مقاله تبلیغاتی

منابع رشته روانشناسی چیست؟ پلتفرم و روش تهیه از تحصیلات تکمیلی چگونه است

پیش از پیدایش علم روانشناسی، انسان‌ها به دلیل ناآگاهی، به بسیاری از مشکلات و اختلال‌های روانی، برچسب‌های خرافی گرایانه و غیرعلمی می‌زدند که این امر موجب تحلیل و انزوای بیشتر بیماران می‌گشت. با ظهور و پیدایش علم روانشناسی، بشر توانست توضیح و توجیه علمی برای جمیع اختلالات روانی بیابد و درصدد درمان آنان، گام بردارد. […]

پیش از پیدایش علم روانشناسی، انسان‌ها به دلیل ناآگاهی، به بسیاری از مشکلات و اختلال‌های روانی، برچسب‌های خرافی گرایانه و غیرعلمی می‌زدند که این امر موجب تحلیل و انزوای بیشتر بیماران می‌گشت. با ظهور و پیدایش علم روانشناسی، بشر توانست توضیح و توجیه علمی برای جمیع اختلالات روانی بیابد و درصدد درمان آنان، گام بردارد.

عملکرد این علم فقط درمان بیماران دارای اختلالات روانی نیست، بلکه با رشد رشته‌ی روانشناسی، نفوذ این شاخه‌ی علمی به تمامی ابعاد و جنبه‌های فردی و اجتماعی انسان‌ها سرعت بخشید و امروزه ما در تمامی مراحل زندگی؛ از کودکی تا پیری، در تمامی ابعاد اجتماعی؛ محیط کار و تعامل با دیگران و در ارتباط با تنهایی و بازپروری جنبه‌های احساسی و روانی، از یافته‌های این علم پرمخاطب، بهره‌مند می‌شویم.

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

یک باور، کسانی که به روانشناس مراجعه می‌کنند اغلب دارای مشکلات روحی و روانی هستند که با عنوان‌‌هایی نظیر بیمار از آن‌ها یاد می‌کنند و سعی در انفصال تعامل با این افراد دارند. در حالی که انسان‌ها برای حل مشکلات عاطفی و احساسی خود به راهنمایی مشاوران و روانشناسان نیاز دارند تا بتوانند به رشد عاطفی برسند.

روانشناسی پر مخاطب‌ترین رشته‌ تحصیلی دانشگاه

این علم در زمان کوتاهی پیشرفت شگرفی در رشد و تکثر شاخه‌ها و گرایش‌های متعدد خود داشته است، همچنین به دلیل جذابیت موضوعی و پی بردن به پیچیدگی‌های فکری رفتاری انسان، سبب شده است تا دانشجویان زیادی ترغیب به تحصیل در این رشته شوند. امروز دیگر روانشناسی محدود به حوزه‌ی خاص نمی‌شود.

گرایش‌های پرطرفدار رشته‌ی روانشناسی

سه گرایش مهم و پرطرفدار مقطع ارشد برای دانشجویان رشته‌ی روانشناسی، گرایش‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی و روانشناسی صنعتی و سازمانی است. در ادامه به شرح هر کدام از این گرایش‌ها می‌پردازیم و همچنین بارزترین ویژگی آن‌ها را برای مخاطبان و داوطلبان علاقه‌مند به این گرایش‌ها عنوان می‌کنیم تا مخاطب با مقایسه‌ی آن‌ها بتواند تصمیم‌ درست و صحیحی را اتخاذ نماید.

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی عمومی
  • روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی بالینی چیست؟

می‌توان گفت گرایش روانشناسی بالینی، پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین گرایش رشته‌ی روانشناسی است. شمار زیاد فارغ‌التحصیلان این گرایش، دلیل این ادعاست. یک روانشناس بالینی، فقط به مشاوره و ارائه‌ی راهنمایی به مراجعه کننده بسنده نمی‌کند، بلکه یه گام فراتر رفته و نحوه‌ی درمان و بهبود را مورد سنجش قرار می‌دهد.

 در واقع یک روانشناس بالینی همانطور که از نامش پیداست با حضور فیزیکی در کنار بیمار و بررسی مشکلات او، درصدد بهبود او تلاش می‌ورزد. بنابراین بیشتر فارغ‌التحصیلان این گرایش در بیمارستان‌ها و سرای سالمندان و … مشغول به کار می‌شوند.

در ادامه به معرفی منابع مختلف مثل

منابع ارشد روانشناسی

منابع ارشد روانشناسی بالینی

منابع ارشد روانشناسی عمومی

می پردازیم

دروس آزمون کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

سوال بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درمورد دروس مهم و شرایط قبولی در رشته‌ی روانشناسی بالینی است. دروس مهم و دارای ضریب در گرایش کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی شامل 7 درس به شرح زیر است:

·      متون روانشناسی (به زبان انگلیسی) ضریب 2

·      علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ضریب 1 

·      آمار و روش تحقیق ضریب 1

·      روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی ضریب 2

·      روانشناسی رشد ضریب 2

·      روانشناسی بالینی ضریب 3

·      روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان ضریب 1

شرایط قبولی در رشته روانشناسی بالینی

داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی بالینی با مطالعه‌ی منابع و کتب آزمونی معتبر و جامع می‌توانند در آزمون ارشد، پذیرفته شوند. آنچه مهم و تعیین کننده است؛ دستیابی به منابع مطالعاتی است.

سایت تحصیلات تکمیلی با سال‌ها تجربه در معرفی و فروش آنلاین کتاب و منابع معتبر آزمونی، این امکان را برای مخاطبان فراهم نموده است تا در هر کجای ایران که زندگی می‌کنند، تنها با چند کلیک بتوانند منابع و کتاب‌های مرجع و آزمونی خود را بصورت آنلاین و با صرف کمترین زمان تهیه و مطالعه نمایند.

روانشناسی عمومی چیست؟

روانشناسی عمومی، تمامی مباحث و موضوعات  و جمیع اختلالات موجود در حوزه و گستره‌ی علم روانشناسی را در بر می‌گیرد. می توان گفت روانشناسی عمومی حوزه‌های رشد و شخصیت و … را دربرمی‌گیرد و به دلیل بررسی تمامی موضوعات، روانشناسان عمومی، همواره وقت زیادی برای مطالعه صرف می‌کنند.

روانشناسان عمومی در بسیاری از مراکز و حوزه‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند. آنچه وجه تمایز بین روانشناسی عمومی و  روانشناسی بالینی است؛ دامنه‌ی کاری این دو گرایش است. روانشناس عمومی تنها به تشخیص و مشاوره در جهت درمان می‌پردازد اما روانشناس بالینی علاوه بر تشخیص، تمامی مراحل درمان را بررسی می‌کند و در طول مراحل درمان، روند بهبود را مورد سنجش قرار می‌دهد.

گرایش روانشناسی عمومی به دلیل بررسی و مطالعه‌ی همه جانبه‌ی موضوعات این علم، همواره مورد استقبال مخاطبان و داوطلبان این رشته قرار می‌گیرد.

دروس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

آنچه واضح و روشن است؛ برای قبولی در آزمون ارشد در گرایش روانشناسی عمومی توجه به مواد امتحانی و آزمونی که دارای ضریب در این کد رشته گرایش هستند، بسیار مهم است از این رو به سوال همیشگی داوطلبان گرایش روانشناسی عمومی پاسخ داده‌ایم. دروس مهم و دارای ضریب در روانشناسی عمومی به شرح زیر است:

·      متون روانشناسی (به زبان انگلیسی) ضریب 2

·      علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ضریب 1

·      آمار و روش تحقیق ضریب 1

·      روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی ضریب 2

·      روانشناسی رشد ضریب 2

·      روانشناسی عمومی ضریب 2

·      روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان ضریب 1

شرایط قبولی در رشته روانشناسی عمومی

داوطلبان کنکور ارشد گرایش روانشناسی عمومی برای قبولی آزمون می‌بایست با مطالعه منابع و کتب آزمونی جامع، درصد قبولی خود را در کد رشته گرایش، افزایش دهند. گام اول رسیدن به هدف، دستیابی به منابع مطالعاتی معتبر است.

سایت تحصیلات تکمیلی با سال‌ها تجربه در معرفی و فروش آنلاین کتاب و منابع معتبر آزمونی، این امکان را برای مخاطبان فراهم نموده است تا در هر کجای ایران که زندگی می‌کنند، تنها با چند کلیک بتوانند منابع و کتاب‌های مرجع و آزمونی خود را بصورت آنلاین و با صرف کمترین زمان تهیه و مطالعه نمایند.

روانشناسی صنعتی و سازمانی چیست؟

روانشناسی صنعتی و سازمانی یک گرایش وسیع علم روانشناسی است. از آنجایی که شغل، نیمی از ساعات شبانه روز ما را به خود اختصاص می‌دهد، بدیهی است که بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به روان افراد، نشات گرفته از این حوزه باشد، در نتیبجه ورود علم روانشناسی به این محدوده، تدبیری درست و به جا می‌باشد.

به همین سبب گرایشی با عنوان روانشناسی صنعتی و سازمانی پا به عرصه‌ی تحقق بهبود سلامت شغلی و روانی افراد در سازمان‌ها، گذاشته است. آنچه از نام این گرایش آشکار است، حوزه‌ی کارکرد و بهره‌برداری متخصصان این گرایش در سازمان‌ها و صنایع است. با رشد و توسعه سازمان‌ها و در جهت ارتقای فرهنگ صحیح سازمانی و انسانی، نیاز به روانشناسان صنعتی و سازمانی روز به روز در حال افزایش است.

دروس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی

برای قبولی در آزمون ارشد رشته‌ی روانشناسی صنعتی و سازمانی تمرکز و کانون توجه داوطلبان، می‌بایست به دروس دارای ضریب در این کد رشته گرایش باشد. آنچه کاملا بدیهی و روشن است، این است که داوطلبان بر حسب ضرایب می‌توانند به مطالعه‌ی دروس مهم بپردازند و با توجه به تعداد دروس مهم و دارای ضریب در گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی، یک برنامه‌ی منسجم و منظم برای مطالعه خود تدوین نمایند.

دروس و مواد آزمونی و ضرایب، گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی:

1.   متون روانشناسی (به زبان انگلیسی) ضریب 2

2.   آمار و روش تحقیق ضریب 2

3.   روانشناسی صنعتی سازمانی ضریب 2

4.   روانشناسی اجتماعی ضریب 2

5.   رفتار سازمانی ضریب 3

6.   روانشناسی امور استخدامی ضریب 3

7.   بالندگی سازمانی ضریب 3

شرایط قبولی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی

آنچه داوطلبان باید به عنوان نخستین گام و مرحله‌، برای قبولی در آزمون کنکور ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، بردارند؛ آگاهی از مواد آزمونی و پس از آن یافتن و مطالعه‌ی منابع این دروس است. اغلب داوطلبان با این مشکل روبه‌رو هستند که نمی‌توانند به راحتی این منابع را به صورت یکجا

 تهیه و مطالعه نمایند. برای حل این مشکل، سایت تحصیلات تکمیلی با سال‌ها تجربه در معرفی و فروش آنلاین کتاب و منابع معتبر آزمونی، این امکان را برای مخاطبان فراهم نموده است تا در هر کجای ایران که زندگی می‌کنند، تنها با چند کلیک بتوانند منابع و کتاب‌های مرجع و آزمونی خود را بصورت آنلاین و با صرف کمترین زمان تهیه و مطالعه نمایند.

نتیجه گیری

برای اطلاع و آگاهی و خرید کتاب‌های روانشناسی می‌توانید به سایت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید. سایت ما سازگار با انواع پلتفرم‌ها از جمله کنسول نینتندو و گیگابیت و همچنین سازگار با گوشی های نوکیا و سیستم عامل‌های اندروید و ios و انواع گوشی های گلکسی سامسونگ و Huawei است همچنین اگر ازطریق لپ تاپ های Asus به سایت وارد می شوید (بجز گرافیک Ati Radeon و نیویدا) می توانید به راحتی تمام محصولات را مشاهده کنید. ما در بیشتر شبکه های اجتماعی از فیسبوک تا اینستاگرام فعالیت می کنیم و می‌توانید با سرچ و جست و جو در گوگل سایت ما را پیدا و محصولات ما را خریداری کنید. لازم به ذکر است که سایت ما از طریق smartwatch قابل دسترسی نخواهد بود. بسته بندی و ارسال کتاب‌ها با رعایت بهداشت کامل و عاری از هرگونه میکروب و ویروس انجام می گیرد و امکان خرید با رمز ارز ها ممکن میباشد.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.