نگاهی به حیات زمینی ۳۲۰ میلیون سال پیش

کشف محل فسیلی استثنایی در ماساچوست

محققان، یک محل فسیلی به شدت حفظ شده در ماساچوست را کشف کرده‌اند که چشم‌اندازی نادر از حیات زمینی بیش از ۳۰۰ میلیون سال پیش را ارائه می‌دهد. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، این سایت، یک اکوسیستم متنوع از حیوانات و گیاهان اولیه ساکن خشکی را از دوره‌ای کمتر مورد توجه قرار […]

محققان، یک محل فسیلی به شدت حفظ شده در ماساچوست را کشف کرده‌اند که چشم‌اندازی نادر از حیات زمینی بیش از ۳۰۰ میلیون سال پیش را ارائه می‌دهد.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، این سایت، یک اکوسیستم متنوع از حیوانات و گیاهان اولیه ساکن خشکی را از دوره‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته نشان می‌دهد. این یافته‌ها در مجله Nature Communications منتشر شده است. محل فسیلی به نام Lantern North، مربوط به دوره پنسلوانین اولیه، حدود ۳۲۰ تا ۳۱۸ میلیون سال پیش است و در Wamsutta در شرق آمریکای شمالی واقع شده است. این سایت از بسیاری از سایت‌های فسیلی شناخته شده از عصر زغال سنگ قدیمی‌تر است.

محققان فسیل‌های بدن و ردپاهای بیش از ۱۳۰ گونه از جمله خزندگان اولیه، دوزیستان، عنکبوتیان، حشرات و فسیل‌های مختلف گیاهی را کشف کردند. بسیاری از آنها برخی از قدیمی‌ترین نمونه‌های شناخته شده از گروه‌های خود را نشان می‌دهند. این سایت فسیل‌های بدن و ردپاها، غارها و سایر فسیل‌های ردپایی را حفظ می‌کند که بینش در مورد رفتارها و تعاملات حیوانات را ارائه می‌دهند. محققان همچنین شواهدی از برخی از قدیمی‌ترین رفتارهای شناخته شده حشرات از جمله تخم‌گذاری و گال زنی گیاهان را یافتند که رکورد فسیلی برای این فعالیت‌ها را میلیون‌ها سال به عقب می‌برد.

سایت Wamsutta در شرق آمریکای شمالی دارای تنوع غنی از فسیل‌های باستانی از دوره پنسلوانین اولیه است. این فسیلها با فسیل‌های یافت شده در رسوبات حاوی زغال سنگ متفاوت هستند و در بسترهای رسوبی داخل کنگلومراهای حاشیه حوضه حفظ می‌شوند. فسیل‌های به خوبی حفظ شده انواع مختلف حیوانات، گیاهان و برگ‌ها را با ۸۳ نوع مختلف از پوشش گیاهی نشان می‌دهند. تعاملات گیاه-حشره ممکن است قدیمی‌ترین شواهد تخم‌گذاری حشرات را ارائه دهد. این اکوسیستم محیطی خشک‌تر و مرتفع‌تر از باتلاق‌های زغال سنگ که معمولاً از این دوره حفظ می‌شوند، را نشان می‌دهد که چشم‌اندازهای جدیدی در مورد تنوع زیستی اولیه زمینی ارائه می‌دهد.

ریچارد Knecht، دانشجوی دانشکده تحصیلات تکمیلی Griffin در رشته زیست‌شناسی ارگانیسمی و تکاملی، گفت: «این سایت به ما نگاه بی‌سابقه‌ای به یک اکوسیستم زمینی از یک زمان حیاتی در تکامل حیات در خشکی می‌دهد. ما در حال مشاهده شواهدی از تعاملات پیچیده گیاه-حشره و برخی از اولین ظهورهای گروه‌های اصلی حیوانی هستیم که در زیستگاه‌های زمینی تسلط یافتند.  Wamsutta محیط‌های رسوب‌گذاری در باتلاق‌های فصلی و جنگل‌های نزدیک به خط استوای باستانی را نشان می‌دهد. این محیط با محیط‌های باتلاقی تشکیل‌دهنده زغال سنگ که اکثر سایت‌های فسیلی با سن مشابه را تولید کرده‌اند، متفاوت است.

جیکوب بنر از دانشگاه تنسی گفت: «حفظ استثنایی این اثرات و ردپاهای ظریف به ما امکان می‌دهد رفتارها و بوم‌شناسی را به روش‌هایی بازسازی کنیم که معمولاً با فسیل‌های بدن به تنهایی امکان‌پذیر نیست. محققان خاطرنشان می‌کنند که ادامه مطالعه این سایت می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد منشأ و تکامل اولیه گروه‌های اصلی حیوانی و گیاهی و تعاملات آنها آشکار کند.

یافته‌ها اهمیت کاوش سایت‌های فسیلی فراتر از محیط‌های باتلاقی معمولی عصر زغال سنگ را برای به دست آوردن تصویر کامل‌تری از اکوسیستم‌های زمینی باستانی نشان می‌دهند. این سایت به محققان کمک می‌کند تا بیشتر در مورد اکوسیستم‌های اولیه زمینی و نحوه تعامل موجودات مختلف بیاموزند.