ژوئیه امسال لقب گرمترین ماه تاریخ زمین را به دست آورد

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک در اتحادیه اروپا ژوئیه امسال به عنوان گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین شناخته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش اخیر سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک نشان می‌دهد کره زمین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ به گرم‌ترین دوران خود رسیده است. گزارش‌های مرکز […]

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک در اتحادیه اروپا ژوئیه امسال به عنوان گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین شناخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش اخیر سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک نشان می‌دهد کره زمین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ به گرم‌ترین دوران خود رسیده است. گزارش‌های مرکز مانیتورینگ اتحادیه اروپا در زمینه تغییرات آب و هوایی نیز هشدارهایی را در زمینه گرمایش زمین و آسیب‌های جبران ناپذیر آن منتشر کرده است. در این گزارش‌ها پانزدهم تیر امسال گرم‌ترین روز در تاریخ زمین ثبت شده است.

در گزارش مرکز مانیتورینگ آمده است میزان غلظت متان در جو زمین نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است. گرمای بی سابقه و افزایش دما در ژوئیه امسال باعث ایجاد گرم‌ترین تابستان در اروپا شده و موج گرما در مدیترانه به صورت مداوم بوده است. این گرمای بی سابقه در آمریکای شمالی نیز احساس شد.

گرمای بیش از اندازه در ژوییه امسال توجه ها را بیش از اندازه نسبت به هر زمان دیگر به موضوع گرمایش زمین معطوف کرده است. علت گرمایش که همان غلظت متان و دی اکسید کربن و همچنین تاثیرات آن بر کره زمین بوده است باعث ایجاد موج نگرانی در بین محققان شد. طبق اعلام گزارش‌های منتشر شده غلظت این گازها طی دو سال اخیر بیش از دو برابر میانگین نرخ رشد سالانه افزایش داشته است. همچنین طبق بررسی‌ها متان مهم‌ترین نقش را در گرمایش جهانی داشته و تاثیر آن حتی از دی اکسید کربن نیز قوی‌تر بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال