برای هر یک از کارکردهای وبگردی، مکالمه تحت شبکه 3G و پخش فیلم، تا یک روز و نیم دوام بیاورد.

هرچند نتایج بدست آمده واقعا ناامید کننده و شرم‌آور هستند.

همچنین در تست‌ باطری انجام شده بر روی این تبلت، نمره حالت آماده بکار دستگاه بر روی تابلو امتیازات درج نشده است اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که نمره مذکور در امتیاز پایداری کلی باطری تبلت تاثیر داده شده است.

قابلیت‌های ارتباطی فون پد 7

همانطور که در قسمت‌های پیشین به آن اشاره شد، نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این تبلت قادر است شبکه‌های چهار بانده GSM و 3G را تحت پوشش خود قرار دهد. با استفاده از شبکه 3G این تبلت قادر خواهید بود در هنگام دانلود اطلاعات به سرعت 42.2 مگابیت بر ثانیه دست یافته و در هنگام آپلود اطلاعات نیز با سرعت حداکثری 5.76 مگابیت بر ثانیه به فعالیت بپردازید.

همچنین شبکه وای‌فای این تبلت از استاندارد  802.11 b/g/n پشتیبانی کرده و علاوه بر آن دارای وای‌فای هات اسپات و بلوتوث نسخه 4.0 به همراه A2DP نیز هست. همچنین این تبلت بطور پیشفرض بر روی بُرد خود دارای چیپ GPS و GLONASS نیز بوده و به ناوبری و مکان‌یابی شما کمک بسزایی خواهد نمود.

پورت microUSB استاندارد این تبلت از ویژگی OTG پشتیبانی کرده و در نتیجه کاربر می‌تواند به آسانی، وسایل جانبی خود نظیر موس و صفحه کلید و یا حافظه فلش خود را به آن متصل کرده و از آن استفاده کند. همچنین به منظور پخش تصاویر بر روی تلویزیون، این گوشی دارای سرویس DLNA به همراه برنامه اختصاصی به همین منظور است اما متاسفانه از خروجی کابلی تلویزیون پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین تبلت فون پد 7 دارای برنامه‌های از پیش نصب شده بسیار زیادی در حیطه انتقال فایل بوده و به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید فایل‌های چند رسانه‌ای خود را به سرعت به اشتراک بگذارید. این کار از طریق اتصال و جفت شدن با یک کامپیوتر شخصی و یا لپ‌تاپ انجام شده و سپس می‌توانید با گرفتن و رها کردن یک فایل از روی تبلت خود، اطلاعات را به دیگر دستگاه‌ها منتقل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های نسبتا کاربردی که در این تبلت دیده نمی‌شود، عدم وجود حسگر مادون قرمز جهت کنترل دستگاه‌های پشتیبانی کننده از آن است. همچنین سرویس NFC نیز در این دستگاه وجود ندارد.

رابط کاربری فون پد 7

نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس به طور پیشفرض از نسخه 4.4.2 سیستم عامل اندروید با نام کیت‌کت پشتیبانی می‌کند و در کنار آن از رابط کاربری بسیار مجهز و انحصاری ایسوس با نام زِن (ZenUI) بهره می‌برد. در مورد این رابط کاربری باید گفت که بسیار زیبا و کاربردی بوده و تنظیمات بسیار زیادی را در پیش روی کاربر خود قرار می‌دهد. برنامه‌های پیشفرض نصب شده بر روی این تبلت هفت اینچی نیز رابطه بسیار هماهنگی با ظاهر این رابط نرم افزاری دارند.

رابط کاربری این تبلت دارای قفل صفحه یا  همان LockScreen مخصوص و انحصاری اندرویدی بوده و در هنگام روشن کردن صفحه نمایش و مشاهده این بخش شاهد اطلاعات زمان و تاریخ و در کنار آن پیش بینی وضعیت آب و هوا خواهید بود. همچنین آیکون‌های میانبری نیز برای دسترسی سریع‌تر به برنامه‌های دوربین، ایمیل و وبگردی این تبلت وجود دارد. علاوه بر آن در پایین نمایشگر نیز شاهد میانبری برای دسترسی فوری به سرویس Google Now خواهید بود.

در این بخش و در سمت راست نمایشگر شاهد اطلاعات یادآور مربوط به برنامه What’s Next ایسوس هستید. این برنامه اطلاعات مربوط به یادآوری رخدادها، اطلاعات و هشدار‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و دیگر موارد این چنینی را به کاربر خود ارائه می‌دهد و اصولا در این زمینه فعال است. علاوه بر آن از میان بسیاری از ویجت‌های اندرویدی و یا برنامه‌های تازه نصب شده، می‌توانید ویجت خود را انتخاب کرده و در بخش نیمه بالایی نمایشگر گوشی قرار دهید.

با گشودن قفل صفحه تبلت به قسمت هوم اسکرین (HomeScreen) یا همان صفحه اصلی دستگاه وارد می‌شویم. این بخش شباهت بسیار زیادی به دیگر دستگاه‌های اندرویدی داشته و دارای چهار آیکون برنامه در بخش تحتانی خود است. در وسط این چهار برنامه نیز همیشه آیکون ورود به بخش کشوی برنامه‌ها وجود دارد و در این قسمت گنجانده شده است. گرچه از نظر بصری این قسمت دارای فضای بسیار زیادی است اما تنها می‌توان چهار آیکون را در این قسمت گنجاند. این بخش از نظر دسترسی فوری کاربر بسیار مهم است و در هنگام جابه‌جایی میان قاب‌ها، ثابت می‌ماند. با این حال کاربر می‌تواند از قابلیت قرار دادن برنامه‌ها در درون یک پوشه در این قسمت (پایین صفحه اصلی) استفاده کند.

همچنین در صفحه اصلی تبلت فون پد 7 ایسوس، پوشه‌هایی با نام‌های Asus و Google به طور پیشفرض قرار داده شده‌اند که شامل برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های پیشفرض مربوط به شرکت‌های ایسوس و گوگل می‌شوند. در واقع برنامه‌های کارخانه‌ای ایسوس در پوشه اولی و برنامه‌های اندرویدی شرکت گوگل در پوشه دوم قرار دارند.

با چرخاندن تبلت و قرار دادن آن در حالت منظره یا لند اسکیپ، چهار آیکون موجود در زیر نمایشگر به سمت راست آن جابه‌جا می‌شوند. با این حال کلیدهای ناوبری در مکان خود در پایین نمایشگر ثابت می‌مانند.

با استفاده از عمل پینچ زوم یا نزدیک کردن دو انگشت به سمت هم، امکان تنظیم و ترتیب بندی هوم اسکرین یا صفحه اصلی تبلت فراهم می‌شود. با انجام این عمل، قابلیت تنظیم قاب پیشفرض صفحه اصلی و دیگر موارد موجود در این بخش نیز ممکن خواهد شد. حداکثر تعداد قاب‌های موجود در این بخش به 7 عدد می‌رسد. علاوه بر آن و برخلاف دیگر رابط کاربری‌های اندرویدی، ایسوس اقدام به نگه داشتن کشوی برنامه‌ها کرده است و خوشبختانه آن را از رابط نرم افزاری خود حذف نکرده است.

بخش Notification Area یا همان صفحه اعلانات تبلت دارای طراحی بسیار زیبا و لوکسی بوده و صفحه به نمایش درآمده از آن به هیچ وجه تمامی صفحه نمایشگر را اشغال نمی‌کند. با سُر دادن هر یک از اعلانات به نمایش در آمده در این بخش به سمت چپ یا راست، مورد دلخواه از لیست موجود حذف خواهد شد. با این حال اگر تعداد این موارد زیاد باشد، می‌توانید از دکمه “Clear all” موجود در گوشه سمت راست و بالای نمایشگر استفاده کنید. در صورت نیاز، محتوای هر یک از اعلانات به نمایش درآمده نیز با حرکت دو انگشت به سمت پایین صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر آن به منظور دسترسی به تنظیمات فوری دستگاه و همچنین نوار تنظیم میزان روشنایی نمایشگر می‌بایست انگشت خود را از نیمه سمت راست بالای نمایشگر به سمت پایین آن حرکت دهید. در واقع با پایین کشیدن انگشت خود از نیمه سمت چپ نمایشگر، بخش اعلانات و از نیمه سمت راست نمایشگر، بخش تاگل‌ها یا همان تنظیمات فوری دستگاه ظاهر می‌شود.  همچنین بخش اخیر از دستگاه (تاگل‌ها) از طریق فرمان لمسی دیگری نیز نمایان خواهد شد و آن هم استفاده از دو انگشت و پایین کشیدن از سمت بالای نمایشگر بدون توجه به محل انجام این کار (نیمه راست و یا چپ) می‌باشد. در قسمت بالا و سمت راست این بخش دکمه‌هایی وجود دارند که یکی از آنها به منظور ویرایش و جابه‌جایی و کم و زیاد کردن آیکون‌های تنظیمات فوری این صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با لمس و سپس نگه داشتن انگشت خود بر روی یکی از این آیکون‌ها، به صفحه تنظیمات مربوط به آنها هدایت خواهید شد.

منو Task Switcher یا جابه‌جایی میان برنامه‌ها نیز از طریق نگه داشتن دکمه ناوبری Task Switcher موجود در پایین نمایشگر به نمایش در‌خواهد آمد. در این بخش برنامه‌های در حال اجرا بر روی سیستم عامل تبلت به صورت آیکون‌هایی بند انگشتی درآمده و با لمس هر کدام و کشیدن آنها به سمت چپ یا راست نمایشگر، برنامه مزبور بسته و غیر فعال خواهد شد. همچنین زمانی که با باز کردن این بخش از گوشی شاهد اجرای همزمان بسیاری از برنامه‌ها هستید و بستن هر یک از برنامه به صورت تک به تک برای شما مقدور نباشد می‌توانید از دکمه “Clear all” موجود در بخش زیرین این قسمت و بالای دکمه‌های ناوبری تبلت به منظور پاکسازی و غیر فعالسازی خودکار تمامی برنامه‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزاری جالب این تبلت، وارد شدن به سرویس Google Now از طریق اشاره به دکمه نرم افزاری Home تبلت و سپس  کشیدن و بالا آوردن آن به داخل نمایشگر تبلت است. یکی از مزیت‌های این جسجر لمسی این است که در هر فضای و یا حالتی از تبلت که قرار داشته باشید می‌توانید از این سرویس استفاده کرده و با انجام این کار، آن را فعال سازید. در نهایت اگر از تنظیمات و امکانات لانچر زِن ایسوس رضایت ندارید، می‌توانید به نسخه وانیلی سیستم عامل اندروید برگردید.

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی صفحه نمایش نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 پرداختیم. در این بخش متوجه شدیم که با توجه به ابعاد و دقت تصویر نمایشگر این تبلت، چگالی تصویر (216 پیکسل در هر اینچ) به نمایش درآمده در حد متوسطی قرار داشته و ممکن است نتواند رضایت خریداران را جلب نماید اما با توجه به سطح قیمتی این تبلت، دقت اچ‌دی برای این نمایشگر، مقوله‌ای استاندارد و معمولی به نظر میرسد. همچنین نمایشگر IPS این دستگاه در زیر میکروسکوپ قرار داده شد و شاهد ماتریس RGB استاندارد آن نیز بودیم. در ادامه، تست‌های مربوط به ارزیابی میزان روشنایی نمایشگر اجرا شد و تبلت مزبور با وجود ارائه میزان کنتراست مناسب، نتوانست میزان رنگ سفید خود را تا حد استانداردی افزایش دهد و در واقع کنتراست بالای نمایشگر به مدد میزان مناسب غلظت رنگ مشکی پدید آمد. نتایج بدست آمده از یک پنل IPS، بسیار غیر منتظره و عجیب بود. البته در ادامه متوجه شدیم که به دلیل بالا بودن میزان بازتاب نور از سطح نمایشگر، کاربران صاحبان این تبلت با مشکل خوانایی نمایشگر مواجه خواهند شد و حتی همین میزان کنتراست مناسب تصویر نمایشگر نیز به جهت رفلکس بالای نمایشگر این تبلت از بین رفته و قابل استفاده نمی‌باشد. علاوه بر آن، میزان بالای استعداد این نمایشگر به جذب اثر انگشت کاربر خود، کار را از آنی که هست خرابتر کرده و موجب وخیم‌تر شدن اوضاع نمایشگر این تبلت می‌شود.

همچنین در ادامه به بخش تست دوام باتری فون پد 7 وارد شدیم. بخشی که واقعا ما را حیرت زده کرد! این دستگاه با در اختیار داشتن یک باطری با ظرفیت 3950 میلی آمپر ساعت، امتیاز پایداری و استقامت (امتیاز کلی) باطری بسیار پایینی را (در حالت استفاده از دو سیم کارت با پوشش شبکه 3G) به خود اختصاص داد و جالبتر از آن وقتی بود که تمامی جزئیات عملکردی تبلت را در زمینه‌های مختلف بررسی کردیم. در حیطه‌های مختلف، عملکرد این تبلت، بسیار خوب و رو به عالی بود، پس بنابراین مطمئن شدیم که مشکل بوجود آمده به دلیل عدم بهینه سازی نرم افزاری این دستگاه بوده و در واقع امتیاز حالت آماده به کار آن بسیار پایین است. حتی با خارج ساختن یکی از سیم کارت‌ها، تست مربوطه (تست حالت آماده به کار) را دوباره اجرا کردیم و این بار تبلت مزبور توانست به مدت دو روز و نیم دوام بیاورد. این امتیازات با نتایجی که شرکت ایسوس قول آن را داده بود (316 ساعت دوام باطری در حالت آماده به کار) بسیار فاصله داشته و امیدواریم که در آینده‌ای نه چندان دور، این کمپانی به مشکلات بوجود آمده رسیدگی کرده و تمامی نواقص موجود را رفع کند تا در آینده از یک تبلت با باطری قدرتمند و نمایشگری با دقت نه چندان زیاد (انرژی زیاد و مصرف کم)، این چنین نتایج شرم‌آوری را شاهد نباشیم.

در بخش بعدی این بررسی، قابلیت‌های ارتباطی تبلت فون پد 7 مورد ارزیابی قرار گرفت و دانستیم که این تبلت دو سیم کارته از ویژگی‌های استانداری در این رابطه بهره می‌برد. این تبلت در بهترین حالت خود از شبکه 3G پشتیبانی می‌کند. البته یکی از نواقص آن به عدم پوشش قابلیت LTE برمی‌گردد. با این حال حداکثر سرعت دانلود در این تبلت به 42.2 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. از دیگر ویژگی‌های بارز این بخش، پشتیبانی تبلت از پورت microUSB به همراه قابلیت OTG است که در این حالت کاربر می‌تواند لوازم جانبی خود نظیر، موس، کیبورد و یا حافظه‌های فلش و یا اکسترنال خود را به آن متصل کرده و از ویژگی‌های آن بهره‌مند شود. همچنین رابط کاربری این تبلت دارای اپلیکیشن‌های مخصوصی به منظور انتقال اطلاعات و به اشتراک گذاری آنهاست که در ادامه و در بخش آشنایی با برنامه‌های از پیش نصب شده، بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در نهایت، عدم پشتیبانی تبلت از حسگر مادون قرمز و NFC از معایب این بخش به حساب می‌آیند.

در پایان این مقاله، بخش رابط کاربری تبلت فون پد 7 مورد بررسی دقیق ما قرار گرفت. در این بخش متوجه شدیم که تبلت مزبور از نسخه 4.4.2 سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری زِن ایسوس بهره‌مند است. همانطور که مشاهده کردیم، این  رابط کاربری دارای جسجرها و فرمان‌های لمسی و حرکتی بسیار جالبی بوده و تنظیمات بسیار زیادی را در پیش روی کاربر خود قرار می‌دهد. اپلیکیشن What’s Next در بخش قفل صفحه گوشی از سرویس‌های بسیار جالب این بخش بود که در این فضا، اطلاعات مربوط به یادآوری رخدادها، اطلاعات و هشدار‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و دیگر موارد این چنینی را به کاربر خود ارائه می‌دهد. طراحی بخش Notification Area این تبلت نیز بسیار جالب بود و دیدیم که صفحه باز شده این قسمت، تمامی صفحه را اشغال نکرده و زیبایی خاصی را از این نظر به این بخش می‌بخشد. علاوه بر آن جسجر جدیدی در این بخش مشاهده شد و آن هم وقتی بود که در هنگام کشیدن انگشت از نیمه سمت راست نمایشگر به سمت پایین، به قسمت تاگل‌ها و تنظیمات فوری و در زمان کشیدن آن از نیمه سمت چپ، صفحه اعلانات تبلت، گشوده خواهد شد. علاوه بر آن، این رابط کاربری از جسجر دو انگشتی نیز پشتیبانی می‌کند. در ادامه و در بخش بعد به نحوه اجرای سرویس Google Now اشاره شد و گفتیم که با جسجر مخصوص به آن، می‌توانید در هنگام حضور در هر فضایی از رابط کاربری تبلت خود، این سرویس را فعال کرده و نیازهای خود را برطرف سازید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی تبلت و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

 

 

پایان قسمت دوم

در قسمت بعد به بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، کیفیت صدا، پلیر‌ها و گالری نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.