شرکت بلو اریجین از نسل جدید فضاپیمای نیو شپرد رونمایی کرد

شرکت هوافضای بلو اریجین، به رهبری جف بزوس، در روز دوشنبه هفتم اکتبر، اقدام به پرتاب نخستین ماموریت بدون سرنشین فضاپیمای جدید خود با نام NS-27 خواهد کرد. این رویداد مهم، گامی رو به جلو در صنعت فضانوردی خصوصی محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، در این ماموریت، ترکیبی از موشک […]

شرکت هوافضای بلو اریجین، به رهبری جف بزوس، در روز دوشنبه هفتم اکتبر، اقدام به پرتاب نخستین ماموریت بدون سرنشین فضاپیمای جدید خود با نام NS-27 خواهد کرد. این رویداد مهم، گامی رو به جلو در صنعت فضانوردی خصوصی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، در این ماموریت، ترکیبی از موشک و کپسول نیو شپرد به سفری کوتاه به فضای زیرمداری پرتاب خواهد شد. این نخستین پرواز برای این نسل جدید از فضاپیمای نیو شپرد است.

پرتاب از پایگاه شرکت در غرب تگزاس و در پنجره زمانی آغازین ساعت 9:00 صبح به وقت شرقی آمریکا (13:00 به وقت گرینویچ) انجام خواهد شد. علاقمندان می‌توانند این رویداد را به صورت زنده از طریق کانال‌های رسمی بلو اریجین و همچنین وب‌سایت Space.com دنبال کنند. فضاپیمای NS-27، دومین نسل از فضاپیمای نیو شپرد با قابلیت حمل انسان است. این فضاپیما شامل دو بخش اصلی است: تقویت‌کننده شماره 5 (Booster 5) و کپسول خدمه RSS Kármán Line. نام این کپسول از خط کارمان، مرزی که عموماً به عنوان آغاز فضای بیرونی شناخته می‌شود، گرفته شده است.

بلو اریجین اعلام کرده است که این نسل جدید از فضاپیما، به لطف ارتقاءهای فناوری، عملکرد بهتری داشته و قابلیت استفاده مجدد آن افزایش یافته است. همچنین، این فضاپیما قادر است محموله‌های بیشتری را حمل کند. در ماموریت NS-27، علاوه بر آزمایش فناوری‌های جدید، 12 محموله تحقیقاتی نیز به فضا ارسال خواهد شد. این محموله‌ها شامل سیستم‌های ناوبری جدید برای موشک‌های نیو شپرد و نیو گلن، و همچنین حسگرهای لیدار برای انجام تحقیقات در محیط ماه هستند.

شرکت بلو اریجین تاکنون 26 ماموریت با فضاپیمای نیو شپرد انجام داده است که هشت مورد از آن‌ها با حضور فضانوردان بوده است. این شرکت با توسعه نسل جدید فضاپیمای نیو شپرد، قصد دارد به تقاضای رو به رشد برای سفرهای فضایی پاسخ دهد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.