برنامه جاه طلبانه چین برای رهبری بازار هوش مصنوعی در جهان

به نظر می‌رسد چینی‌ها سودای جاه‌طلبانه‌ای را برای حکمرانی در بازار هوش مصنوعی در سر دارند. این کشور برای این حوزه در جهان برنامه‌ریزی‌های استراتژیک انجام داده و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیز روی هوش مصنوعی خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از هلدینگ‌های بزرگ چینی و سرمایه‌گذار مهم دولت چین اعلام […]

به نظر می‌رسد چینی‌ها سودای جاه‌طلبانه‌ای را برای حکمرانی در بازار هوش مصنوعی در سر دارند. این کشور برای این حوزه در جهان برنامه‌ریزی‌های استراتژیک انجام داده و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیز روی هوش مصنوعی خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از هلدینگ‌های بزرگ چینی و سرمایه‌گذار مهم دولت چین اعلام کرد قصد دارد روی صنایع نوظهور از جمله هوش مصنوعی حدود ۱۳.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. البته با توجه به مبلغ بالای سرمایه‌گذاری می‌توان آن را نوعی اقدام استراتژیکی برای قرارگیری چین در خط مقدم این تکنولوژی در جهان به شمار آورد.

البته با وجود فشارهای ایالات متحده به کشور چین این اقدام را می‌توان بسیار حائز اهمیت در نظر گرفت. در حال حاضر صندوق پیشنهادی مربوط به این سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی و بخش‌های خصوصی را جلب کرده به طوری که گزارش‌ها نشان دهنده به حداکثر رسیدن فعالیت های عملیاتی صندوق تا پایان سال هستند.

این کشور نخستین بار برای حمایت از صنایع فناوری در سال ۲۰۱۴ صندوق سرمایه‌گذاری تاسیس کرد و اکنون نیز تلاش دارد تا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی حوزه هوش مصنوعی انجام دهد. هدف از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این کشور در حوزه‌های فناوری کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی از جمله تکنولوژی‌های ایالات متحده بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال