افشای اسناد محرمانه

نفوذ هکرهای ایرانی به ایمیل مقامات ارشد امریکا

گوگل تأیید کرده است که یک گروه هکر ایرانی در تلاش است به ایمیل‌های مرتبط با هر دو کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده دسترسی پیدا کند. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که یک گروه ایرانی از ماه مه سعی کرده به حساب‌های ایمیل شخصی حدود دوازده نفر مرتبط با رئیس‌جمهور بایدن و رئیس‌جمهور پیشین ترامپ […]

گوگل تأیید کرده است که یک گروه هکر ایرانی در تلاش است به ایمیل‌های مرتبط با هر دو کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده دسترسی پیدا کند. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که یک گروه ایرانی از ماه مه سعی کرده به حساب‌های ایمیل شخصی حدود دوازده نفر مرتبط با رئیس‌جمهور بایدن و رئیس‌جمهور پیشین ترامپ نفوذ کند.

به گزارش سرویس هک و امنیت رسانه فناوری تکنا به نقل از بلومبرگ،‌ محققان گوگل یک ریتم کوچک اما پیوسته از حمله کنندگان ایرانی را شناسایی کرده‌اند که از روش فیشینگ برای سرقت اطلاعات ایمیل استفاده می‌کنند. در این نوع حمله سایبری، حمله‌کننده خود را به عنوان یک فرستنده مورد اعتماد معرفی می‌کند تا از گیرنده ایمیل بخواهد جزئیات ورود به حساب کاربری‌اش را به اشتراک بگذارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل به نفوذ هکرهای ایرانی به حساب جیمیل شخصی یکی از مشاوران سیاسی برجسته پی برده است. این شرکت در ماه ژوئیه این حادثه را به اف‌بی‌آی گزارش کرد. مایکروسافت نیز در گزارش خود روز جمعه اطلاعات مشابهی را منتشر کرد مبنی بر اینکه حساب ایمیل یکی از مشاوران ارشد سابق یک کمپین ریاست‌جمهوری به خطر افتاده و برای ارسال ایمیل فیشینگ به یک مقام ارشد این کمپین مورد استفاده قرار گرفته است.