ماموریت کرو ۸ ناسا با کمک راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب شد

اسپیس ایکس توانست ماموریت کرو ۸ ناسارا با کمک راکت فالکون ۹ با موفقیت پرتاب کند. شامل ۴ فضانورد است که از طریق این راکت به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس این بار نیز با موفقیت توانست گروه دیگری از فضانوردان را با کمک […]

اسپیس ایکس توانست ماموریت کرو ۸ ناسارا با کمک راکت فالکون ۹ با موفقیت پرتاب کند. شامل ۴ فضانورد است که از طریق این راکت به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس این بار نیز با موفقیت توانست گروه دیگری از فضانوردان را با کمک راکت فالکون ۹ و از طریق کپسول دراگون به فضا ارسال کند. این پرتاب طی ماموریتی به نام کرو ۸ انجام شد. اکنون چهار فضانورد پرتاب شده در ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارند.

پرتاب راکت فالکون ۹ به وقت ایران در ساعت ۷ و ۲۳ دقیقه از مرکز فضایی کندی در کیپ کارناوال فلوریدا انجام شد. با گذشت ۲.۵ دقیقه از پرتاب دو بخش این فضاپیماها از یکدیگر جدا شدند و پس از گذشت ۵ دقیقه مرحله اول از راکت به کیپ کارناوال برگشته و توانست فرودی موفقیت آمیز را روی زمین رقم بزند.

پس از گذشت ۱۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه بخش بالایی فالکون ۹ موفق شد کپسول کرودراگون را در مدار پایینی زمین قرار داده و فضانوردان را راهی سفر به سمت ایستگاه فضایی بین المللی کند. ۴ فضانورد به نام‌های متیو دامینیک، مایکل برات، جینت اپس از ناسا و الکساندر گربنکین از راسکوسموس حضور دارند. تنها مایکل براد است که سومین پرواز فضایی خود را انجام می‌دهد و افراد دیگر برای نخستین بار راهی فضا شده اند.

این ماموریت سیزدهمین ماموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس ایکس بوده و این شرکت تاکنون توانسته ۵۰ انسان را به مدار زمین ارسال کند. اسپیس ایکس از این کپسول پیش از این در ماموریت‌های کرو ۲ و کرو ۶ در ناسا و همچنین یک ماموریت خصوصی برای شرکت آکسیوم اسپیس استفاده کرده بود.

این پرواز نخستین پرواز برای مدل جدید راکت فالکون ۹ بود. این ششمین باری است که اسپیس ایکس در ماموریت‌های دارای فضانوردان انسانی از یک تازه وارد به عنوان راکت در پرتاب استفاده می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال