چین با سرمایه گذاری ۸ تریلیون دلاری به دنبال تصاحب متاورس است

چین قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون دلاری با همکاری شرکت هایی مانند علی بابا و تنسنت متاورس چینی را راه اندازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون همه افراد در جهان متاورس به عنوان دنیای زاکربرگی نگاه می‌کردند. اما اکنون چین قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون دلاری با همکاری […]

چین قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون دلاری با همکاری شرکت هایی مانند علی بابا و تنسنت متاورس چینی را راه اندازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون همه افراد در جهان متاورس به عنوان دنیای زاکربرگی نگاه می‌کردند. اما اکنون چین قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون دلاری با همکاری شرکت‌های فناوری بزرگ چینی متاورس چینی را راه اندازی کند. اولین بار متاورس و ایده جدید آن در کتابی علمی تخیلی به نام سقوط برفی آورده شد. اولین نماینده غول‌های تکنولوژی یعنی مارک زاکربرگ نیز با تغییر نام فیسبوک به متا هدف خود را برای ایجاد متاورس اعلام کرد. پس از آن بسیاری از افراد و شرکت ها با توجه به ویژگی‌های خاصی نظیر حضور و تعامل پذیری در متاورس متوجه ظرفیت نامتناهی آن شدند. اما هنوز شکل نهایی آن مشخص نیست.

اکنون چین نیز به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ جهان قصد دارد با سبک و روش خود و با سرمایه گذاری هنگفت در شکل دادن متاورس به میل خود وارد عمل شود. البته هنوز از اینترنت چینی و یا متاورس چینی اطلاعاتی در دست نمی باشد. بنظر می‌رسد برخی غول‌های فناوری چینی در مقابل شرکت های بزرگ مانند متا و میکروسافت رویکرد محتاطانه تری در پیش بگیرند. اما با توجه به فعالیت شرکت‌های چینی می توان تمرکز متاورس چینی را نیز در واقعیت مجازی، گیمینگ و رسانه های اجتماعی دانست.

البته با وجود اشتیاق شرکت های چینی برای حضور در متاورس دولت چین از طریق مقررات مختلف نظارت های شدیدی را بر این بخش از فناوری انجام می دهد. به همین دلیل تحلیلگران احتمال می‌دهند قوانین سختگیرانه چین در حوزه اینترنت به متاورس نیز وارد شوند و قوانین جدیدی نیز برای کنترل آن وضع شود.

 حتی ممکن است به دلیل سانسور متاورس چینی از مدل جهانی جدا شده و تعریف دیگری از متاورس را در جهان به وجود آورد. هنوز نمی‌توان بخش‌های متاورس و این که به راستی از چه چیزی تشکیل خواهد شد را به صورت ایده کلی بیان کرد. پیش از این نظریه پردازان متاورس را به‌عنوان دنیای غیر متمرکز می‌دانستند که در آن از دولت و نهادهای نظارتی خبری نبوده و تمامی محتوای آن توسط کاربران ایجاد می‌شود. اما تعریف متا از این دنیای غیر مجازی جایی است که در آن خانه های مجازی و غیر واقعی وجود دارد و دوستان می توانند در کنار هم وقت بگذارنند. مایکروسافت آن را شامل اتاق های جلسه مجازی می داند که در آن کارمندان جدید آموزش دیده و دور هم کار می‌کنند. از طرفی سرمایه گذاری چینی در متاورس که رقم هنگفتی محسوب می شود آینده اینترنت را نیز می‌تواند نصیب خود کند و قوانین سخت دولتی نیز ممکن است در آن وارد شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال