اولین ماهواره ایرلند توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهد شد

ایرلند قصد دارد با کمک شرکت فضایی اسپیس ایکس اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تاسواره ایرلند به زودی میتواند عملیات‌های نجومی خود را با کمک پرتو گاما انجام دهد. این ماهواره که ماهواره تحقیقاتی آموزشی ایرلندی EIRSAT-1 نام دارد توسط دانشجویان کالج دانشگاه […]

ایرلند قصد دارد با کمک شرکت فضایی اسپیس ایکس اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تاسواره ایرلند به زودی میتواند عملیات‌های نجومی خود را با کمک پرتو گاما انجام دهد. این ماهواره که ماهواره تحقیقاتی آموزشی ایرلندی EIRSAT-1 نام دارد توسط دانشجویان کالج دانشگاه دوبلین توسعه یافته و به عنوان بخشی از برنامه ماهواره سازی آژانس فضایی اروپا تعلق دارد.

ساخت این تاسواره طی پروژه‌ای در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و هدف از ساخت آن نیز مطالعه انفجارهای پرتو گامای قدرتمند است. محموله اصلی ماژول آن نیز کرد پوشش‌های حرارتی اکسید جدید در ماهواره‌ها را ارزیابی خواهد کرد و همچنین از سیستم جدیدی برای کنترل فضاپیما با نام کنترل مبتنی بر موج رونمایی شده و مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

جوست ون روسل رئیس آکادمی آژانس فضایی اروپا در مورد این ماهواره می‌گوید: کالج دانشگاهی دوبلین با تخصص زیاد در حوزه‌های علوم فضایی و اختررفیزیک توانسته است یکی از چالش‌های بسیار مهم پروژه مهندسی بسیار پیچیده را حل کند. گفته وی این پروژه ترکیبی از تخصص علمی دانشگاهی و تجربه و تخصص آژانس فضایی اروپا است که آن را بسیار جذاب کرده و به دانشجویان امکان داده است در توسعه ماهواره با کارشناسان آژانس فضایی اروپا همکاری کنند. قرار است این ماهواره به عنوان یک محموله مشترک با کمک موشک فالکون ۹ در اواخر نوامبر به فضا فرستاده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال