ورزشکاران ژاپنی در المپیک ۲۰۲۴ از لباس‌های ویژه با قابلیت ضد نور مادون قرمز استفاده می‌کنند

ژاپن قصد دارد از لباس‌های ویژه برای ورزشکاران خود در المپیک ۲۰۲۴ استفاده کند که در آن امکان بازتاب نور مادون قرمز و نمایان شدن جزئیات زیر پارچه وجود ندارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن اعلام کرد لباس‌های پیشرفته ضد نور مادون قرمز توسط ورزشکاران این کشور در المپیک ۲۰۲۴ مورد […]

ژاپن قصد دارد از لباس‌های ویژه برای ورزشکاران خود در المپیک ۲۰۲۴ استفاده کند که در آن امکان بازتاب نور مادون قرمز و نمایان شدن جزئیات زیر پارچه وجود ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن اعلام کرد لباس‌های پیشرفته ضد نور مادون قرمز توسط ورزشکاران این کشور در المپیک ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد که به شکل ویژه می‌تواند از بازتاب نور مادون قرمز و مشخص شدن جزئیات بدن در زیر لباس‌های نازک جلوگیری کند.

طبق گزارش نشریه فرانسوی Le Monde ژاپن قصد دارد از لباس‌های ویژه‌ای برای ورزشکاران خود در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس استفاده کند. لباس مورد نظر می‌تواند بهتر از لباس‌های عادی طیف نور مادون قرمز را به خود جذب کند. بدین ترتیب بازتاب اشعه مادون قرمز کمتر شده حسگر دوربین‌ها نیز نمی‌توانند این بازتاب را مشاهده کنند.

در حال حاضر درون دوربین‌های دید در شب و حرارتی از حسگرهای مادون قرمز استفاده می‌شود. برای دیدن جزئیات مخفی نیز می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. حتی برخی از گوشی‌ها نیز به چنین فیلتری مجهز بوده و در نهایت با کمک این قابلیت یک خروجی مشابه با تصویربرداری اشعه ایکس ارائه خواهند کرد. با این تکنیک می‌توان پس از عکسبرداری جزئیاتی مانند خطوط بدن را نیز مشاهده کرد. با توجه به نازک بودن لباس ورزشکاران و ضخامت اندک آنها،ژاپن قصد دارد از الیاف جاذب مادون قرمز برای رفع مشکل استفاده کند.

بسیاری از ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ به دلیل انتشار عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های مادون قرمز به کمیته المپیک این کشور شکایت کرده بودند. در آن زمان این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده منتشر شده و توضیحات نامناسبی نیز با آنها همراه شده بود. به همین دلیل چندین شرکت ژاپنی طی همکاری با یکدیگر به توسعه پارچه‌ای پرداختند که علاوه بر کشسانی کافی میزان زیادی از نور مادون قرمز را به خود جذب خواهد کرد.