سرعت اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس روی گوشی سامسونگ به ۱۷ مگابیت بر ثانیه رسید

ایلان ماسک اعلام کرد سرعت اینترنت ماهواره‌ای مستقیم متعلق به اسپیس ایکس اکنون روی گوشی‌های عادی حدود ۱۷ مگابیت بر ثانیه است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته اسپیس ایکس اکنون اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های معمولی برقرار بوده و طبق پست ایلان ماسک سرعت دانلود این سرویس به ۱۷ مگابیت بر […]

ایلان ماسک اعلام کرد سرعت اینترنت ماهواره‌ای مستقیم متعلق به اسپیس ایکس اکنون روی گوشی‌های عادی حدود ۱۷ مگابیت بر ثانیه است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته اسپیس ایکس اکنون اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های معمولی برقرار بوده و طبق پست ایلان ماسک سرعت دانلود این سرویس به ۱۷ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. ایلان ماسک در پست خود در صفحه شخصی ایکس اعلام کرد اکنون سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به اسپیس ایکس با حداکثر سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه روی یک گوشی معمولی اندرویدی ارائه می‌شود. همچنین برای اثبات ادعای خود تصویر مربوط به این آزمایش را منتشر کرده و اعلام کرد برای برقراری این ارتباط هیچ تجهیزات ویژه‌ای نیز استفاده نشده است.

ایلان ماسک هفته گذشته در صفحه رسمی اسپیس ایکس طی پستی برای نخستین بار از یک گوشی ساده برای انتشار پست در شبکه اجتماعی ایکس استفاده کرد. وی در واکنش به پست مربوط به صفحه رسمی اسپیس ایکس گفت این اقدام با هدف آزمایش روی یک گوشی معمولی و برای اطمینان از ارتباط مستقیم با ماهواره اسپیس ایکس انجام شده است. این به گفته وی تجهیزات ویژه‌ای نیز برای این ارتباط به کار نرفته است.

با این حال ایلان ماسک در پست خود در جواب یکی از کاربران اعلام کرد سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه شده طی همکاری با اپراتورهای بیسیم عرضه می‌شود. ایلان ماسک در این مورد توضیح داد سرعت ۱۷ مگابیتی در واقع مربوط به حداکثر سرعت در ازای هر پرتو بوده با توجه به بزرگ بودن پرتو‌ها تنها در صورتی می‌توان از این سرویس استفاده کرد که در حالت عادی امکان دسترسی به اینترنت معمولی وجود نداشته باشد. ماسک پیش از این اعلام کرد قصد دارد در سال ۲۰۲۴ سرویس مربوط به ارسال پیام متنی از طریق ارتباط ماهواره‌ای را در گوشی‌های عادی نیز برقرار کند. همچنین برنامه این شرکت برای اینترنت ماهواره‌ای مستقیم در سال آینده ارسال صوت و داده از طریق این سرویس و در موبایل‌های معمولی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال