تاخیر در بازگشت فضانوردان استارلاینر از ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه دارد

احتمال زنده ماندن در پروازی با تنها یک در 270 شانس بازگشت به زمین، بسیار اندک است. با این حال، ناسا این احتمال را برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) قابل قبول می‌داند. در حال حاضر، دو فضانورد آمریکایی، باتچ ویل‌مور و سونی ویلیامز، به دلیل نقص فنی در فضاپیمای استارلاینر، در […]

احتمال زنده ماندن در پروازی با تنها یک در 270 شانس بازگشت به زمین، بسیار اندک است. با این حال، ناسا این احتمال را برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) قابل قبول می‌داند. در حال حاضر، دو فضانورد آمریکایی، باتچ ویل‌مور و سونی ویلیامز، به دلیل نقص فنی در فضاپیمای استارلاینر، در ایستگاه فضایی گرفتار شده‌اند و این موضوع نگرانی‌های جدی را در ناسا برانگیخته است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضا تکنا، این دو فضانورد در ماه ژوئن با هدف انجام یک ماموریت کوتاه‌مدت به ایستگاه فضایی اعزام شدند، اما به دلیل بروز مشکلات فنی در سیستم پیشرانش فضاپیمای استارلاینر، بازگشت آن‌ها به زمین به تعویق افتاده است. ناسا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای بازگرداندن ایمن فضانوردان است، از جمله استفاده از یک فضاپیمای جایگزین.

با توجه به محدودیت‌های فنی فضاپیمای استارلاینر و خطر احتمالی در بازگشت، ناسا تصمیم‌گیری در مورد بهترین راهکار را به تعویق انداخته است. کارشناسان ناسا در حال بررسی دقیق داده‌های فنی و ارزیابی گزینه‌های مختلف هستند. این رویداد نشان می‌دهد که سفرهای فضایی همچنان با چالش‌های فنی و ایمنی همراه است و حتی سازمان‌های فضایی پیشرفته‌ای مانند ناسا نیز از بروز مشکلات فنی در ماموریت‌های فضایی در امان نیستند.

فضانوردان استارلاینر متعلق به بوئینگ در تاریخ 17 خرداد وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند. با توجه به مشکلات ایجاد شده برای این فضاپیما احتمالا حضور آنها در ایستگاه بین المللی ادامه دارد. پرتاب استارلاینر پس از چندین بار تاخیر انجام شد. پس از پرتاب نیز مشکل نشت هلیوم باعث شد تا فضانوردان این فضاپیما همچنان در ایستگاه فضایی بین المللی باقی بمانند. به گفته بوئینگ 4 عدد از 5 رانشگر دچار مشکل احیا شده و تعمیر مشکل سوپاپ ماژول دارای مشکل نیز توسط مهندسان ناسا ادامه دارد. به گفته ناسا ماندن استارلاینر و اتصال آن به ایستگاه فضایی برای مدتی طولانی تر باعث می شود تا آزمایشات بیشتری روی آن انجام شود.