تعامل جدید کوآلکام و مرسدس‌بنز و برای توسعه‌ی شارژ بی‌سیم خودروها

به زودی خودروهای Mercedes-Benz EV از سیستم شارژ بی‌سیم که در خودروهای Formula-E نیز وجود دارد، بهره خواهند و این موضوع نیز با همکاری کمپانی‌های Qualcomm و Daimler انجام خواهد گرفت. همکاری جدید این سه شرکت با یکدیگر برای توسعه‌ی صنعت اتوماسیون بوده و شارژ بدونی سیم تبلت‌ها و موبایل‌ها در این خودرو و همچنین متصل […]

به زودی خودروهای Mercedes-Benz EV از سیستم شارژ بی‌سیم که در خودروهای Formula-E نیز وجود دارد، بهره خواهند و این موضوع نیز با همکاری کمپانی‌های Qualcomm و Daimler انجام خواهد گرفت. همکاری جدید این سه شرکت با یکدیگر برای توسعه‌ی صنعت اتوماسیون بوده و شارژ بدونی سیم تبلت‌ها و موبایل‌ها در این خودرو و همچنین متصل بودن Mercedes-Benz EV به شبکه‌ی اینترنت در سرعت‌های بالا، بخشی از این تعامل خواهد بود.

این همکاری می‌تواند موقعیتی فوق‌العاده را برای کمپانی آمریکایی کوآلکام برای ورود به بازار چیپ‌های خودروها به وجود آورد. به همین دلیل این شرکت وارد رقابت سختی با سامسونگ و اپل شده و قصد دارد تا بازار چیپ‌های خودروها را نیز به دست گیرد. به همین منظور، بخشی جدید در این شرکت با نام Qualcomm Automotive Solutions شکل گرفته که تمرکز اصلی آنها بر روی سیستم‌های پیشرفته در خودروها می‌باشد. ارتباط و پردازش، دو کلید اصلی در این صنعت هستند که می‌توانند به هر چه بهتر شدن محصولات بدون سرنشین و پیشرفته کمک نمایند و با تجربه‌ای که شرکت کوآلکام از تولید تراشه‌های قدرتمند برای موبایل و طراحی حرفه‌ای CPU و GPU داشته، انتظار می‌رود که این شرکت در صنعت خودرو نیز موفق ظاهر شود.

Mercedes and Qualcomm team on wireless charging cars 2

در حال حاضر، اصلی‌ترین تعامل کوآلکام و مرسدس‌بنز و دیملر در مورد ارتباطات 3G/4G و تولید مودم‌های بسیار کوچک برای خودروهای مرسدس‌بنز می‌باشد که این موضوع می‌تواند علاوه بر آنلاین نگاه داشتن خودرو و راننده، جدیدترین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را نیز برای خودرو ارسال نماید. این بروزرسانی‌ها باید به سادگی انجام گردند و به همین دلیل، تمامی آنها به صورت OTA (یا On-the-Air به معنای ارسال از طریق شبکه‌ی اینترنت بدون نیاز به اتصال خودرو) در اختیار این خودرو قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن، شارژ بدون سیم نیز از دیگر مواردی است که باید کوآلکام آن را به نحو احسن انجام دهد.

البته باید این موضوع را نیز بدانید که شرکت کوآلکام از قبل برنامه‌های زیادی را برای ورود به صنعت خودروسازی داشته و به همین دلیل، از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های خاصی در Snapdragon 810 بهره برده که سبب شده تا بتواند از آن، در چیپ‌های خودروها نیز استفاده نماید. اما دلیل انتخاب کوآلکام توسط مرسدس‌بنز نیز بی‌دلیل نبوده و موفقیت‌هایی که این شرکت از به کارگیری تکنولوژی شارژ بدون سیم خود در خودروهای Formula-E موسوم به Qualcomm HALO Wireless Electric Vehicle Charging (به اختصار WEVC) به دست آورده، مرسدس‌بنز را ترغیب کرده است. اگر تکنولوژی در خوردوهای مرسدس‌بنز نیز به کار رود، می‌توانیم شاهد هیبریدی شدن بسیاری از خودروهای آینده این غول آلمانی باشیم. البته خود مرسدس‌بنز نیز تحقیقات مشترکش با شرکت BMW را برای سیستم شارژ بدون سیم در سال گذشته تایید کرده و احتمالا مهندسین این شرکت نیز در کنار مهندسین کوآلکام، با یکدیگر این تکنولوژی را توسعه دهند.

شرکت کوآلکام از گذشته تلاش بسیاری برای حضور در صنعت خودرو داشته و در نمایشگاه CES 2015 بود که با همکاری QNX، از سیستم صوتی خود برای کنترل خودرو و کمک به راننده در یک اتومبیل مازراتی رونمایی کرد و اعلام داشت که چیپ‌های این کمپانی تا چه اندازه‌ای می‌توانند قدرتمند باشند.

حالا یک فرصت طلایی برای کوآلکام به وجود آمده تا بتواند در کنار مرسدس‌بنز و Daimler، آزمون خود را پس دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال