اقلیدس پس از قرارگیری در مقصد اولین تصاویر خود را منتشر کرد

تلسکوپ فضایی آژانس اروپا پس از آغاز فعالیت خود توانست تصاویر آزمایشی را به زمین ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تصاویر مربوط به تلسکوپ فضایی اقلیدس ارسال شد و این ابزار جدید اکنون به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است. اسکوپ قدرتمند حدود یک ماه پیش به […]

تلسکوپ فضایی آژانس اروپا پس از آغاز فعالیت خود توانست تصاویر آزمایشی را به زمین ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تصاویر مربوط به تلسکوپ فضایی اقلیدس ارسال شد و این ابزار جدید اکنون به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است. اسکوپ قدرتمند حدود یک ماه پیش به فضا پرتاب شد و اکنون اولین داده‌های خود مربوط به کیهان را ارسال کرده است. به گفته تیم پشتیبانی کننده تلسکوپ تاکنون عملکرد رضایت بخشی از خود ارائه کرده است.

در حال حاضر دوربین‌های نور مرئی و فرو سرخ تلسکوپ با پشت سر گذاشتن راه‌اندازی چند ماهه اکنون تصاویری از کیهان به ثبت رسانده‌اند. دوربین‌های این تلسکوپ با نام سامانه تصویربرداری بصری و طیف سنج به همراه نورسنج فروسرخ نزدیک تاکنون توانسته‌اند رضایت دانشمندان را جلب کنند.

الکساندرا روی، مدیر این پروژه در آژانس فضایی آلمان گفته است: در حال حاضر راه‌اندازی این تلسکوپ با موفقیت پیشرفت و به زودی این فضاپیما در فاصله یک و نیم میلیون کیلومتری به موقعیت نهایی و ثابت خواهد رسید. تلسکوپ آژانس فضایی اروپا دارای آینه اصلی به قطر ۱.۲ متر است که تقریباً حدود نیمی از آینه تلسکوپ فضایی هابل را شامل می‌شود. تلسکوپ اقلیدس برای ثبت پدیده‌های نجومی و درک آنها طراحی نشده و قرار است با نگاه به مناطق وسیعی از آسمان یک نمای جامع از کیهان تهیه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال