نقد و بررسی تخصصی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

در قسمت چهارم بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. اپلیکیشن وبگردی فون پد 7 نسخه FE375CXG از […]

در قسمت چهارم بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن وبگردی فون پد 7

نسخه FE375CXG از تبلت فون پد 7 ایسوس به طور پیشفرض همانند بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی دارای دو برنامه به منظور مرورگری صفحات وب بوده و اپلیکیشن استاندارد وبگردی اندروید و برنامه کروم گوگل، نام‌های این دو برنامه هستند. برنامه استاندارد اندرویدی از نظر رابط کاربری شباهت بسیار زیادی به برنامه کروم داشته و در استفاده از این برنامه، این مورد را کاملا احساس خواهید کرد. البته در هنگام کار کردن با این برنامه شاهد اندکی اختلال و مشکل در هنگام اجرای آن بودیم که این مورد می‌تواند به دلیل عدم بهینه سازی این اپلیکیشن و عدم هماهنگی آن با معماری متفاوت تراشه اتم این تبلت باشد.

مرورگر کروم یکی از اپلیکیشن‌های بسیار مجهز و ارزشمند وبگردی در سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید و عملکرد این برنامه در این فضا بسیار تحسین برانگیز است. یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه، امکان تطابق و سازگاری و انتقال داده‌ها از نسخه اندرویدی به نسخه‌های دیگر از طریق حساب کاربری گوگلی کاربر می‌باشد. وبگردی در حالت ناشناس، مشاهده آفلاین صفحات وب، ذخیره صفحات و مواردی این چنینی، از دیگر قابلیت‌های کاربردی این برنامه به حساب می‌آیند.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده فونپد 7

تبلت فون پد 7 ایسوس به طور پیش‌فرض دارای برنامه‌ای خاص برای مدیریت بر پوشه‌ها و برنامه‌ها (File manager) بوده و اجازه دسترسی و مراقبت از فیلم‌ها، عکس‌ها و سند‌هایتان را می‌دهد. البته در این تبلت به طور پیش‌فرض هیچ برنامه‌ای برای نمایش و یا ویرایش فایل‌های سند یا document وجود ندارد و برای این منظور می‌بایست ابتدا به Play Store مراجعه کرده و در این بخش به دانلود برنامه‌های متنوع و دلخواه خود بپردازید. مطمئنا در این بخش با برنامه‌های مجهز و رایگان مناسبی مواجه خواهید شد و البته کمپانی گوگل نیز در این زمینه به طراحی اپلیکیشنی خاص پرداخته است. بنابراین این مشکل می‌تواند به راحتی حل شود و از این نظر نگرانی خاصی را بوجود نمی‌آورد.

برنامه تقویم (Calendar) فون پد 7 نیز بسیار جالب به نظر می‌رسد و قابلیت اتصال و ارتباط و انتقال اطلاعات (syncs) زا بین اکانت گوگلی شما دارد. این اپلیکیشن از نماهای روز، هفته و ماه پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه عدم وجود نمای سال از معایب بسیار کوچک آن است. همچنین امکان نمایش تمامی برنامه‌های درج شده بر روی تقویم بدون در نظر گرفتن مکان ثبت شدن آنها، از دیگر ویژگی‌های مفید این برنامه به حساب می‌آید.

اپلیکیشن ساعت (Clock) فون پد 7 دارای بخشی به عنوان نمایش ساعت‌های جهانی بوده و زمان را بر اساس منطقه مکانی تنظیم خواهد نمود. همچنین در کنار آن از دو ویژگی‌ ترکیب شده زمان و کرنومتر (stopwatch) به طور یکجا بهره می‌برد. در طرف دیگر شاهد وجود یک ماشین حساب (calculator) مجهز هستیم که قابلیت تغییر ابعاد در حالت منظره یا landscape را نیز دارد.

برنامه SuperNote فون پد 7 ایسوس از ویژگی‌های بسیار جالبی بهره می‌برد و ایسوس تمامی تلاش خود را در مورد رابط کاربری این برنامه به کار برده است تا بتواند اپلیکیشنی مجهز را در رقابت با اپلیکیشن موفق S Memo سامسونگ در سری نوت این کمپانی تولید کند. اما مطمئنا رقابت با این محصول کمی سخت و دشوار خواهد بود، زیرا در نبود قلم استایلوس، ایسوس عینا دست خالی وارد این میدان شده است. برنامه سوپر‌نوت ایسوس از قالب‌های بسیار گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند و سرویس شناسایی دست‌خط این برنامه نیز بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. وجود یک برنامه دیکشنری کاربردی و مفید از دیگر ویژگی‌های این قسمت به حساب می‌آید که تلفظ صحیح واژه‌ها از دیگر قابلیت‌های جالب آن بوده و در عین حال با جستجوی هر کلمه، لینک و یا پیوندی از کلمه مزبور که مربوط به مقاله‌های مربوط به ویکی‌پدیا می‌شود را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Storybook یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض این دستگاه می‌باشد که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که بوسیله عکس‌ها و تصاویر موجود در حافظه تبلت خود، یک آلبوم جذاب و زیبا بسازد. در ادامه کاربر می‌تواند در صورت تمایل، آلبوم ساخته شده خود را با دیگر کاربران این برنامه به اشتراک بگذارد. امکان انتخاب عکس‌های به منظور ویرایش، ترتیب بندی آنها به شکل‌های مختلف و اضافه کردن صدا، افکت‌های تصویری و متن از دیگر قابلیت‌های این برنامه به حساب می‌آید.

اپلیکیشن AudioWizard موجود در تبلت فون پد 7 ایسوس از برنامه‌های بسیار جالب این دستگاه بوده و توسط این اکولایزر قدرتمند می‌توانید به تنظیم صدا‌های متنوع پروفایل خود بسته به محیط قرار‌گیریتان اقدام نمایید. با استفاده از این برنامه و صفحه شناور آن در رابط کاربری زِن ایسوس، می‌توان به انتخاب مود‌ها و حالات دلخواه از بین 6 حالت پیش‌فرض موجود اقدام نموده و از این ویژگی مفید استفاده کامل را ببرید.

میزان مصرف انرژی و باتری تبلت فون پد 7 با اپلیکیشن Power Saver قابل پیگیری خواهد بود. این برنامه با بهینه‌سازی مصرف انرژی به افزایش دوام باطری تبلت کمک خواهد کرد. در حالات Ultra saving یا Optimized mode می‌توان با انتخاب حالات پیش‌فرض تنظیم شده‌ای، باعث افزایش عمر باطری دستگاه خود شد. همچنین با انتخاب گزینه Customized mode نیز می‌توانید روشنایی صفحه نمایش تبلت را در حالت استفاده از برنامه‌های مختلف تنظیم کنید.

با استفاده از اپلیکیشن کاربردی و مفید ZenLink فون پد 7 به چهار ویژگی مجزا دسترسی خواهید داشت. با استفاده از ویژگی PC Link این برنامه می‌توانید با استفاده از کامپیوتر شخصی خود به کنترل دستگاه هوشمندتان بپردازید. برای دانلود اپلیکیشن کامپیوتر آن سوی تبلت می‌بایست به سایت ایسوس مراجعه کنید. وقتی برنامه مورد نظر را نصب کرده و دو دستگاه به یکدیگر متصل شدند، صفحه مستطیل شکلی بر روی نمایشگر کامپیوتر ظاهر خواهد شد که اندازه آن توسط کاربر قابل تغییر است. با استفاده از نشانه‌گر موس خود می‌توانید کار‌های خاصی را بر روی آن انجام داده و در واقع دستورات خاصی را بر روی آن اجرا کنید.

در قسمت Remote Link قضیه بر عکس می‌شود. در واقع نمایشگر دستگاه هوشمندتان به کنترل از راه دوری برای کامپیوتر شخصی شما تبدیل خواهد شد و در این بخش نیز به نصب برنامه‌ای مجزا در قسمت کامپیوتر شخصی نیاز است. ارتباط بین این دو بخش از طریق اتصالات بلوتوث یا وای‌فای بر قرار می‌گردد. ویژگی‌های Share Link و Party Link نیز هر دو از امکاناتی جهت ارسال هر چه بهتر، سریع‌تر و راحت‌تر تصاویر و دیگر اطلاعات بین دو دستگاه هوشمند استفاده می‌کنند.

برای گردش به اطراف و جستجوی در بین مکان‌ها، اپلیکیشن Google Maps بسیار مجهز بوده و با استفاده از این اپلیکیشن مفید می‌توانید به مسیر‌یابی دقیق‌تری بپردازید. تشابه رابط کاربری این اپلیکیشن در مقایسه با نسخه تحت وب آن بسیار زیاد بوده و البته برای بهره بردن از تمامی ویژگی‌های ناوبری این سرویس نیاز به اتصال به اینترنت خواهد بود. استفاده از قطب‌نمای دیجیتال در حالت Street view یکی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن بوده و اگر قبلا از آن استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد ما امتحان کردن این مورد است.

مسلما در صورت احساس هرگونه کمبود در هر یک از اپلیکیشن‌ها و یا وجود نقص در هرکدام از زمینه‌ها می‌توانید برنامه  Play Store گوگل موجود در تبلت فون پد 7 مراجعه کرده و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در این فروشگاه عظیم یافته و به آسانی هر چه تمام‌تر و با چند لمس ساده بر روی نمایشگر، دانلود و دریافت نمایید.

سخن پایانی

نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس دارای ابعاد جمع و جوری بوده و نیازی به مخفی کردن این موضوع نیست. در حقیقت این دستگاه هوشمند، یک تبلت خوش دست هفت اینچی بوده و همانند بسیاری از همگنان خود، فعالیت‌هایی همچون ارسال و دریافت ایمیل، وبگردی و مرور صفحات اینترنتی و دیگر موارد این چنینی که یک مسافر و یا گردشگر به آن نیاز دارد را به خوبی انجام خواهد داد. اما در کنار آن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نیز بوده و قادر به برقراری تماس و همچنین ارسال و دریافت پیامک نیز هست. مسلما ویژگی‌ها و قابلیت‌های اخیر، فراتر از یک تبلت معمولی است.

اما در این بخش می‌بایست به قابلیت ویژه‌ای از تبلت فون پد 7 اشاره کنیم آن هم مربوط به ویژگی پشتیبانی همزمان آن از دو سیم کارت می‌شود. ویژگی پشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیتی است که تبلت فون پد 7 ایسوس را در بین دیگر تبلت‌های موجود در بازار تقریبا بدون رقیب می‌سازد. در واقع هنوز هیچ تبلتی از کمپانی‌های مشهور، که از این ویژگی برخوردار باشد را ندیده‌ایم. اما اگر به دقت در قفسه‌های فروشگاه‌های دیجیتال جستجو کنید، تعدادی از تبلت‌های سطح مبتدی کمپانی لنوو را خواهید یافت که دارای این چنین ویژگی مفیدی باشند. همچنین بعضی دیگر از تبلت‌ها نیز وجود دارند که دارای این ویژگی خاص بوده و البته ممکن است تا به حال نام کمپانی آنها را نیز نشنیده باشید.

البته این ویژگی در ابتدا، یک قابلیت خوب و کاربردی و همچنین تبلیغاتی به حساب می‌آید و کاربران زیادی را به خرید آن سوق می‌دهد اما با کمی تامل و همچنین نگاهی عمیق به آمار فروش دو نسخه متفاوت از تبلت‌های سری نکسوس گوگل (نسخه سیم کارت خور و مدل وای‌ فای) به وضوح مشخص می‌شود که به دلیل فروش بیشتر نسخه وای فای این تبلت (عدم پشتیبانی از سیم کارت)، خرید یک تبلت با ویژگی پشتیبانی از سیم کارت برای کاربران اهمیت کمتری داشته است. البته برای کاربرانی که صاحب چند سیم کارت بوده و نیاز حیاتی به این ویژگی دارند، تبلت فون پد 7 ایسوس می‌تواند بهترین گزینه باشد اما اگر به فکر استفاده از این ویژگی در آینده هستید، ممکن است هیچگاه نتوانید از ویژگی آن استفاده کنید (در حالی که پول بیشتری را پرداخته و شاید با پرداخت این هزینه می‌توانستید تبلت قویتر را تهیه کنید).

البته تبلت‌هایی که از شبکه مخابراتی سیم کارت پشتیبانی می‌کنند، دارای مزایای مخصوص به خود بوده و برای مثال می‌توانید در سفرهای خود به جای حمل دو دستگاه (یک تبلت و یک گوشی)، تنها یک تبلت با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را با خود به همراه بیاورید. تنها مشکل آن،  در هنگام برقراری تماس بوده و می‌بایست برای حل این مشکل، یک هدفون کابلی و یا بلوتوث را تهیه نمایید. گرچه به منظور ثبت تصاویر سلفی، ترجیح می‌دهیم بجای استفاده از دوربین سلفی این دستگاه از دوربین جلویی تبلت آیپد استفاده کنیم.

gsmarena_100با تمام این تفاسیر، وجود شیاری مخصوص به سیم کارت دوم، ویژگی‌های اضافی‌ دیگری را به این تبلت خواهد افزود. برای مثال کاربر می‌تواند از این ویژگی به منظور جداسازی کاربردهای مخابراتی خود استفاده کرده و از سیم کارت اول به منظور برقراری تماس و از سیم کارت دوم نیز به جهت استفاده از اینترنت دیتای آن بهره ببرد. همچنین می‌توان از راه دیگری نیز از این قابلیت بهره برد و از یک سیم کارت به منظور انجام مکالمات و تماس‌های کاری و از دیگری به منظور کاربردهای شخصی استفاده کند. همچنین، مرورگری صفحات وب، مشاهده تصاویر و یا اسناد، مطالعه و بازی کردن، از دیگر کاربردهای این تبلت بوده که در واقع، وجه مشترک آن با دیگر تبلت‌ها به حساب می‌آید.

صفحه نمایش اچ‌دی هفت اینچی فون پد7 ایسوس به منظور کاربری‌های ذکر شده، بسیار مناسب و کافی است. این نمایشگر، میزان کنتراست بسیاری رضایت بخشی را ارائه می‌دهد و در عین حال، تولید رنگ‌های آن نیز با دقت خوبی انجام میشود. تنها مشکلی که در این بخش به آن برخوردیم، تلف شدن کنتراست تصویر خوب این نمایشگر ناشی از میزان بالای رفلکس و بازتابش نور محیط بود. قدرت سخت افزاری این تبلت نیز با توجه به قیمت مقرون به صرفه آن در حد رضایت بخشی قرار دارد. در واقع باید این طور این مسئله را دقیقتر توضیح داد که پردازشگر CPU تراشه موجود در آن در سطح متوسط و رو به پایینی قرار دارد، اما بر خلاف آن، واحد گرافیکی این تبلت دارای شرایط بسیار بهتری بوده و از قدرت بسیار زیادی بهره‌مند است. دوربین این تبلت نیز، تعریف خاصی نداشته و حسگر دو مگاپیکسلی دوربین اصلی این دستگاه به همراه فوکوس ثابت آن، از ضعیفترین بخش‌های این دستگاه به حساب می‌آید.

خوشبختانه این تبلت دارای شیاری به منظور افزایش حافظه دستگاه توسط کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی بوده و این به آن معنا خواهد بود که شما توانایی گوش دادن و تماشا کردن و در کل، به همراه داشتن هزاران موسیقی و یا ویدئو را در تبلت مزبور خواهید داشت. موضوع وقتی هیجان انگیزتر می‌شود که بدانیم، این تبلت دارای بلندگوهای استریو بسیار قدرتمند و باکیفیتی بوده و در عین حال، دارای قابلیت‌های پخش موزیک و یا فیلم بر روی دیگر دستگاه‌ها و یا نمایشگر‌های هوشمند است. همچنین لازم به ذکر است که تبلت فون پد 7 ایسوس با به همراه داشتن اپلیکیشن‌های اختصاصی خود، توانایی اتصال و ارتباط با بسیاری از دستگاه‌ها (گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوتر‌های شخصی) را خواهد داشت.

Untitled

 

مواردی که در طی تست و بررسی تبلت فون پد 7 ایسوس متوجه آن شدیم:

– کیفیت ساخت و جنس بدنه تبلت بسیار مناسب بوده و طراحی آن بی‌نظیر است.

– کیفیت صفحه نمایش تبلت، قابل قبول و رضایت بخش است. بازتاب نور از سطح نمایشگر از جمله معایب آن به حساب می‌آید.

– در طی تست‌های انجام شده متوجه شدیم که دوام و عمر باطری این تبلت در هنگام استفاده از دو سیم کارت، به شکل عجیبی پایین و ضعیف بود. گرچه در هنگام استفاده از یک سیم کارت، امتیازات قابل قبول و رضایت بخشی بدست آمد.

– پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان که سیم کارت اول توانایی تحت پوشش  قرار دادن نسل سوم مخابراتی را به همراه خواهد داشت. پشتیبانی از سرویس‌های بیسیم

– دارای رابط کاربری ساده‌تر شده انحصاری ایسوس به همراه نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید موسوم به کیت‌کت، دارای طراحی تخت و اپلیکیشن‌های خاص به منظور ایجاد ارتباط آسان و انتقال اطلاعات میان دستگاه‌های مختلف

– عملکرد سخت افزاری تبلت (سرعت و مالتی تسکینگ) با توجه به سطح قیمتی دستگاه، قابل قبول و رضایت بخش است.

– میزان بلندی صدای بلندگو تبلت در حد مناسبی قرار دارد.

– کیفیت صدای بلندگو نیز در حد مطلوبی و قبل قبولی است.

– تصاویر ثبت و ضبط شده (عکس و فیلم) دوربین این تبلت بسیار ضعیف بوده و کیفیت آن در حد رضایت بخش ما نبود.

– عملکرد ویدئو پلیر موجود در این تبلت بسیار ضعیف بود و طبق بررسی‌های انجام شده، این برنامه از بسیاری از فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی نمی‌کرد. بنابراین نیاز به دانلود برنامه‌ای مجهزی در این زمینه شدیدا احساس می‌شود.

 

نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس به جهت قیمت 165 یورویی خود، با وجود تمامی اشکالات موجود، جذاب به نظر خواهد رسید. در واقع، قیمت استثنائی و رقابتی آن، خریدار را وسوسه خواهد کرد و این امر را تسهیل خواهد نمود. درست است که هم اکنون تبلت‌های قدرتمندتر و مجهزتری نیز در بازار‌های فروش موجود هستند، اما مسلما برای خرید آنها می‌بایست هزینه بیشتری را پرداخت کرده و در کنار آن، از ویژگی استفاده از سیم کارت دوم صرف نظر کنید.

همان طور که می‌دانید، ایسوس برندی است که در آن، محصولاتی با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شود و در حقیقت، دست کاربران به منظور خرید دستگاه‌ هوشمند مورد نظر خود بازتر است. در نهایت اگر به این نتیجه رسیده‌اید که می‌بایست یک تبلت با ویژگی پشتیبانی از دو سیم کارت تهیه کنید و اگر از نسخه  FE375CXG تبلت فون پد 7 خوشتان نیامده است، می‌توانید از دیگر گزینه‌هایی که کمپانی ایسوس در پیش رویتان قرار می‌دهد استفاده کنید. برای مثال اگر بدنبال ویژگی‌های تبلت مورد بررسی به همراه یک دوربین بهتر و قویتر و در کنار آن یک تراشه‌ای سریعتر 1.83 گیگاهرتزی هستید، می‌توانید از نسخه FE171CG تبلت فون پد 7 ایسوس استفاده کرده و از ویژگی‌های موجود در آن بهره‌مند شوید. این نسخه دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب دستگاه به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی سلفی است. البته این نسخه نیز دارای مزایای و معایب مخصوص به خود بوده و به منظور کاهش قیمت خرید و مقرون به صرفه بودن، دقت تصویر آن به میزان 600 × 1024 پیکسل نزول کرده است. همچنین نسخه هشت اینچی دیگر از این سری با نام کامل مدل FE380CG تبلت فون پد 8، نیز وجود داشته که دارای مشخصات فنی مشابهی با دستگاه تحت بررسی ما است و در کنار آن از یک دوربین اصلی نسبتا قویتر با حسگر 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. (البته باید در نهایت باید گفت که نحوه نام گذاری ایسوس بر روی نسخه‌های مختلف تبلت‌های خود کمی مضحک و خنده‌دار و در عین حال بی‌معنی به نظر می‌رسد و امکان گیج شدن خریداران را فراهم می‌آورد). در پایان باید گفت که هم اکنون نسخه جدیدتر این نسخه از تبلت (تحت بررسی) به بازار ایران وارد شده است و در کنار وجود ویژگی‌های مشابه با تبلت فوق‌الذکر، دارای دوربین قویتری با حسگر 5 مگاپیکسلی در عقب دستگاه نیز هست. تبلت هفت اینچی مزبور که با نام FE375CG شناخته میشود هم اکنون در فروشگاه‌های دیجیتال ایرانی با قیمت تقریبی پانصد هزار تومان به همراه گارانتی معتبر قابل خریداری می‌باشد.

تبلت‌های IdeaTab A3000 لنوو، گلکسی تب 4 7.0 3G سامسونگ، گلکسی تب لایت 3 7.0 3G، مدیا پد X1 و مدیا پد 7 Youth2 هواوی (به ترتیب ذکر شده) از مهمترین و سرسخت‌ترین رقیبان نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس به حساب می‌آیند.

خلاصه این قسمت 

در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وبگردی نسخه FE375CXG تبلت فون پد 7 ایسوس پرداختیم. متوجه شدیم که تبلت مزبور همانند بسیار از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به طور پیشفرض دارای دو برنامه به منظور مرور صفحات اینترنتی است. اپلیکیشن‌های کروم گوگل و مرورگر استاندارد پیشفرض اندرویدی از آن دسته‌اند. هر از این دو برنامه در کنار وجود ویژگی‌های مشابه، دارای قابلیت‌های منحصر به فرد خود نیز بوده و به همین دلیل، انتخاب میان این دو برنامه به منظور وبگردی به کاری نسبتا سخت و دشوار تبدیل می‌شود. در هنگام اجرای برنامه استاندارد اندرویدی موجود در این تبلت با کمی مشکل روبه‌رو شدیم که احتمالا به دلیل معماری متفاوت تراشه موجود در این تبلت پدید آمده است. در مورد مرورگر کروم نیز باید گفت که این برنامه در کنار پشتیبانی از ویژگی انتقال آدرس صفحات اینترنتی به دیگر دستگاه‌های هوشمند از طریق حساب کاربری گوگل کاربر، از قابلیت‌های دیگری همانند وبگردی در حالت ناشناس، مشاهده آفلاین صفحات وب، ذخیره صفحات و مواردی این چنینی نیز پشتیبانی می‌کند.

در ادامه و در بخش برنامه‌های از پیش نصب شده تبلت فون پد 7، برنامه‌های پیشفرض موجود در این دستگاه هوشمند به صورت خلاصه‌وار بررسی و ارزیابی شد. اپلیکیشن File manager، برنامه تقویم (Calendar)، اپلیکیشن ساعت (Clock)، برنامه SuperNote ایسوس، اپلیکیشن Storybook، برنامه AudioWizard، اپلیکیشن Power Saver، برنامه ZenLink ایسوس، اپلیکیشن Google Maps و در نهایت، برنامه  Play Store از جمله مواردی بودند که گوشه از ویژگی‌های آنها به نمایش گذاشته شد. در ادامه و در بخشی دیگر به نتیجه گیری‌های پایانی خود پرداخته و تمامی بخش‌های حیاتی این دستگاه مورد بازبینی و مرور قرار گرفت. همچنین در این بخش به ویژگی دو سیم کارته بودن این تبلت توجه ویژه‌ای داشتیم. در نهایت به بخش مرور مواردی که در طی تست و بررسی تبلت فون پد 7 ایسوس متوجه آن شده بودیم، وارد شدیم. در این بخش نیز صریحا تمامی معایب و مزایای تست‌ شده این تبلت بدون هیچگونه کم و کاستی ذکر شد. در پایان نیز، قیمت جهانی این تبلت مورد بررسی قرار گرفته و در کنار آن از نسخه‌های دیگر این سری از تبلت‌ها (فون پد ایسوس) نام‌هایی برده شد. در نهایت قیمت این تبلت در بازارهای و فروشگاه‌های ایرانی ذکر شده و از مهمترین رقیبان این تبلت در بازار‌های فروش جهانی نام برده شد. 

امیدواریم در پایان این بخش، از سری مقالات بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس لذت کافی را برده باشید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی نسخه FE375CXG تبلت فون‌ پد 7 ایسوس دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی تبلت و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این تبلت مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این تبلت در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال