آغاز مرحله جدیدی از اکتشافات فضایی

ماهواره فضایی نانسى گریس رومن ناسا برای اکتشافات کیهانی آماده است

ماهواره فضایی نانسى گریس رومن ناسا با تکمیل ساختار اصلی خود (باس فضایی) گامی مهم به سوی آغاز ماموریت اکتشافی خود برداشته است. این ساختار مستحکم، ماهواره را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله مطالعه انرژی تاریک و کشف سیارات فراخورشیدی را با موفقیت انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه […]

ماهواره فضایی نانسى گریس رومن ناسا با تکمیل ساختار اصلی خود (باس فضایی) گامی مهم به سوی آغاز ماموریت اکتشافی خود برداشته است. این ساختار مستحکم، ماهواره را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله مطالعه انرژی تاریک و کشف سیارات فراخورشیدی را با موفقیت انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، باس فضایی، که هسته اصلی ماهواره را تشکیل می‌دهد، پس از سال‌ها طراحی، ساخت و آزمایش دقیق تکمیل شده است. این بخش حیاتی، وظیفه هدایت ماهواره در فضا، کنترل سیستم‌های مختلف آن و برقراری ارتباط با زمین را بر عهده دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته باس فضایی، توانایی بالای آن در پردازش و انتقال داده است. این باس قادر است روزانه حجم عظیمی معادل ۱.۴ ترابایت داده را به زمین ارسال کند که به مراتب بیشتر از ظرفیت تلسکوپ‌های فضایی جیمز وب و هابل است.

ماموریت ماهواره رومن، با تکیه بر توانایی‌های بالای باس فضایی، بر روی سه هدف اصلی بررسی ماهیت و تأثیرات انرژی تاریک بر انبساط جهان، جستجوی سیارات فراخورشیدی و مطالعه ویژگی‌های آن‌ها و بررسی ماهیت ماده تاریک و نقش آن در ساختار کیهان خواهدبود.  برای تحقق این اهداف بلندپروازانه، مهندسان ناسا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، باس فضایی را با دقت و ظرافت طراحی و ساخته‌اند. با تکمیل ساخت باس فضایی، ماهواره رومن یک گام بزرگ به سوی پرتاب و آغاز ماموریت خود برداشته است. این ماهواره نویدبخش کشفیات جدید و شگفت‌انگیزی در حوزه کیهان‌شناسی و اخترفیزیک است. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.