ماهواره هواشناسی GOES-U با موفقیت توسط اسپیس ایکس به فضا ارسال شد

اسپیس ایکس توانست با کمک موشک فالکون هوی یک ماهواره هواشناسی GOES-U را به عنوان آخرین فضاپیما از سری ماهواره‌های آب و هوای زمین ایستا در مدار زمین قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فالکون هوی توانست با موفقیت از مجتمع پرتاب ۳۹ آ در مرکز فضایی کندی بلند شود. در […]

اسپیس ایکس توانست با کمک موشک فالکون هوی یک ماهواره هواشناسی GOES-U را به عنوان آخرین فضاپیما از سری ماهواره‌های آب و هوای زمین ایستا در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فالکون هوی توانست با موفقیت از مجتمع پرتاب ۳۹ آ در مرکز فضایی کندی بلند شود. در پنجره پرتاب دو ساعته با داشتن آب و هوای مطلوب پرتاب به شکلی موفقیت آمیز انجام شد.

این موشک حامل یک ماهواره هواشناسی به نام GOES-U بوده است که حدود ۴ ساعت و نیم پس از بلند شدن از مرحله دوم فالکون هوی با موفقیت جدا شد. ماهواره مورد نظر آخرین ماهواره از سری ماهواره‌های عملیاتی محیطی زمینی بوده است که توسط شرکت لاکهید مارتین و به سفارش اداره ملی اقیانوسی و جوی در آمریکا ساخته شد.

قرار است ماهواره GOES-U در مدار زمین ثابت در فاصله ۲۲۲۰۰ مایلی بالاتر از زمین قرار بگیرد. پس از ارسال موفقیت آمیز این ماهواره بررسی‌های مداری از نظر ابزارها و سیستم‌ها صورت گرفته و سپس این ماهواره می‌تواند به مراقبت از وضعیت آب و هوایی در مناطق آمریکای شمالی مرکزی و جنوبی اقیانوس اطلس دریای کارائیب و سواحل غربی آفریقا بپردازد.

ماهواره هواشناسی GOES-U دارای مجموعه‌ای از ابزارهای علوم زمین و فضایی است که یکی از آنها با نام ابزار Compact Coronagraph (CCOR) می‌تواند برای رصد خورشید نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار می‌تواند به نظارت تاج خورشیدی و پرتاب‌های جرم تاجی که تاثیر زیادی روی آب و هوای فضا دارند کمک کند. ناسا و NOAA از دهه‌ها پیش تاکنون با یکدیگر همکاری داشته و توانسته‌اند داده‌های حیاتی برای زمین جمع آوری کرده و در این بین از این داده‌ها برای آمادگی در برابر طوفان‌های شدید تشخیص آتش سوزی و موارد دیگر استفاده کنند. مجموعه ماهواره های  GOES-R توانسته اند به طور چشمگیری پیش بینی آب و هوایی را بهتر از قبل انجام دهند.